HTML

Vaszari Tamás

Tisztelt Látogató! Amikor ezt a blogot életre hívtam, akkor sokat gondolkodtam azon, hogy miről is kellene szólnia. Végül úgy döntöttem, hogy mindent leírok, ami a múltban hatással volt rám. Szívből remélem, hogy az olvasottak Önre is inspirálólag hatnak majd! Az egyes témákat a saját véleményemmel is kiegészítettem, és arra kérem a Kedves Olvasót, hogy ha Önben megfogalmazódik valami, akkor írja meg nyugodtan! Hátha új gondolatokat ébreszt vele valaki másban is… Köszönettel: Vaszari Tamás

Címkék

ajándékozás (1) Aliyev (1) Amazon.com (1) apple (1) arculattervezés (1) árpolitika (1) ártárgyalás (1) ártárgyalás tréning (1) aspirációs csoport (1) aspirációs csoportok (2) atomenergia (2) aukció (1) autóipar (1) Azerbajdzsán (1) A művészet mint üzlet (1) befektetés (6) benjamin graham (1) brand (1) brandépítés (1) branding (2) BRM (1) Bulgária (1) business relationship management (1) business school (1) Carmine Gallo (1) cégér (1) céges honlap (1) cégtörténet (1) cégvezetés (1) cellular organisation (1) Chris Anderson (1) CMS (1) dekoráció (1) demográfiai hatások (1) demonstratív fogyasztás (1) demotgráfia (1) deomgráfiai hatások az ingatlanpiacon (1) design (1) diplomácia (1) divat (1) Dr Törőcsik Mária (1) elemzés (1) elhelyezkedés (1) erőműépítés (2) értékesítés (8) értékesítés-orientált (1) értékesítési ismeretek (1) értékesítési technikák (4) étterem-marketing (1) felnőtt (1) felnőttképzés (1) fogyasztói aspirációk (1) fogyasztói döntések (1) fogyasztói magatartás (4) framework (1) gazdaságfejlesztés (3) gazdasági helyzet (1) gazdasági válság (2) GLOBE (2) Győr (1) gyűjtés (1) hitel (1) Hofstede (1) homlokzat (1) honlap (1) honlapkészítés (1) Hosszú farok (1) identitáspolitika (1) imázs (1) ingatlan (4) ingatlanbefektetés (5) Ingatlanbefektetés- és menedzsment (1) ingatlanbefektetés és menedzsment (2) ingatlanfejlesztés (1) ingatlanpia (1) ingatlanpiaci elemzés (1) ingatlanszektor (1) innováció (3) innováció-menedzsment (1) inside-out (1) Jan Carlzon (1) Kaluga (1) kapcsolatmenedzsment (1) kapitalizmus (1) karrier (1) Kautz konferencia (1) Kelet-Európa (3) kereskedelem (1) kirakat (1) kisbefektetők (1) kisvállalkozás (2) KKV (1) klaszter (1) kockázat (1) kockázati tőke (1) konferencia beszámoló (1) könyvajánló (6) korrupció (1) kovács tünde (2) Közép-Európa (2) közép-Kelet-Európa (2) közgazdaságtan (5) közgazdasátan (1) kultúrgazdaság (1) lakáspiac (1) Lapítsd le a piramist! (1) long tail (1) luxus (1) luxusipar (1) magyar-orosz kapcsolatok (2) márkaépítés (1) marketing (16) marketingstratégia (1) marx (1) másodlagos piac (1) megapolisz (1) menedzsment (10) Mercedes-Benz (1) Mintzberg (1) molinó (1) Moszkva (1) MSPR Üzleti Iskola (1) Műgyűjteni de hogyan? (1) műgyűjtés (3) műgyűjtó (1) műgyűjtő (1) műkereskedelem (2) munkatapasztalat (1) munkavállalás (1) műtárgypiac (1) művészet (1) nagyvállalatok (1) német-orosz kapcsolatok (1) Németország (1) nemzeti identitás (1) Nemzetközi kapcsolatok (3) önkormányzati rendszerek (1) online marketing (1) orosz-azeri kapcsolatok (1) orosz-német kapcsolatok (1) Oroszország (14) Oroszország fejlesztési stratégiája (1) orosz fiatalok (1) orosz gazdaság (1) Orosz gazdaságfejlesztés (1) orosz identitáspolitika (1) orosz közigazgatás (1) orosz közigazgatási rendszer (1) orosz önkormányzatok (1) orosz regionális politika (1) orosz vidék (3) összehasonlító elemzés (1) outside-in (1) Paks II (2) pénzügyi ismeretek (1) pénzügyi műveltség (1) piaci verseny (1) PR (1) prezentáció (2) prezentációtechnika (1) professzionális értékesítés (2) Professzionális értékesítés (1) programozás (1) promóció (1) protokoll (1) Pro Minoritate (1) Putyin (2) Putyin-adminisztráció (1) Rába (1) recenzió (4) Rechnitzer János (1) regionális gazdasgáfejlesztés (1) reklám (2) rendezvényszervezés (1) sales (2) self branding (1) spin-off (1) start-up (3) startup (1) státusszimbólumok (1) Steve Jobs (2) steve jobs (1) stratégia (2) stratégiai tervezés (1) stratégiamenedzsment (2) szakmai gyakorlat (1) szejtes szerkezet (1) személyes értékesítés (1) szervezeti kultúra (1) Szkolkovo (1) szociológia (2) tárgyalástecnika (1) társadalomfejlődés (1) településhálózat (1) településmarketing (1) térelmélet (1) termeléscentrikus (1) történelem (1) tréning (1) tudásmenedzsment (4) turizmusmarketing (1) üzletfejlesztés (1) üzleti angyal (1) üzleti tervezés (1) vagyonteremtés (1) vagyon teremtés (1) vállakozás (1) vállalatirányítás (7) vállalati evolúció (1) vállalati struktúra (1) vállalatvezetés (2) vállalkozás (3) vállalkozásfejlesztés (3) válság (1) válságmenedzsment (1) változásmenedzsment (1) városfejlődés (3) vásárlási döntések (1) vaszari andrás (1) vendéglátás (3) Vendéglátás-marketing (1) vendéglátás-marketing (10) vendéglátóipar (5) vendéglátó ipar (1) versenyképesség (2) vevőszolgálat (1) vezetés (1) Vezetéstudomány (1) vezetői kompetenciák (2) vezetőképzés (2) vidék (1) vidékfejlődés (2) weboldal (1) XXI. század (1) Címkefelhő

