HTML

Vaszari Tamás

Tisztelt Látogató! Amikor ezt a blogot életre hívtam, akkor sokat gondolkodtam azon, hogy miről is kellene szólnia. Végül úgy döntöttem, hogy mindent leírok, ami a múltban hatással volt rám. Szívből remélem, hogy az olvasottak Önre is inspirálólag hatnak majd! Az egyes témákat a saját véleményemmel is kiegészítettem, és arra kérem a Kedves Olvasót, hogy ha Önben megfogalmazódik valami, akkor írja meg nyugodtan! Hátha új gondolatokat ébreszt vele valaki másban is… Köszönettel: Vaszari Tamás

Címkék

ajándékozás (1) Aliyev (1) Amazon.com (1) apple (1) arculattervezés (1) árpolitika (1) ártárgyalás (1) ártárgyalás tréning (1) aspirációs csoport (1) aspirációs csoportok (2) atomenergia (2) aukció (1) autóipar (1) Azerbajdzsán (1) A művészet mint üzlet (1) befektetés (6) benjamin graham (1) brand (1) brandépítés (1) branding (2) BRM (1) Bulgária (1) business relationship management (1) business school (1) Carmine Gallo (1) cégér (1) céges honlap (1) cégtörténet (1) cégvezetés (1) cellular organisation (1) Chris Anderson (1) CMS (1) dekoráció (1) demográfiai hatások (1) demonstratív fogyasztás (1) demotgráfia (1) deomgráfiai hatások az ingatlanpiacon (1) design (1) diplomácia (1) divat (1) Dr Törőcsik Mária (1) elemzés (1) elhelyezkedés (1) erőműépítés (2) értékesítés (8) értékesítés-orientált (1) értékesítési ismeretek (1) értékesítési technikák (4) étterem-marketing (1) felnőtt (1) felnőttképzés (1) fogyasztói aspirációk (1) fogyasztói döntések (1) fogyasztói magatartás (4) framework (1) gazdaságfejlesztés (3) gazdasági helyzet (1) gazdasági válság (2) GLOBE (2) Győr (1) gyűjtés (1) hitel (1) Hofstede (1) homlokzat (1) honlap (1) honlapkészítés (1) Hosszú farok (1) identitáspolitika (1) imázs (1) ingatlan (4) ingatlanbefektetés (5) Ingatlanbefektetés- és menedzsment (1) ingatlanbefektetés és menedzsment (2) ingatlanfejlesztés (1) ingatlanpia (1) ingatlanpiaci elemzés (1) ingatlanszektor (1) innováció (3) innováció-menedzsment (1) inside-out (1) Jan Carlzon (1) Kaluga (1) kapcsolatmenedzsment (1) kapitalizmus (1) karrier (1) Kautz konferencia (1) Kelet-Európa (3) kereskedelem (1) kirakat (1) kisbefektetők (1) kisvállalkozás (2) KKV (1) klaszter (1) kockázat (1) kockázati tőke (1) konferencia beszámoló (1) könyvajánló (6) korrupció (1) kovács tünde (2) Közép-Európa (2) közép-Kelet-Európa (2) közgazdaságtan (5) közgazdasátan (1) kultúrgazdaság (1) lakáspiac (1) Lapítsd le a piramist! (1) long tail (1) luxus (1) luxusipar (1) magyar-orosz kapcsolatok (2) márkaépítés (1) marketing (16) marketingstratégia (1) marx (1) másodlagos piac (1) megapolisz (1) menedzsment (10) Mercedes-Benz (1) Mintzberg (1) molinó (1) Moszkva (1) MSPR Üzleti Iskola (1) Műgyűjteni de hogyan? (1) műgyűjtés (3) műgyűjtó (1) műgyűjtő (1) műkereskedelem (2) munkatapasztalat (1) munkavállalás (1) műtárgypiac (1) művészet (1) nagyvállalatok (1) német-orosz kapcsolatok (1) Németország (1) nemzeti identitás (1) Nemzetközi kapcsolatok (3) önkormányzati rendszerek (1) online marketing (1) orosz-azeri kapcsolatok (1) orosz-német kapcsolatok (1) Oroszország (14) Oroszország fejlesztési stratégiája (1) orosz fiatalok (1) orosz gazdaság (1) Orosz gazdaságfejlesztés (1) orosz identitáspolitika (1) orosz közigazgatás (1) orosz közigazgatási rendszer (1) orosz önkormányzatok (1) orosz regionális politika (1) orosz vidék (3) összehasonlító elemzés (1) outside-in (1) Paks II (2) pénzügyi ismeretek (1) pénzügyi műveltség (1) piaci verseny (1) PR (1) prezentáció (2) prezentációtechnika (1) professzionális értékesítés (2) Professzionális értékesítés (1) programozás (1) promóció (1) protokoll (1) Pro Minoritate (1) Putyin (2) Putyin-adminisztráció (1) Rába (1) recenzió (4) Rechnitzer János (1) regionális gazdasgáfejlesztés (1) reklám (2) rendezvényszervezés (1) sales (2) self branding (1) spin-off (1) start-up (3) startup (1) státusszimbólumok (1) Steve Jobs (2) steve jobs (1) stratégia (2) stratégiai tervezés (1) stratégiamenedzsment (2) szakmai gyakorlat (1) szejtes szerkezet (1) személyes értékesítés (1) szervezeti kultúra (1) Szkolkovo (1) szociológia (2) tárgyalástecnika (1) társadalomfejlődés (1) településhálózat (1) településmarketing (1) térelmélet (1) termeléscentrikus (1) történelem (1) tréning (1) tudásmenedzsment (4) turizmusmarketing (1) üzletfejlesztés (1) üzleti angyal (1) üzleti tervezés (1) vagyonteremtés (1) vagyon teremtés (1) vállakozás (1) vállalatirányítás (7) vállalati evolúció (1) vállalati struktúra (1) vállalatvezetés (2) vállalkozás (3) vállalkozásfejlesztés (3) válság (1) válságmenedzsment (1) változásmenedzsment (1) városfejlődés (3) vásárlási döntések (1) vaszari andrás (1) vendéglátás (3) Vendéglátás-marketing (1) vendéglátás-marketing (10) vendéglátóipar (5) vendéglátó ipar (1) versenyképesség (2) vevőszolgálat (1) vezetés (1) Vezetéstudomány (1) vezetői kompetenciák (2) vezetőképzés (2) vidék (1) vidékfejlődés (2) weboldal (1) XXI. század (1) Címkefelhő

