HTML

Vaszari Tamás

Tisztelt Látogató! Amikor ezt a blogot életre hívtam, akkor sokat gondolkodtam azon, hogy miről is kellene szólnia. Végül úgy döntöttem, hogy mindent leírok, ami a múltban hatással volt rám. Szívből remélem, hogy az olvasottak Önre is inspirálólag hatnak majd! Az egyes témákat a saját véleményemmel is kiegészítettem, és arra kérem a Kedves Olvasót, hogy ha Önben megfogalmazódik valami, akkor írja meg nyugodtan! Hátha új gondolatokat ébreszt vele valaki másban is… Köszönettel: Vaszari Tamás

Címkék

ajándékozás (1) Aliyev (1) Amazon.com (1) apple (1) arculattervezés (1) árpolitika (1) ártárgyalás (1) ártárgyalás tréning (1) aspirációs csoport (1) aspirációs csoportok (2) atomenergia (2) aukció (1) autóipar (1) Azerbajdzsán (1) A művészet mint üzlet (1) befektetés (6) benjamin graham (1) brand (1) brandépítés (1) branding (2) BRM (1) Bulgária (1) business relationship management (1) business school (1) Carmine Gallo (1) cégér (1) céges honlap (1) cégtörténet (1) cégvezetés (1) cellular organisation (1) Chris Anderson (1) CMS (1) dekoráció (1) demográfiai hatások (1) demonstratív fogyasztás (1) demotgráfia (1) deomgráfiai hatások az ingatlanpiacon (1) design (1) diplomácia (1) divat (1) Dr Törőcsik Mária (1) elemzés (1) elhelyezkedés (1) erőműépítés (2) értékesítés (8) értékesítés-orientált (1) értékesítési ismeretek (1) értékesítési technikák (4) étterem-marketing (1) felnőtt (1) felnőttképzés (1) fogyasztói aspirációk (1) fogyasztói döntések (1) fogyasztói magatartás (4) framework (1) gazdaságfejlesztés (3) gazdasági helyzet (1) gazdasági válság (2) GLOBE (2) Győr (1) gyűjtés (1) hitel (1) Hofstede (1) homlokzat (1) honlap (1) honlapkészítés (1) Hosszú farok (1) identitáspolitika (1) imázs (1) ingatlan (4) ingatlanbefektetés (5) Ingatlanbefektetés- és menedzsment (1) ingatlanbefektetés és menedzsment (2) ingatlanfejlesztés (1) ingatlanpia (1) ingatlanpiaci elemzés (1) ingatlanszektor (1) innováció (3) innováció-menedzsment (1) inside-out (1) Jan Carlzon (1) Kaluga (1) kapcsolatmenedzsment (1) kapitalizmus (1) karrier (1) Kautz konferencia (1) Kelet-Európa (3) kereskedelem (1) kirakat (1) kisbefektetők (1) kisvállalkozás (2) KKV (1) klaszter (1) kockázat (1) kockázati tőke (1) konferencia beszámoló (1) könyvajánló (6) korrupció (1) kovács tünde (2) Közép-Európa (2) közép-Kelet-Európa (2) közgazdaságtan (5) közgazdasátan (1) kultúrgazdaság (1) lakáspiac (1) Lapítsd le a piramist! (1) long tail (1) luxus (1) luxusipar (1) magyar-orosz kapcsolatok (2) márkaépítés (1) marketing (16) marketingstratégia (1) marx (1) másodlagos piac (1) megapolisz (1) menedzsment (10) Mercedes-Benz (1) Mintzberg (1) molinó (1) Moszkva (1) MSPR Üzleti Iskola (1) Műgyűjteni de hogyan? (1) műgyűjtés (3) műgyűjtó (1) műgyűjtő (1) műkereskedelem (2) munkatapasztalat (1) munkavállalás (1) műtárgypiac (1) művészet (1) nagyvállalatok (1) német-orosz kapcsolatok (1) Németország (1) nemzeti identitás (1) Nemzetközi kapcsolatok (3) önkormányzati rendszerek (1) online marketing (1) orosz-azeri kapcsolatok (1) orosz-német kapcsolatok (1) Oroszország (14) Oroszország fejlesztési stratégiája (1) orosz fiatalok (1) orosz gazdaság (1) Orosz gazdaságfejlesztés (1) orosz identitáspolitika (1) orosz közigazgatás (1) orosz közigazgatási rendszer (1) orosz önkormányzatok (1) orosz regionális politika (1) orosz vidék (3) összehasonlító elemzés (1) outside-in (1) Paks II (2) pénzügyi ismeretek (1) pénzügyi műveltség (1) piaci verseny (1) PR (1) prezentáció (2) prezentációtechnika (1) professzionális értékesítés (2) Professzionális értékesítés (1) programozás (1) promóció (1) protokoll (1) Pro Minoritate (1) Putyin (2) Putyin-adminisztráció (1) Rába (1) recenzió (4) Rechnitzer János (1) regionális gazdasgáfejlesztés (1) reklám (2) rendezvényszervezés (1) sales (2) self branding (1) spin-off (1) start-up (3) startup (1) státusszimbólumok (1) Steve Jobs (2) steve jobs (1) stratégia (2) stratégiai tervezés (1) stratégiamenedzsment (2) szakmai gyakorlat (1) szejtes szerkezet (1) személyes értékesítés (1) szervezeti kultúra (1) Szkolkovo (1) szociológia (2) tárgyalástecnika (1) társadalomfejlődés (1) településhálózat (1) településmarketing (1) térelmélet (1) termeléscentrikus (1) történelem (1) tréning (1) tudásmenedzsment (4) turizmusmarketing (1) üzletfejlesztés (1) üzleti angyal (1) üzleti tervezés (1) vagyonteremtés (1) vagyon teremtés (1) vállakozás (1) vállalatirányítás (7) vállalati evolúció (1) vállalati struktúra (1) vállalatvezetés (2) vállalkozás (3) vállalkozásfejlesztés (3) válság (1) válságmenedzsment (1) változásmenedzsment (1) városfejlődés (3) vásárlási döntések (1) vaszari andrás (1) vendéglátás (3) Vendéglátás-marketing (1) vendéglátás-marketing (10) vendéglátóipar (5) vendéglátó ipar (1) versenyképesség (2) vevőszolgálat (1) vezetés (1) Vezetéstudomány (1) vezetői kompetenciák (2) vezetőképzés (2) vidék (1) vidékfejlődés (2) weboldal (1) XXI. század (1) Címkefelhő