Friss topikok

Naptár

december 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Vendéglátás-marketing (1. rész): Mitől lesz egy üzlet jó helyen?

2013.05.19. 15:00 :: Tamas Vaszari

Néhány hete egy kerekasztal beszélgetésen vettem részt a Konyha és Vendég magazin szervezésében. A téma a vendéglátás-marketing volt. Az ottabi beszélgetés után úgy döntöttem, hogy a kék-három évvel ezelőtt megjelent újságcikkeimet a blogomon is közzéteszem. Az első rész alább olvasható.

Egy vendéglátó üzlet mitől van jó helyen?

Bármely üzlet sikerének egyik alappillére a jól megválasztott helyszín. A vendéglátó egységeknek otthont adó üzlethelyiségekkel szembeni elvárások két részre oszthatók: a környékkel szembeni, illetve az ingatlannal szembeni elvárásokra.

Vendéglátás-Marketing

A képre kattintva a könyv megrendelhető!

Amikor egy vállalkozó amellett dönt, hogy vendéglátó üzletet nyit, az első tennivalók közé tartozik a működésnek otthont adó környék és ingatlan kiválasztása. Azonban, rendkívül kevés az olyan üzlethelyiség, amely minden szempont szerint megfelel a tulajdonos elvárásainak, és semmilyen átalakítást, módosítást sem igényel. A legtöbb, étterem kialakítására alkalmas helyszínnek mégis van egy nagyon fontos tulajdonsága: közel van valamihez. Csak a vállalkozás tulajdonosán múlik, hogy rájön-e, minek a közelségét aknázhatja ki. A skála meglehetősen széles, íme, néhány példa: közlekedési csomópont, műemlék, természeti látnivaló, forgalmas út, kereskedelmi központ, irodaház, közeli hivatal vagy oktatási intézmény.

