HTML

Vaszari Tamás

Tisztelt Látogató! Amikor ezt a blogot életre hívtam, akkor sokat gondolkodtam azon, hogy miről is kellene szólnia. Végül úgy döntöttem, hogy mindent leírok, ami a múltban hatással volt rám. Szívből remélem, hogy az olvasottak Önre is inspirálólag hatnak majd! Az egyes témákat a saját véleményemmel is kiegészítettem, és arra kérem a Kedves Olvasót, hogy ha Önben megfogalmazódik valami, akkor írja meg nyugodtan! Hátha új gondolatokat ébreszt vele valaki másban is… Köszönettel: Vaszari Tamás

Címkék

ajándékozás (1) Aliyev (1) Amazon.com (1) apple (1) arculattervezés (1) árpolitika (1) ártárgyalás (1) ártárgyalás tréning (1) aspirációs csoport (1) aspirációs csoportok (2) atomenergia (2) aukció (1) autóipar (1) Azerbajdzsán (1) A művészet mint üzlet (1) befektetés (6) benjamin graham (1) brand (1) brandépítés (1) branding (2) BRM (1) Bulgária (1) business relationship management (1) business school (1) Carmine Gallo (1) cégér (1) céges honlap (1) cégtörténet (1) cégvezetés (1) cellular organisation (1) Chris Anderson (1) CMS (1) dekoráció (1) demográfiai hatások (1) demonstratív fogyasztás (1) demotgráfia (1) deomgráfiai hatások az ingatlanpiacon (1) design (1) diplomácia (1) divat (1) Dr Törőcsik Mária (1) elemzés (1) elhelyezkedés (1) erőműépítés (2) értékesítés (8) értékesítés-orientált (1) értékesítési ismeretek (1) értékesítési technikák (4) étterem-marketing (1) felnőtt (1) felnőttképzés (1) fogyasztói aspirációk (1) fogyasztói döntések (1) fogyasztói magatartás (4) framework (1) gazdaságfejlesztés (3) gazdasági helyzet (1) gazdasági válság (2) GLOBE (2) Győr (1) gyűjtés (1) hitel (1) Hofstede (1) homlokzat (1) honlap (1) honlapkészítés (1) Hosszú farok (1) identitáspolitika (1) imázs (1) ingatlan (4) ingatlanbefektetés (5) Ingatlanbefektetés- és menedzsment (1) ingatlanbefektetés és menedzsment (2) ingatlanfejlesztés (1) ingatlanpia (1) ingatlanpiaci elemzés (1) ingatlanszektor (1) innováció (3) innováció-menedzsment (1) inside-out (1) Jan Carlzon (1) Kaluga (1) kapcsolatmenedzsment (1) kapitalizmus (1) karrier (1) Kautz konferencia (1) Kelet-Európa (3) kereskedelem (1) kirakat (1) kisbefektetők (1) kisvállalkozás (2) KKV (1) klaszter (1) kockázat (1) kockázati tőke (1) konferencia beszámoló (1) könyvajánló (6) korrupció (1) kovács tünde (2) Közép-Európa (2) közép-Kelet-Európa (2) közgazdaságtan (5) közgazdasátan (1) kultúrgazdaság (1) lakáspiac (1) Lapítsd le a piramist! (1) long tail (1) luxus (1) luxusipar (1) magyar-orosz kapcsolatok (2) márkaépítés (1) marketing (16) marketingstratégia (1) marx (1) másodlagos piac (1) megapolisz (1) menedzsment (10) Mercedes-Benz (1) Mintzberg (1) molinó (1) Moszkva (1) MSPR Üzleti Iskola (1) Műgyűjteni de hogyan? (1) műgyűjtés (3) műgyűjtó (1) műgyűjtő (1) műkereskedelem (2) munkatapasztalat (1) munkavállalás (1) műtárgypiac (1) művészet (1) nagyvállalatok (1) német-orosz kapcsolatok (1) Németország (1) nemzeti identitás (1) Nemzetközi kapcsolatok (3) önkormányzati rendszerek (1) online marketing (1) orosz-azeri kapcsolatok (1) orosz-német kapcsolatok (1) Oroszország (14) Oroszország fejlesztési stratégiája (1) orosz fiatalok (1) orosz gazdaság (1) Orosz gazdaságfejlesztés (1) orosz identitáspolitika (1) orosz közigazgatás (1) orosz közigazgatási rendszer (1) orosz önkormányzatok (1) orosz regionális politika (1) orosz vidék (3) összehasonlító elemzés (1) outside-in (1) Paks II (2) pénzügyi ismeretek (1) pénzügyi műveltség (1) piaci verseny (1) PR (1) prezentáció (2) prezentációtechnika (1) professzionális értékesítés (2) Professzionális értékesítés (1) programozás (1) promóció (1) protokoll (1) Pro Minoritate (1) Putyin (2) Putyin-adminisztráció (1) Rába (1) recenzió (4) Rechnitzer János (1) regionális gazdasgáfejlesztés (1) reklám (2) rendezvényszervezés (1) sales (2) self branding (1) spin-off (1) start-up (3) startup (1) státusszimbólumok (1) Steve Jobs (2) steve jobs (1) stratégia (2) stratégiai tervezés (1) stratégiamenedzsment (2) szakmai gyakorlat (1) szejtes szerkezet (1) személyes értékesítés (1) szervezeti kultúra (1) Szkolkovo (1) szociológia (2) tárgyalástecnika (1) társadalomfejlődés (1) településhálózat (1) településmarketing (1) térelmélet (1) termeléscentrikus (1) történelem (1) tréning (1) tudásmenedzsment (4) turizmusmarketing (1) üzletfejlesztés (1) üzleti angyal (1) üzleti tervezés (1) vagyonteremtés (1) vagyon teremtés (1) vállakozás (1) vállalatirányítás (7) vállalati evolúció (1) vállalati struktúra (1) vállalatvezetés (2) vállalkozás (3) vállalkozásfejlesztés (3) válság (1) válságmenedzsment (1) változásmenedzsment (1) városfejlődés (3) vásárlási döntések (1) vaszari andrás (1) vendéglátás (3) vendéglátás-marketing (10) Vendéglátás-marketing (1) vendéglátóipar (5) vendéglátó ipar (1) versenyképesség (2) vevőszolgálat (1) vezetés (1) Vezetéstudomány (1) vezetői kompetenciák (2) vezetőképzés (2) vidék (1) vidékfejlődés (2) weboldal (1) XXI. század (1) Címkefelhő