Friss topikok

Naptár

december 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Már másképp’ fogyasztunk

2013.05.29. 15:00 :: Tamas Vaszari

A 2008-ban beköszöntött gazdasági válság sok mindent megváltoztatott. A folyamatos növekedésbe vetett hitünket igen látványosan cáfolta meg az élet. Véget ért a korlátlan hitelfelvételek és a fékevesztett élményfogyasztás időszakai is. Valami megváltozott, de, hogy mi arra csak most, nemrég kaptam választ.

2012. decemberében a győri Széchenyi István Egyetem rendezvényén jártam, amely a marketing új tendenciáiról szólt. Az összes előadó közül Dr. Törőcsik Mária kutatásai voltak a legérdekesebbek, amelyek az új fogyasztói attitűdről szóltak.

A tanárnő elmondta, hogy jelenleg épp’ egy paradigmaváltás tanúi lehetünk. A ’90-es években még azért vásároltunk minél több dolgot, hogy egyre jobban éljünk. A 2000-es évekre már meglett mindenünk, de még mindig szívesen költöttük a pénzünket, mert egyre újabb és érdekesebb dolgokra vágytunk. Aztán, a 2010-es évekre elfáradtunk. Nemcsak a pénzünk kevesebb, de az igényeink is alábbhagytak. Nem vágyunk már az élmények habzsolására, hanem a hétköznapi megoldások is kielégítenek minket.

A marketing persze igazodik a korszellemhez, s olyan üzeneteket próbál kitalálni, amelyek képesek vásárlásra bírni az embereket. A ’90-es években még elfogadtuk ezeket az üzeneteket, de az ezredforduló utánra elfáradtunk bennük. Elegünk lett a felszólításokból, de a marketingesek magasabb sebességre kapcsoltak, s egyre kreatívabb megoldásokkal próbálkoztak, sokáig sikerrel. Mostanra azonban vége, kiégett fogyasztók lettünk, akik belefáradtak az irányított fogyasztásba. Egyszerű megoldásokat keresünk, amelyeket megengedhetünk magunknak.

Igen, újabb tényező jön a képbe: a szűkebb pénztárcánk. Európa szegényedik, ez ma már egyre nyilvánvalóbb, ugyanakkor mi, a polgárai szeretnénk minél tovább fenntartani a korábbi életszínvonalunkat. Ha meg akarjuk őrizni az arcunkat, akkor legalább a látszatot fenn kell tartani. Olyan megoldásokat keresünk, amelyek ezt garantálják, vagy legalábbis, ha ezeket választjuk, akkor nem olyan látványos az életszínvonalunk esése. Feltörekvő autómárkákat vásárolunk, webáruházakból rendelünk, raktár-áruházakba, és outlet üzletekbe járunk, hogy továbbra is megvehessük mindazt, amit korábban.

Ma már nem veszünk meg mindent, amit szeretnénk, hanem megelégszünk azzal, ami a saját megítélésünk szerint elegendő nekünk. Elveink vannak, s tartjuk magunkat hozzájuk. Megnézzük, hogy melyik gyártótól veszünk, felállítunk egy minőségi szabványt, ami alá nem megyünk, vagy egy olyan árplafont, ami felett nem vásárolunk.

Új vásárlói csoportok alakulnak ki: az okos vásárlók, akik naphosszat akciókra vadásznak, a tudatos vásárlók, akiket az elveik vezetnek, a good-enough vásárlók, akik belefáradtak a keresgélésbe, és a számukra már megfelelő termékekkel is beérik, és korlátozott vásárlók, akiket a pénztárcájuk vagy a lakóhelyük megakadályoz benne, hogy mindent megvehessenek maguknak, amire szükségük van.

Ezek az emberek aztán egymásnak adják a jobbnál jobb tippeket, s ügyet sem vetnek a marketingszakemberek üzeneteire. Ez pedig valódi kihívás minden marketingesnek és értékesítőnek! Ideje szembe nézni vele, s olyan megoldást találni, ami legalább a mi cégünket a felszínen tartja.

Vendéglátás-Marketing

A képre kattintva a könyv megvásárolható!

Szólj hozzá!

Címkék: marketing reklám értékesítés közgazdaságtan fogyasztói magatartás gazdasági válság Dr Törőcsik Mária

A bejegyzés trackback címe:

https://vaszaritamas.blog.hu/api/trackback/id/tr985295471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.