HTML

Vaszari Tamás

Tisztelt Látogató! Amikor ezt a blogot életre hívtam, akkor sokat gondolkodtam azon, hogy miről is kellene szólnia. Végül úgy döntöttem, hogy mindent leírok, ami a múltban hatással volt rám. Szívből remélem, hogy az olvasottak Önre is inspirálólag hatnak majd! Az egyes témákat a saját véleményemmel is kiegészítettem, és arra kérem a Kedves Olvasót, hogy ha Önben megfogalmazódik valami, akkor írja meg nyugodtan! Hátha új gondolatokat ébreszt vele valaki másban is… Köszönettel: Vaszari Tamás

Címkék

ajándékozás (1) Aliyev (1) Amazon.com (1) apple (1) arculattervezés (1) árpolitika (1) ártárgyalás (1) ártárgyalás tréning (1) aspirációs csoport (1) aspirációs csoportok (2) atomenergia (2) aukció (1) autóipar (1) Azerbajdzsán (1) A művészet mint üzlet (1) befektetés (6) benjamin graham (1) brand (1) brandépítés (1) branding (2) BRM (1) Bulgária (1) business relationship management (1) business school (1) Carmine Gallo (1) cégér (1) céges honlap (1) cégtörténet (1) cégvezetés (1) cellular organisation (1) Chris Anderson (1) CMS (1) dekoráció (1) demográfiai hatások (1) demonstratív fogyasztás (1) demotgráfia (1) deomgráfiai hatások az ingatlanpiacon (1) design (1) diplomácia (1) divat (1) Dr Törőcsik Mária (1) elemzés (1) elhelyezkedés (1) erőműépítés (2) értékesítés (8) értékesítés-orientált (1) értékesítési ismeretek (1) értékesítési technikák (4) étterem-marketing (1) felnőtt (1) felnőttképzés (1) fogyasztói aspirációk (1) fogyasztói döntések (1) fogyasztói magatartás (4) framework (1) gazdaságfejlesztés (3) gazdasági helyzet (1) gazdasági válság (2) GLOBE (2) Győr (1) gyűjtés (1) hitel (1) Hofstede (1) homlokzat (1) honlap (1) honlapkészítés (1) Hosszú farok (1) identitáspolitika (1) imázs (1) ingatlan (4) ingatlanbefektetés (5) Ingatlanbefektetés- és menedzsment (1) ingatlanbefektetés és menedzsment (2) ingatlanfejlesztés (1) ingatlanpia (1) ingatlanpiaci elemzés (1) ingatlanszektor (1) innováció (3) innováció-menedzsment (1) inside-out (1) Jan Carlzon (1) Kaluga (1) kapcsolatmenedzsment (1) kapitalizmus (1) karrier (1) Kautz konferencia (1) Kelet-Európa (3) kereskedelem (1) kirakat (1) kisbefektetők (1) kisvállalkozás (2) KKV (1) klaszter (1) kockázat (1) kockázati tőke (1) konferencia beszámoló (1) könyvajánló (6) korrupció (1) kovács tünde (2) Közép-Európa (2) közép-Kelet-Európa (2) közgazdaságtan (5) közgazdasátan (1) kultúrgazdaság (1) lakáspiac (1) Lapítsd le a piramist! (1) long tail (1) luxus (1) luxusipar (1) magyar-orosz kapcsolatok (2) márkaépítés (1) marketing (16) marketingstratégia (1) marx (1) másodlagos piac (1) megapolisz (1) menedzsment (10) Mercedes-Benz (1) Mintzberg (1) molinó (1) Moszkva (1) MSPR Üzleti Iskola (1) Műgyűjteni de hogyan? (1) műgyűjtés (3) műgyűjtő (1) műgyűjtó (1) műkereskedelem (2) munkatapasztalat (1) munkavállalás (1) műtárgypiac (1) művészet (1) nagyvállalatok (1) német-orosz kapcsolatok (1) Németország (1) nemzeti identitás (1) Nemzetközi kapcsolatok (3) önkormányzati rendszerek (1) online marketing (1) orosz-azeri kapcsolatok (1) orosz-német kapcsolatok (1) Oroszország (14) Oroszország fejlesztési stratégiája (1) orosz fiatalok (1) orosz gazdaság (1) Orosz gazdaságfejlesztés (1) orosz identitáspolitika (1) orosz közigazgatás (1) orosz közigazgatási rendszer (1) orosz önkormányzatok (1) orosz regionális politika (1) orosz vidék (3) összehasonlító elemzés (1) outside-in (1) Paks II (2) pénzügyi ismeretek (1) pénzügyi műveltség (1) piaci verseny (1) PR (1) prezentáció (2) prezentációtechnika (1) Professzionális értékesítés (1) professzionális értékesítés (2) programozás (1) promóció (1) protokoll (1) Pro Minoritate (1) Putyin (2) Putyin-adminisztráció (1) Rába (1) recenzió (4) Rechnitzer János (1) regionális gazdasgáfejlesztés (1) reklám (2) rendezvényszervezés (1) sales (2) self branding (1) spin-off (1) start-up (3) startup (1) státusszimbólumok (1) steve jobs (1) Steve Jobs (2) stratégia (2) stratégiai tervezés (1) stratégiamenedzsment (2) szakmai gyakorlat (1) szejtes szerkezet (1) személyes értékesítés (1) szervezeti kultúra (1) Szkolkovo (1) szociológia (2) tárgyalástecnika (1) társadalomfejlődés (1) településhálózat (1) településmarketing (1) térelmélet (1) termeléscentrikus (1) történelem (1) tréning (1) tudásmenedzsment (4) turizmusmarketing (1) üzletfejlesztés (1) üzleti angyal (1) üzleti tervezés (1) vagyonteremtés (1) vagyon teremtés (1) vállakozás (1) vállalatirányítás (7) vállalati evolúció (1) vállalati struktúra (1) vállalatvezetés (2) vállalkozás (3) vállalkozásfejlesztés (3) válság (1) válságmenedzsment (1) változásmenedzsment (1) városfejlődés (3) vásárlási döntések (1) vaszari andrás (1) vendéglátás (3) Vendéglátás-marketing (1) vendéglátás-marketing (10) vendéglátóipar (5) vendéglátó ipar (1) versenyképesség (2) vevőszolgálat (1) vezetés (1) Vezetéstudomány (1) vezetői kompetenciák (2) vezetőképzés (2) vidék (1) vidékfejlődés (2) weboldal (1) XXI. század (1) Címkefelhő

