HTML

Vaszari Tamás

Tisztelt Látogató! Amikor ezt a blogot életre hívtam, akkor sokat gondolkodtam azon, hogy miről is kellene szólnia. Végül úgy döntöttem, hogy mindent leírok, ami a múltban hatással volt rám. Szívből remélem, hogy az olvasottak Önre is inspirálólag hatnak majd! Az egyes témákat a saját véleményemmel is kiegészítettem, és arra kérem a Kedves Olvasót, hogy ha Önben megfogalmazódik valami, akkor írja meg nyugodtan! Hátha új gondolatokat ébreszt vele valaki másban is… Köszönettel: Vaszari Tamás

Címkék

ajándékozás (1) Aliyev (1) Amazon.com (1) apple (1) arculattervezés (1) árpolitika (1) ártárgyalás (1) ártárgyalás tréning (1) aspirációs csoport (1) aspirációs csoportok (2) atomenergia (2) aukció (1) autóipar (1) Azerbajdzsán (1) A művészet mint üzlet (1) befektetés (6) benjamin graham (1) brand (1) brandépítés (1) branding (2) BRM (1) Bulgária (1) business relationship management (1) business school (1) Carmine Gallo (1) cégér (1) céges honlap (1) cégtörténet (1) cégvezetés (1) cellular organisation (1) Chris Anderson (1) CMS (1) dekoráció (1) demográfiai hatások (1) demonstratív fogyasztás (1) demotgráfia (1) deomgráfiai hatások az ingatlanpiacon (1) design (1) diplomácia (1) divat (1) Dr Törőcsik Mária (1) elemzés (1) elhelyezkedés (1) erőműépítés (2) értékesítés (8) értékesítés-orientált (1) értékesítési ismeretek (1) értékesítési technikák (4) étterem-marketing (1) felnőtt (1) felnőttképzés (1) fogyasztói aspirációk (1) fogyasztói döntések (1) fogyasztói magatartás (4) framework (1) gazdaságfejlesztés (3) gazdasági helyzet (1) gazdasági válság (2) GLOBE (2) Győr (1) gyűjtés (1) hitel (1) Hofstede (1) homlokzat (1) honlap (1) honlapkészítés (1) Hosszú farok (1) identitáspolitika (1) imázs (1) ingatlan (4) ingatlanbefektetés (5) Ingatlanbefektetés- és menedzsment (1) ingatlanbefektetés és menedzsment (2) ingatlanfejlesztés (1) ingatlanpia (1) ingatlanpiaci elemzés (1) ingatlanszektor (1) innováció (3) innováció-menedzsment (1) inside-out (1) Jan Carlzon (1) Kaluga (1) kapcsolatmenedzsment (1) kapitalizmus (1) karrier (1) Kautz konferencia (1) Kelet-Európa (3) kereskedelem (1) kirakat (1) kisbefektetők (1) kisvállalkozás (2) KKV (1) klaszter (1) kockázat (1) kockázati tőke (1) konferencia beszámoló (1) könyvajánló (6) korrupció (1) kovács tünde (2) Közép-Európa (2) közép-Kelet-Európa (2) közgazdaságtan (5) közgazdasátan (1) kultúrgazdaság (1) lakáspiac (1) Lapítsd le a piramist! (1) long tail (1) luxus (1) luxusipar (1) magyar-orosz kapcsolatok (2) márkaépítés (1) marketing (16) marketingstratégia (1) marx (1) másodlagos piac (1) megapolisz (1) menedzsment (10) Mercedes-Benz (1) Mintzberg (1) molinó (1) Moszkva (1) MSPR Üzleti Iskola (1) Műgyűjteni de hogyan? (1) műgyűjtés (3) műgyűjtő (1) műgyűjtó (1) műkereskedelem (2) munkatapasztalat (1) munkavállalás (1) műtárgypiac (1) művészet (1) nagyvállalatok (1) német-orosz kapcsolatok (1) Németország (1) nemzeti identitás (1) Nemzetközi kapcsolatok (3) önkormányzati rendszerek (1) online marketing (1) orosz-azeri kapcsolatok (1) orosz-német kapcsolatok (1) Oroszország (14) Oroszország fejlesztési stratégiája (1) orosz fiatalok (1) orosz gazdaság (1) Orosz gazdaságfejlesztés (1) orosz identitáspolitika (1) orosz közigazgatás (1) orosz közigazgatási rendszer (1) orosz önkormányzatok (1) orosz regionális politika (1) orosz vidék (3) összehasonlító elemzés (1) outside-in (1) Paks II (2) pénzügyi ismeretek (1) pénzügyi műveltség (1) piaci verseny (1) PR (1) prezentáció (2) prezentációtechnika (1) Professzionális értékesítés (1) professzionális értékesítés (2) programozás (1) promóció (1) protokoll (1) Pro Minoritate (1) Putyin (2) Putyin-adminisztráció (1) Rába (1) recenzió (4) Rechnitzer János (1) regionális gazdasgáfejlesztés (1) reklám (2) rendezvényszervezés (1) sales (2) self branding (1) spin-off (1) start-up (3) startup (1) státusszimbólumok (1) steve jobs (1) Steve Jobs (2) stratégia (2) stratégiai tervezés (1) stratégiamenedzsment (2) szakmai gyakorlat (1) szejtes szerkezet (1) személyes értékesítés (1) szervezeti kultúra (1) Szkolkovo (1) szociológia (2) tárgyalástecnika (1) társadalomfejlődés (1) településhálózat (1) településmarketing (1) térelmélet (1) termeléscentrikus (1) történelem (1) tréning (1) tudásmenedzsment (4) turizmusmarketing (1) üzletfejlesztés (1) üzleti angyal (1) üzleti tervezés (1) vagyonteremtés (1) vagyon teremtés (1) vállakozás (1) vállalatirányítás (7) vállalati evolúció (1) vállalati struktúra (1) vállalatvezetés (2) vállalkozás (3) vállalkozásfejlesztés (3) válság (1) válságmenedzsment (1) változásmenedzsment (1) városfejlődés (3) vásárlási döntések (1) vaszari andrás (1) vendéglátás (3) Vendéglátás-marketing (1) vendéglátás-marketing (10) vendéglátóipar (5) vendéglátó ipar (1) versenyképesség (2) vevőszolgálat (1) vezetés (1) Vezetéstudomány (1) vezetői kompetenciák (2) vezetőképzés (2) vidék (1) vidékfejlődés (2) weboldal (1) XXI. század (1) Címkefelhő

