HTML

Vaszari Tamás

Tisztelt Látogató! Amikor ezt a blogot életre hívtam, akkor sokat gondolkodtam azon, hogy miről is kellene szólnia. Végül úgy döntöttem, hogy mindent leírok, ami a múltban hatással volt rám. Szívből remélem, hogy az olvasottak Önre is inspirálólag hatnak majd! Az egyes témákat a saját véleményemmel is kiegészítettem, és arra kérem a Kedves Olvasót, hogy ha Önben megfogalmazódik valami, akkor írja meg nyugodtan! Hátha új gondolatokat ébreszt vele valaki másban is… Köszönettel: Vaszari Tamás

Címkék

ajándékozás (1) Aliyev (1) Amazon.com (1) apple (1) arculattervezés (1) árpolitika (1) ártárgyalás (1) ártárgyalás tréning (1) aspirációs csoport (1) aspirációs csoportok (2) atomenergia (2) aukció (1) autóipar (1) Azerbajdzsán (1) A művészet mint üzlet (1) befektetés (6) benjamin graham (1) brand (1) brandépítés (1) branding (2) BRM (1) Bulgária (1) business relationship management (1) business school (1) Carmine Gallo (1) cégér (1) céges honlap (1) cégtörténet (1) cégvezetés (1) cellular organisation (1) Chris Anderson (1) CMS (1) dekoráció (1) demográfiai hatások (1) demonstratív fogyasztás (1) demotgráfia (1) deomgráfiai hatások az ingatlanpiacon (1) design (1) diplomácia (1) divat (1) Dr Törőcsik Mária (1) elemzés (1) elhelyezkedés (1) erőműépítés (2) értékesítés (8) értékesítés-orientált (1) értékesítési ismeretek (1) értékesítési technikák (4) étterem-marketing (1) felnőtt (1) felnőttképzés (1) fogyasztói aspirációk (1) fogyasztói döntések (1) fogyasztói magatartás (4) framework (1) gazdaságfejlesztés (3) gazdasági helyzet (1) gazdasági válság (2) GLOBE (2) Győr (1) gyűjtés (1) hitel (1) Hofstede (1) homlokzat (1) honlap (1) honlapkészítés (1) Hosszú farok (1) identitáspolitika (1) imázs (1) ingatlan (4) ingatlanbefektetés (5) Ingatlanbefektetés- és menedzsment (1) ingatlanbefektetés és menedzsment (2) ingatlanfejlesztés (1) ingatlanpia (1) ingatlanpiaci elemzés (1) ingatlanszektor (1) innováció (3) innováció-menedzsment (1) inside-out (1) Jan Carlzon (1) Kaluga (1) kapcsolatmenedzsment (1) kapitalizmus (1) karrier (1) Kautz konferencia (1) Kelet-Európa (3) kereskedelem (1) kirakat (1) kisbefektetők (1) kisvállalkozás (2) KKV (1) klaszter (1) kockázat (1) kockázati tőke (1) konferencia beszámoló (1) könyvajánló (6) korrupció (1) kovács tünde (2) Közép-Európa (2) közép-Kelet-Európa (2) közgazdaságtan (5) közgazdasátan (1) kultúrgazdaság (1) lakáspiac (1) Lapítsd le a piramist! (1) long tail (1) luxus (1) luxusipar (1) magyar-orosz kapcsolatok (2) márkaépítés (1) marketing (16) marketingstratégia (1) marx (1) másodlagos piac (1) megapolisz (1) menedzsment (10) Mercedes-Benz (1) Mintzberg (1) molinó (1) Moszkva (1) MSPR Üzleti Iskola (1) Műgyűjteni de hogyan? (1) műgyűjtés (3) műgyűjtó (1) műgyűjtő (1) műkereskedelem (2) munkatapasztalat (1) munkavállalás (1) műtárgypiac (1) művészet (1) nagyvállalatok (1) német-orosz kapcsolatok (1) Németország (1) nemzeti identitás (1) Nemzetközi kapcsolatok (3) önkormányzati rendszerek (1) online marketing (1) orosz-azeri kapcsolatok (1) orosz-német kapcsolatok (1) Oroszország (14) Oroszország fejlesztési stratégiája (1) orosz fiatalok (1) orosz gazdaság (1) Orosz gazdaságfejlesztés (1) orosz identitáspolitika (1) orosz közigazgatás (1) orosz közigazgatási rendszer (1) orosz önkormányzatok (1) orosz regionális politika (1) orosz vidék (3) összehasonlító elemzés (1) outside-in (1) Paks II (2) pénzügyi ismeretek (1) pénzügyi műveltség (1) piaci verseny (1) PR (1) prezentáció (2) prezentációtechnika (1) Professzionális értékesítés (1) professzionális értékesítés (2) programozás (1) promóció (1) protokoll (1) Pro Minoritate (1) Putyin (2) Putyin-adminisztráció (1) Rába (1) recenzió (4) Rechnitzer János (1) regionális gazdasgáfejlesztés (1) reklám (2) rendezvényszervezés (1) sales (2) self branding (1) spin-off (1) start-up (3) startup (1) státusszimbólumok (1) steve jobs (1) Steve Jobs (2) stratégia (2) stratégiai tervezés (1) stratégiamenedzsment (2) szakmai gyakorlat (1) szejtes szerkezet (1) személyes értékesítés (1) szervezeti kultúra (1) Szkolkovo (1) szociológia (2) tárgyalástecnika (1) társadalomfejlődés (1) településhálózat (1) településmarketing (1) térelmélet (1) termeléscentrikus (1) történelem (1) tréning (1) tudásmenedzsment (4) turizmusmarketing (1) üzletfejlesztés (1) üzleti angyal (1) üzleti tervezés (1) vagyonteremtés (1) vagyon teremtés (1) vállakozás (1) vállalatirányítás (7) vállalati evolúció (1) vállalati struktúra (1) vállalatvezetés (2) vállalkozás (3) vállalkozásfejlesztés (3) válság (1) válságmenedzsment (1) változásmenedzsment (1) városfejlődés (3) vásárlási döntések (1) vaszari andrás (1) vendéglátás (3) Vendéglátás-marketing (1) vendéglátás-marketing (10) vendéglátóipar (5) vendéglátó ipar (1) versenyképesség (2) vevőszolgálat (1) vezetés (1) Vezetéstudomány (1) vezetői kompetenciák (2) vezetőképzés (2) vidék (1) vidékfejlődés (2) weboldal (1) XXI. század (1) Címkefelhő