Friss topikok

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Vendéglátás marketing (6. rész): Rendszeres többletbevételek

2013.08.15. 14:43 :: Tamas Vaszari

Kiegészítő bevételi lehetőségek vendéglátó egységek számára

 

A vendéglátó egységek többsége számára az általuk végzett tevékenység a következőkre korlátozódik: ételek és italok értékesítése az étterem fogyasztóterében. A valóságban a jövedelemszerzés keretei a vendéglátóipari szereplők számára sokkal szélesebbek. Válságidőben, vagy kiélezett piaci verseny idején a kreatív, egyedi ötletek különösen sokat jelenthetnek…

Tágabb értelemben a marketing fogalma túlmutat a termékek népszerűsítésén, és magában foglalja egy értékesítés-orientált szemléletmód elsajátítását is. Ez azt jelenti, hogy a vállalkozások vezetőinek folyamatosan keresniük kell azokat a lehetőségeket, ahogyan a vevőiket megszólíthatják és kiszolgálhatják.

Amikor kiegészítő bevételi források után nézünk, a legkisebb ellenállás irányába mzduljunk! Nézzük meg, hogy a vendéglátó üzlet adottságaiból, kapacitásából kiindulva mibe a legkönnyebb belefogni, és mi az a szolgáltatás, amire a környéken fizetőképes kereslet mutatkozik! A megoldás a két halmaz metszéspontja lesz. Például, ha egy étterem egy konkrét ételéről hires, akkor azt az ételt melegen, elvitelre vagy mélyhűtött formában is elkezdheti értékesíteni.

A leggyakoribb kiegészítő bevételi források a vendéglátásban a következők: rendezvényszervezés az étterem falai között vagy azon kívül; elvitelre árusítás; kiszállítás; az étterem emblémájával ellátott ajándék és használati tárgyak árusítása.

Rendezvényszervezés: Ha az étterem rendelkezik néhány nagyobb, szeparálható teremmel, akkor érdemes megfontolni ezek hasznosítását. Amikor a különtermekben nincs rendezvény, megnyithatjuk azokat a hogyományos, á la carte vendégek számára is. Ha a termek berendezése valamilyen témakört jár körül (például: vadász terem, japán terem), kovácsoljunk előnyt belőle!