Friss topikok

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Jó ötlet az ingatlanbefektetés?

2013.06.24. 15:00 :: Tamas Vaszari

Lehet, hogy furcsa kérdés ez egy olyan embertől, aki könyvet írt az ingatlanbefektetésekről, ezért talán helyesebb volna úgy megfogalmazni, hogy „Mikor jó ötlet az ingatlanbefektetés?”

A befektetési lehetőségek skálája széles. Ha a pénzünket fialtatni szeretnénk, akkor állampapírt vásárolhatunk, bankbetétet nyithatunk, részvényeket és kötvényeket vehetünk, műtárgyakra licitálhatunk, vagy éppen ingatlanokat is akvirálhatunk. Benjamin Graham „Az intelligens befektető” c. könyvében azt írja, hogy a részvények és a műkincsek jövedelmező, bár ingoványos területnek számítanak, amelyet csak olyan embereknek ajánl, akik jelentős ismeretekkel rendelkeznek a témával kapcsolatban. Én ezt ugyanígy látom, sőt, még kiegészíteném annyival, hogy „és még ráadásul olyan helyzetben is vannak, hogy az ingatlanok és a műkincsek megfelelő befektetési eszközöknek tekinthetők a számukra”.

Az ingatlanbefektetések ugyanis hosszútávra szólnak. Ahhoz, hogy ezen a piacon jelentős hozamot érjünk el, még a spekulatív ügyletek esetében is legalább 3-5 évet kell várni, de nem ritka a 10-25 éves időtáv sem! Ha pedig valami miatt arra kényszerülünk, hogy idő előtt kivonjuk a pénzünket a piacról, akkor azt csak jelentős áldozatok árán tehetjük meg.

Az ingatlanbefektetések mellett szól ugyanakkor, hogy a tulajdonos többféle módon is profitálhat belőle: az ingatlan ára emelkedhet az általános drágulás következtében, ami eleve garantálja az infláció elleni védelmet, de profitot realizálhatunk a bérleti díjakból és a megvalósult fejlesztési projektekből is. A fentiek alapján tehát az ingatlanbefektetések tulajdonosai egyrészt a lehetőségek széles skálájából válogathatnak, másrészt viszonylag nagy a döntési szabadságuk: maguk határozhatják meg, hogy mi az, amire az erőforrásaikat koncentrálják.

Az elmúlt évek ingatlanpiaci mélyrepülése olyan jelenség, amelyről mindenképp’ beszélnünk kell, ha ezt a témakört érintjük. Nos, az árak esése csak akkor érint minket, ha a arra kényszerülünk, hogy az ingatlanunkat ebben a szerencsétlen időszakban értékesítsük. Ha ki tudjuk várni a szebb időket, akkor nyomtalanul eltűnik majd az életünkből. A bérlők eltűnése már komolyabb probléma. Ha nem sikerül bérbe adnunk a tulajdonunkban lévő ingatlant, akkor bizony veszélybe kerülhet az egész befektetésünk, főleg, ha túl magas arányban finanszíroztuk hitelből a vásárlást.

Ezért olyan fontos a GRM (gross rent multiplier), amely az ingatlanból származó havi bevétel és kiadás hányadosa. Amikor elkészítjük a finanszírozás modelljét, akkor törekedjünk rá, hogy a bevételek megközelítőleg 20%-kal felülmúlják a kiadásokat! Ha az arány ennél alacsonyabb, akkor a befektetésünk könnyen veszélybe kerülhet, mert egy esetleges áresés vagy kihasználatlanság esetén a projekt könnyen pénznyelővé változhat, ami magával ránt minket is.

Visszatérve az ingatlanpiaci áresésekhez: nem lennénk igazságosak, ha a jelenséget kizárólag a negatív oldaláról mutatnánk be! Warren Buffett állítólag kifejezetten örül, ha a részvények ára esik, mert akkor jó áron még többet vásárolhat belőlük. Az ingatlanpiacon ugyanez a helyzet: amikor az árak alacsonyak, akkor jó áron juthatunk remek lehetőségekhez, viszont a hozam relatíve alacsony. Amikor viszont az árak felmennek, akkor a hozam is csillagászati lesz, de a viszonylag nehezen találunk majd olyan ingatlanokat, amelyekhez jó áron hozzájuthatunk. A sors iróniája, hogy a hitellehetőségek pont akkor bővek, amikor épp’ nem érdemes vásárolni, és akkor szűkek, amikor pedig nagyon sok a jó lehetőség. Ezzel viszont eljutottunk oda, ahol egy korábbi bejegyzésben már jártunk: a trenddel szembemenő befektetői magatartáshoz.

A kérdés csak az, hogy az aktuális helyzet épp’ milyennek tekinthető? Befektetésre kedvezőnek, vagy inkább kivárásra ajánlottnak?

Szólj hozzá!

Címkék: ingatlanbefektetés vagyonteremtés pénzügyi ismeretek benjamin graham Ingatlanbefektetés- és menedzsment

A bejegyzés trackback címe:

https://vaszaritamas.blog.hu/api/trackback/id/tr975296430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.