Friss topikok

Naptár

december 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Vendéglátás-marketintg (5. rész): Márka = Garancia

2013.07.15. 15:00 :: Tamas Vaszari

Imázs, ismertség, jó hírnév, márka, brend – olyan szavak, amelyek mindannyiunk számára ismerősen csengnek, ugyanakkor a mindennapokban alig foglalkozunk velük. A marketingben a fent említett öt szó szerepe szinte egyedülállóan fontos, mivel mindegyikük ugyanahhoz a dolgohoz kapcsolódik: a képhez, amely az emberek fejében a vendéglátó egységről kialakul.

Vendéglátás-Marketing

A könyv a képre kattintva megrendelhető!

Mi az oka annak, hogy egy ismeretlen gyártótól származó televízió csak fele annyiba kerül, mint egy hasonló, de a Sony által gyártott készülék? Vagy: Hogyan lehetésges, hogy az az ember, aki él-hal a slow food ételekért, az átlagos, szürke hétköznapokon mégis úgy dönt, hogy inkább egy McDonald’s étterembe tér be, és vesz magának egy Big-Mac szendvizset ebédre?

A fenti két kérdés esetében a válasz ugyanaz: mindkettő azért fordulhat elő, mert az emberek garnaciákat keresnek. Természetesen, a hoppon maradt versenytársak örömmel állnak elő különböző magyarázatokkal arra vonatkozóan, hogy miért nem az általuk előállított terméket, vagy kínált szolgáltatást választották a vendégek. Azt mondani ugyanis, hogy a kedves vevő sznob, nincs ízlése, vagy elment a józan esze, sokkal könnyebb, mint belegondolni abba, hogy mi lehet az igazi probléma. Az okok valójában igen egyszerűek: a módos vevő, ha megteheti, azért vesz drágább televíziót, mert úgy érzi, hogy a jónevű gyártó garancia a magas minőségre; a vendég pedig a hétköznapi, egyórás ebédszünetben azért megy a McDonald’sba, mert tudja, hogy az ott kapott Big-Mac nem lesz se túl kicsi, se túl nagy, se romlott, se túl fűszeres, se túl nehéz, se túl drága, tehát: a kockázat a minimumra csökkenthető, a biztonság pedig garantált.

Mielőtt azonban bármire is garanciát szeretnénk adni, nézzük meg, hogy a vendégek számára melyek a legfontosabb döntési kritériumok! A vendéglátó iparban a termék és a szolgáltatás minősége leginkább a „mit?” és a „hogyan?” kérdésekre adott válaszokkal jellemezhető. A „mit” kérdés az értékesített terméket: az ételt és az italt jellemzi. A „hogyan” kérdés pedig a szolgáltatás színvonalára utal: a felszolgálók munkájára, a fogyasztótér állapotára, berendezésére, a tisztaságra és az árakra.

A márkának akkor van értéke, ha a vendégek számára valamilyen garanciát képes jelenteni. Amennyiben a fogyasztók számára nem egyértelmű, hogy a márka mögött álló termék és szolgáltatás milyen állandó tulajdonságokkal bír, akkor ezeket a vállalkozás tulajdonosának tudatosítania kell az emberekben. Ehhez a feladathoz kitűnő eszköz a vendéglátó egység dekorációja, a különböző akciók, tematikus ajánlatok és a munkatársak. Például, néhány dekorációs elem, drapéria vagy dísztárgy segítségével könnyedén hangulatossá, vagy a korábbihoz képes sokkal különlegesebbé tehetjük a fogyasztótér hangulatát. Az akciók abban segítenek, hogy az árpolitikát tudatosíthassuk a vendégekben. A tematikus ajánlatok, ünnepi ételek a választék profilját hangsúlyozzák. A munkatársak feladata pedig, hogy a szolgáltatás színvonalát garantálják, és folyamatos visszajelzéseket gyűjtsenek a vendégektől.

A brand (angolul: védjegy, bélyeg) egy rendszerbe kapcsolja össze a terméket, annak tulajdonságait, a márkát, az értékesítési politikát, a jelképrendszert és a fogyasztókat. A branding szó jelentése: a vállalat és a kereskedelmi márka hosszútávú menedzselése. Minden brand alapja egy tulajdonság, amellyel a vendéglátó egység összes olyan pontját igyekszünk felruházni, amely várhatóan érintkezni fog a külvilággal. Amikor kiválasztjuk azt a tulajdonságot, amelyre a brandet fel kívánjuk építeni, akkor igyekezzünk a vállalat kulcs-kompetenciái küzül válogatni! Ebbe a csoportba azok a jellemzők tartoznak, amelyek egyrészről értékesek a vendégek számára, másrészről a vendéglátó egység az adott területen képes rá, hogy a versenytársaihoz képest jelentős előnyre tegyen szert.

A tapasztalatok azt mutatják, hogy a biztosnság és a garanciák mellett a vendégek az újdonságokat is folyamatosan keresik. Azonban, az újdonság fogalma látszólag ellentétben áll az előbbiekkel. Ez az ellentét úgy oldaható fel, hogy a vendégek keresik ugyan az újdonságokat, de csak addig a pontig, ameddig úgy érzik: sejthető, mi vár rájuk. A következmény: az extrém, rendkívül szokatlan dolgok csak egy szűk csoportot érdekelnek, az apró változtatások, érdekességek azonban sokkal nagyobb népszerűség elé néznek.

Szólj hozzá!

Címkék: marketing branding vendéglátó ipar brandépítés vendéglátás-marketing

A bejegyzés trackback címe:

https://vaszaritamas.blog.hu/api/trackback/id/tr885342340

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.