A rendezvényeken értékesíthető ételek különböznek a hagyományos étlapon szereplő fogásoktól. A rendezvényekhez olyan menüsorokat kell összeállítani, amelyek könnyen szállíthatók, viszonylag hosszú ideig frissen tarthatók és nagy számban készíthetők.

A jó rendezvényszervező olvas az emberek gondolataiban. Az igények gyors felmérése után képes javaslatot tenni a menüre, szükség esetén az időpontra, ha pedig igény mutatkozik rá, akkor szórakoztató programokat is ajánl. Fontos, hogy a szervező mindenben képes legyen alteratívákat kínálni, megteremtve ezáltal a házon belüli választás lehetőségét.

Elvitelre árusítás: Az elfoglalt, siető vendégek számára minden perc számít. Ők nem engedhetik meg maguknak, hogy órákig üljenek egy asztal felett. Mivel azonban fontos számukra, hogy jó minőségű, főtt ételhez jussanak, igénylik az elviteli lehetőséget. Az elvitelre árusítás fő célközönsége elegáns éttermek esetében a jómódú üzletemberek csoportja; pizzériák és gyorséttermek esetében a diákok és a fiatal irodisták; kifozdék esetében pedig a környékbeli nyugdíjasok. A célközönség ismerete azért fontos, hogy az ő igényeiknek megfelelő választékot alakíthassunk ki. Például, a jómódú üzletemberek még az elvitelre választható ételek között is igénylik a viszonylag drága ételeket, hiszen egyrészről minőségtudatosak, másrészről a családjukat is szeretik megörvendeztetni egy kis finomsággal.

Kiszállítás: A kiszállításnak köszönhetően az emberek úgy juthatnak friss, meleg ételhez, hogy közben ki sem teszik a lábukat az otthonukból vagy a munkahelyükről. A kiszállítás remek kiugrási lehetőség minden étterem számára, amely olyan helyen fekszik, ahol nagy a népsűrűség. A dolog legnagyobb előnye, hogy a telefonon rendelők nem igényelnek fogyasztóteret, amit fenn kell tartani. Ez persze azt is jelenti, hogy az étel elkészítése során nincs személyes kapcsolat a vendég és a felszolgáló között.  A pincer nem szaladhat oda öt percenként az asztalhoz, hogy megkérdezze a vendégtől, kér-e extra adag paradicsomot a pizzájára. Mindent telefonon kell tisztázni. A kiszállított ételekkel szemben támasztott legfontosabb követelmény, hogy a szállítás ideje alatt a minőség és az élvezeti érték változatlan maradjon.

Az ajándék és használati tárgyak árusítása nem tartozik a szűk értelemben vett vendéglátóipari tevékenység keretei közé. Ebben az esetben az étterem azért kér pénzt, hogy a vendég reklámozza őt. A tevékenység hatása kettős: egyfelől közvetlen bevételt termel, másfelől erősíti a vendégek hűségét, és a reklámnak köszönhetően további vendégeket hoz. A tapasztalatok azt mutatják, hogy azok a tárgyak számíthatnak sikerre, amelyek a vendégek szemében valamilyen használati vagy esztétikai értéket is képviselnek. A feladat tehát, hogy olyan termékeket sikerüljön piacra dobni, amelyek azáltal, hogy szebbét, vagy praktikusabbá teszik a vendégek életterét, önálló értékkel bírnak. Ha a vendégkör főleg turistákból áll, igyekezzünk olyan ajándéktárgyakat árusítani, amelyek szuvenírként is megállják a helyüket!

A fentiek alapján láthatjuk, hogy az ételek és italok árusítása egy vendéglátó egység esetében csak a legfőbb bevételi forrást jelenti, de korántsem az egyetlent. Egy kis odafogyeléssel számos olyan megoldást is kidolgozhatunk, amelyek az üzletet némi plusz bevételhez juttathatják.

Vendéglátás-Marketing

A képre kattintva a könyv megvásárolható!

Szólj hozzá!

Címkék: marketing vendéglátás rendezvényszervezés vendéglátás-marketing étterem-marketing

A bejegyzés trackback címe:

https://vaszaritamas.blog.hu/api/trackback/id/tr375448060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.