Friss topikok

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Vendéglátás-marketing (3. rész): Imázsalakítás felsőfokon

2013.06.14. 14:00 :: Tamas Vaszari

Az imázs az a kép, ami a vendégekben az étteremről és annak termékeiről, szolgáltatásairól kialakul. Mivel az imázsra a vendéglátó egység vezetőjének és dolgozóinak minden tette kihatással van, ennek köszönhetőena kialakult kép formálható is. Azonban, az imázs célja nemcsak egyfajta önmeghatározás, hanem az is, hogy az étterem megkülönböztesse magát a versenytársaitól.

Vendéglátás-Marketing

A képre kattintva a könyv megrendelhető!

Az imázs komponenesei: a termékpolitika, az árak, a dolgozók, az épület külső és belső kialakítása, valamint a marketingtevékenység.

A megfelelő, sőt, vonzó választék kialakítása a vevdéglátó szakemberek számára szinte rutinszerűnek számít. Ez a feladat a többihez képes nem is túl nehéz, amelynek két oka van. Az első ok a mérhetőség: ha egy étel közkedvelt, akkor az étlapon marad, ha népszerűtlen, akkor lecserélik. A másik ok, hogy általában a választék az alapja az egész étterem működésének. A tematikus vendéglőktől a kontinentális konyhával rendelkező vendéglátó egységeken át a gyorséttermekig minden tulajdonos vagy vezető azt határozza meg először, hogy mit szeretne árulni.