Amennyiben sikerült rátalálni a létesítményre, vagy természeti képződményre, amelynek a közelségére az étterem stratégiáját építheti, a következő lépés annak a csoportnak az azonosítása, amely a környéken étkezési, pihenési vagy szórakozási lehetőséget igényel. A legtöbb csődbe ment vendéglátó üzlet azért kénytelen bezárni kapuit, mert nem talál olyan embertömeget, amelynek gondolataiban valamihez társíthatná mgát.

A vendéglátó üzlet potenciális vendégkörét a környéken élő, dolgozó vagy elhaladó emberek alkotják. Az új üzletet nyitó vállalkozónak nemcsak azt kell pontosan tudnia, hogy kikre alapozza üzleti sikerét, hanem azt is, hogy ezeket az embereket mely élethelyzeteikben kívánja megszólítani és kiszolgálni. Ezek az élethelyzetek lehetnek: villásreggeli, délelőtti kávészünet, munkahelyi ebéd, közétkeztetés, reprezentációs céllal rendezett üzleti ebédek, fogadások, délutáni tea, vacsora, esti koktélparti/sörözés/borozás, táncos szórakozás, hétvégi kirándulás, stb. Földrajzilag a vizsgálandó tömeg határa addig a pontig terjed, ahonnét a legtávolabbról érkező vendég még eljön, hogy a szolgáltatást igénybe vegye. (Az extrém példáktól és véletlenektől ilyenkor eltekintünk.)

Miután a választott környéken sikerült behatárolni azt a vendégkört, amely az étterem potenciális fogyaztóinak bázisát alkotja majd, fel kell térképezni, hogy ezek az emberek pontosan milyen típusú, és színvonalú szolgáltatásokat kívánnak igénybe venni. Ezek a szempontok határozzák meg ugyanis, hogy a vendéglátó üzletnek otthont adó ingatlant mely szempontok szerint kell kialakítani, és fogyasztóterét berendezni.

Az üzlet színvonalától, stílusától és osztályba sorolásától függetlenül is léteznek olyan általános szempontok, amelyeknek egy vendéglátó egységnek meg kell felelnie. Ezek egyike a jól láthatóság. Fontos, hogy a vendégek messziről is könnyen észrevegyék, és beazonosíthassák az üzletet. Ez egyrészt, bizalmat ébreszt, másrészt, olyanok is betérnek majd, akik korábban célirányosan ide tartottak, csak bóklásztak, keresgéltek. (A hatás a szupermarketek pénztárainál található polcokéhoz hasonló: a sorban álló ember eszébe sem jutott, hogy édességet is vegyen, sorbanállás közben azonban mégis megkívánja, amit meglátott, és megvásárolja.) Ha az üzlet pincében, sikátorban, vagy egyéb helyen szinte csak megbújik, egy dekoratív portál sok ember figyelmét felkeltheti. Ha az építészeti kialakítás nem elég feltűnő, a bejárat elé helyezett tárgyak, növények, ártáblák sokat javíthatnak a helyzeten.

Alapkövetelmény, hogy a vendégek könnyen és kényelmesen megközelíthessék az üzletet. Még az ingatlan végleges megválasztása előtt meg kell vizsgálni, hogy a közelben van-e megfelelő parkoló, tömegközlekedési lehetőség, milyen állapotú az úthálózat és a járdák, vannak-e érvényben lévő KRESZ korlátozások, illetve, a területfejlesztési tervek között nem szerepel-e éveken át elhúzódó építkezés.

Előfordulhat, hogy a gazdasági számítások alapján minden körülmény tökéletes, de az embereket mégis zavarja valami: túl sokat kell sétálni a parkolóig, a környéken félelmet keltő közállapotok uralkodnak, vagy az ingatlan bezártság érzetet kelt. Ha ilyen nyilvánvaló körülményt észlelünk, ajánlatos másik helyszín után nézni...

Ahhoz, hogy a felmerülő körülményekre megfelelően reagáljon, a vállalkozó részéről szükséges egyfajta rugalmasság megléte. Ha egy elképzelés, legyen az bármilyen zseniális, az adott helyszínen mégsem megvalósítható, lennie kell egy „B” tervnek is, mert a megkezdett beruházási projekt csak így vihető végig biztonságosan.

Szólj hozzá!

Címkék: ingatlan vállalkozás vendéglátóipar Vendéglátás-marketing

A bejegyzés trackback címe:

https://vaszaritamas.blog.hu/api/trackback/id/tr325295367

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.