Friss topikok

Naptár

február 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28

Vendéglátás-marketing (4. rész): Terv a lelke mindennek

2013.06.29. 15:00 :: Tamas Vaszari

avagy: marketingstratégia lépésről lépésre

A stratégia szó jelentése: hosszú távú terv. Bár a kis- és középvállalkozások irányításának egyik legismertebb jellemzője, hogy a vezetők csak igen rövid távra terveznek előre, az egyes lépéseket mégis érdemes logikus sorrendben egymásra építeni.

Vendéglátás-Marketing

A képre kattintva a könyv megrendelhető!

A marketinstratégia az előzetesen elvégzett felméréseken alapul, és magában fogal minden olyan intézkedést, amely a célok elérése érdekében szükséges. A jól felépített stratégia lépésről lépésre vezet el a kitűzött eredményekig, miközben csökkenti a bizonytalanságot, a munkatársaknak pedig iránymutatást ad.

A marketingstratégia egyes lépései a következők:

Környezetanalízis: ennek során megvizsgáljuk, hogy a étterem környékén kik élnek, dolgoznak, és ezek az emberek milyen szolgáltatást igényelnek. Azt, hogy a vendégek mit engedhetnek meg maguknak a mindenkor aktuális gazdasági helyzet, és a környéken élők vásárlóereje határozza meg. Ugyanitt nézzük meg, hogy kik a legveszélyesebb versenytársaink!

Az étterem erősségeinek és gyengeségeinek számbavétele: ide tartozik 1.) az elhelyezkedés, 2.) a megközelíthetőség, 3.) a munkatársak képzettése, 4.) a kínált ételek és szolgáltatások (rendezvények, szórakoztató programok) köre, 5.) a meglévő vendégek, és 6.) a tulajdonos vagy a cég pénzügyi helyzete. A fenti hat dolgot áttekintve válasszuk ki azt a néhány tényezőt, amelyekre az étterem büszke lehet és amelyekre bátran építkezhet!

A következő állomás, hogy megfogalmazzuk azokat a célokat, amelyeket el szeretnénk érni. Ilyenek lehetnek: egy bizonyos összegű bevétel elérése, a vendégszám növelése, vagy a vendég-látogatások gyakoriságának a növelése. Figyeljünk rá, hogy a kitűzött célok mindvégig reálisak, mérhetők és a szervezet működésével összeférhetők maradjanak! Ugyanis, ha irreális elvárásaink lesznek, akkor a kudarc garantáltnak tekinthető.

Miután feltártuk a piaci lehetőségeket, az étterem erősségeit, és megfogalmaztuk a céljainkat, ideje kidolgoznunk egy olyan tervet, amely lépésről lépésre elvezet a megoldáshoz. Ha ezt nem tesszük meg, lépéseing csapongóak lesznek és célt tévesztünk.

Amikor kiválasztjuk azokat az intézkedéseket, amelyeket valóban megvalósításra érdemesnek tartunk, logikus sorrndben, időben elhelyezve ütemezzük be őket! Ha van rá mód, vezessünk be marketing-kalendáriumot, amelyben a következők szerepelnek:

   - a nemzeti ünnepek, évfordulók, városi rendezvények dátuma, és az azokhoz kapcsolható akciók;

   - fizetésnapok, önsztödíj és diákhitel folyósítás napjai;

   - a médiában megjelentetett hirdetések feladási és megjelenési időpontja, költsége;

   - a vendéglátó egység által megvalósított összes kampány, rendezvény, promóció és szponzorálás leírása, ideje és költsége.

A fenti nyilvántartásból követhetővé válik az egyes intézkedések eredménye. A kalendáriumot érdemes negyedévente kiértékelni és frissíteni.

Gyakori hiba, hogy a vendéglátó egységek vezetői a költségeket kiadásnak, szükséges rossznak tekintik, amelyre pontosan emiatt igyekeznek a lehető legkevesebbet költeni. Valójában, a marketingre fordított összeg befektetés, amely mértékét annak alapján kell meghatároznunk, hogy mekkora eredményt várunk tőle. Ennek alapján a marketingbüdzsét nem úgy alakítjuk ki, hogy “a tevalyi év bevételének a 3 százaléka” vagy “1 millió Forint”, hanem: “Mekkora befektetés szükséges ahhoz, hogy az adott időszak árbevétele ‘X’ százalékkal, vagy ‘Y’ összeggel magasabb legyen?”

A marketingtervet negyedévente célszerű felülvizsgálni, és szükség esetén módosítani. Erre azért van szükség, mert az egyes körülmények megváltozhatnak: a gazdasági helyzet, az étterem munkatársai, vagy a vendégkör. Ha a stratégia nem hozza meg a várt eredményeket, fel kell tárni a hibákat, és ki kell javítani azokat.

Szólj hozzá!

Címkék: marketing marketingstratégia könyvajánló üzleti tervezés vendéglátás-marketing

A bejegyzés trackback címe:

https://vaszaritamas.blog.hu/api/trackback/id/tr55298724

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.