A megfelelő árszínvonal kialakítása már kissé bonyolultabb. Itt ugyanis meg kell találni az arany középutat a között, hogy mi az a legmagasabb szint, amit még elfogadnak a fogyasztók; illetve mennyi az a minimális bevétel, amely már fedezetet nyújt a fenntartási és az előállítási költségekre. Ezen a területen elmondható, hogy a vendégek olyan éttermeket és szórakozóhelyet keresnek, ahol az árakat már megérzi a pénztárcájuk, ugyanakkor, az étkezés végén a számla végösszege – az akcióknak és kedvezményeknek köszönhetően – mégis egy hajszálnyival alacsonyabb lesz a vártnál.

A munkatársak imázs-alakító szerepe megkérdőjelezhetetlen. Bár, ezen a téreni leginkább csak rémtörténetek keringenek, léteznek olyan vezetői intézkedések, amelyek megteremtik a szakszerű, és színvonalas kiszolgálás feltételeit. Ezek közé tartozik, a pihenőidők kiadása, a tisztaság és az ápolt megjelenés előírása, valamint a munkatársakkal fenntartott folyamatos kommunikáció is. Ha a vezető időről időre gondot fordít a munkatársak motiválására, megosztja velük az étterem küldetését és működésének célját, az már meghozza az első sikereket e területen.

Az épület külső megjelenésének része a bejárat, a homlokzat, a járda, a parkoló, és a kint elhelyezett reklámeszközök. Ha az egyes elemek nem is újak, a tisztaságukra akkor is érdemes figyelmet fordítani. Amennyiben lehetőség van rá, a felületek feltűnőbbé tétele érdekében érdemes dekoratőrt fogadni, aki az évszakoknak, vagy közelgő eseményeknek megfelelően ünnepi díszbe öltözteti az épületet.

A fogyasztótér megjelenésének része az építészeti kialakítás, a berendezés állapota, az egyes választékközlő eszközök minősége és megjelenése, valamint a dekoráció. Fontos, hogy a vendéglátró tevékenység során használt eszközök tiszták és karbantartottak legyenek. Semmi sem lehet annál illúziórombolóbb, mint egy billegő, netán törött lábú asztal, a gyűrött, pecsétes étlap, vagy egy, még februárban is a falon felejtett karácsonyi dísz.

A marketing szerepe az imázsalakítás során némileg eltér a fent ismertetettektől. E különbség mibenléte abban ragadható meg, hogy a marketing nem önálló döntésbefolyásoló tényező, hanem olyan tevékenység, amely az előző tényezők meglétét tudatosítja a potenciális vendégkör tagjaiban. Az egyes marketinglépések célja, hogy felhívják a figyelmet az étterem kitűnő konyhájára, a szórakozóhely remek szolgáltatásaira, a vonzó árakra, a kifogástalan, udvarias kiszolgálásra, a gyönyörű épületre, vagy éppen a hangulatos enteriőrre.

Tehát, a vezetőkre váró legfontosabb feladat az imázsépítés során a minőségbiztosítás. Ennek során garantálniuk kell a vendégek számára, hogy az az értékrendszer, valamint irányvonal, amelyet a vendéglátó egység képvisel, maradéktalanul és következetesen érvényesülni fog. Csak akkor kezdődhet el a további építkezés, ha az alapok már bizosak: meleg az étel és hideg a sör, puha a hús, udvarias a felszolgáló, stabil az asztal, tiszta a padló. Az állandó minőség az egyik leghatásosabb forgalomnövelő módszer: megszűnteti a kifogásokat, kifogja a szelet az ármánykodók vitorláiból, csökkenti az elpártolók létszámát, növeli az ajánlások gyakoriságát, és hozzájárul a törzsvendégkör kialakulásához. Ráadásul, mindez nem is kerül sokba! Nincs szükség új, költséges berendezések megvásárlására vagy drága hirdetésekre. Az egyetlen dolog, ami kell, az odafigyelés azokra az munkatársakra és eszközökre, amelyek már megvannak, rendelkezésre állnak.

Szólj hozzá!

Címkék: marketing branding imázs vendéglátóipar vendéglátás-marketing

A bejegyzés trackback címe:

https://vaszaritamas.blog.hu/api/trackback/id/tr935296381

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.