HTML

Vaszari Tamás

Tisztelt Látogató! Amikor ezt a blogot életre hívtam, akkor sokat gondolkodtam azon, hogy miről is kellene szólnia. Végül úgy döntöttem, hogy mindent leírok, ami a múltban hatással volt rám. Szívből remélem, hogy az olvasottak Önre is inspirálólag hatnak majd! Az egyes témákat a saját véleményemmel is kiegészítettem, és arra kérem a Kedves Olvasót, hogy ha Önben megfogalmazódik valami, akkor írja meg nyugodtan! Hátha új gondolatokat ébreszt vele valaki másban is… Köszönettel: Vaszari Tamás

Címkék

ajándékozás (1) Aliyev (1) Amazon.com (1) apple (1) arculattervezés (1) árpolitika (1) ártárgyalás (1) ártárgyalás tréning (1) aspirációs csoport (1) aspirációs csoportok (2) atomenergia (2) aukció (1) autóipar (1) Azerbajdzsán (1) A művészet mint üzlet (1) befektetés (6) benjamin graham (1) brand (1) brandépítés (1) branding (2) BRM (1) Bulgária (1) business relationship management (1) business school (1) Carmine Gallo (1) cégér (1) céges honlap (1) cégtörténet (1) cégvezetés (1) cellular organisation (1) Chris Anderson (1) CMS (1) dekoráció (1) demográfiai hatások (1) demonstratív fogyasztás (1) demotgráfia (1) deomgráfiai hatások az ingatlanpiacon (1) design (1) diplomácia (1) divat (1) Dr Törőcsik Mária (1) elemzés (1) elhelyezkedés (1) erőműépítés (2) értékesítés (8) értékesítés-orientált (1) értékesítési ismeretek (1) értékesítési technikák (4) étterem-marketing (1) felnőtt (1) felnőttképzés (1) fogyasztói aspirációk (1) fogyasztói döntések (1) fogyasztói magatartás (4) framework (1) gazdaságfejlesztés (3) gazdasági helyzet (1) gazdasági válság (2) GLOBE (2) Győr (1) gyűjtés (1) hitel (1) Hofstede (1) homlokzat (1) honlap (1) honlapkészítés (1) Hosszú farok (1) identitáspolitika (1) imázs (1) ingatlan (4) ingatlanbefektetés (5) Ingatlanbefektetés- és menedzsment (1) ingatlanbefektetés és menedzsment (2) ingatlanfejlesztés (1) ingatlanpia (1) ingatlanpiaci elemzés (1) ingatlanszektor (1) innováció (3) innováció-menedzsment (1) inside-out (1) Jan Carlzon (1) Kaluga (1) kapcsolatmenedzsment (1) kapitalizmus (1) karrier (1) Kautz konferencia (1) Kelet-Európa (3) kereskedelem (1) kirakat (1) kisbefektetők (1) kisvállalkozás (2) KKV (1) klaszter (1) kockázat (1) kockázati tőke (1) konferencia beszámoló (1) könyvajánló (6) korrupció (1) kovács tünde (2) Közép-Európa (2) közép-Kelet-Európa (2) közgazdaságtan (5) közgazdasátan (1) kultúrgazdaság (1) lakáspiac (1) Lapítsd le a piramist! (1) long tail (1) luxus (1) luxusipar (1) magyar-orosz kapcsolatok (2) márkaépítés (1) marketing (16) marketingstratégia (1) marx (1) másodlagos piac (1) megapolisz (1) menedzsment (10) Mercedes-Benz (1) Mintzberg (1) molinó (1) Moszkva (1) MSPR Üzleti Iskola (1) Műgyűjteni de hogyan? (1) műgyűjtés (3) műgyűjtó (1) műgyűjtő (1) műkereskedelem (2) munkatapasztalat (1) munkavállalás (1) műtárgypiac (1) művészet (1) nagyvállalatok (1) német-orosz kapcsolatok (1) Németország (1) nemzeti identitás (1) Nemzetközi kapcsolatok (3) önkormányzati rendszerek (1) online marketing (1) orosz-azeri kapcsolatok (1) orosz-német kapcsolatok (1) Oroszország (14) Oroszország fejlesztési stratégiája (1) orosz fiatalok (1) orosz gazdaság (1) Orosz gazdaságfejlesztés (1) orosz identitáspolitika (1) orosz közigazgatás (1) orosz közigazgatási rendszer (1) orosz önkormányzatok (1) orosz regionális politika (1) orosz vidék (3) összehasonlító elemzés (1) outside-in (1) Paks II (2) pénzügyi ismeretek (1) pénzügyi műveltség (1) piaci verseny (1) PR (1) prezentáció (2) prezentációtechnika (1) professzionális értékesítés (2) Professzionális értékesítés (1) programozás (1) promóció (1) protokoll (1) Pro Minoritate (1) Putyin (2) Putyin-adminisztráció (1) Rába (1) recenzió (4) Rechnitzer János (1) regionális gazdasgáfejlesztés (1) reklám (2) rendezvényszervezés (1) sales (2) self branding (1) spin-off (1) start-up (3) startup (1) státusszimbólumok (1) Steve Jobs (2) steve jobs (1) stratégia (2) stratégiai tervezés (1) stratégiamenedzsment (2) szakmai gyakorlat (1) szejtes szerkezet (1) személyes értékesítés (1) szervezeti kultúra (1) Szkolkovo (1) szociológia (2) tárgyalástecnika (1) társadalomfejlődés (1) településhálózat (1) településmarketing (1) térelmélet (1) termeléscentrikus (1) történelem (1) tréning (1) tudásmenedzsment (4) turizmusmarketing (1) üzletfejlesztés (1) üzleti angyal (1) üzleti tervezés (1) vagyonteremtés (1) vagyon teremtés (1) vállakozás (1) vállalatirányítás (7) vállalati evolúció (1) vállalati struktúra (1) vállalatvezetés (2) vállalkozás (3) vállalkozásfejlesztés (3) válság (1) válságmenedzsment (1) változásmenedzsment (1) városfejlődés (3) vásárlási döntések (1) vaszari andrás (1) vendéglátás (3) Vendéglátás-marketing (1) vendéglátás-marketing (10) vendéglátóipar (5) vendéglátó ipar (1) versenyképesség (2) vevőszolgálat (1) vezetés (1) Vezetéstudomány (1) vezetői kompetenciák (2) vezetőképzés (2) vidék (1) vidékfejlődés (2) weboldal (1) XXI. század (1) Címkefelhő

Friss topikok

Naptár

december 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Vállalkozói inkubátorok

2013.09.05. 14:12 :: Tamas Vaszari

avagy: az ingatlanok, amelyekben a nagy dolgok születnek

A vállalkozói inkubátorok feladata, hogy teret adjanak az olyan start-up vállalkozásoknak, amelyek ígéretesek ugyan, de még annyira a megvalósítás elején tartanak, hogy nincs pénzük önálló irodára vagy a tevékenységüknek helyet adó egyéb ingatlanra. Ezek az inkubátorok általában állami, önkormányzati, egyetemi vagy alapítványi forrásokból működnek, az pedig, hogy ki használhatja őket, egy szigorú bírálati folyamat eredményétől függ. A vállalkozói inkubátorokat a szerencsés nyertesek ingyen használhatják addig a pontig, ameddig a cég képessé nem válik rá, hogy saját ingatlant béreljen magának. Amint eljön ez a pillanat, akkor a cégnek vagy el kell költöznie, vagy pedig piaci alapon bérelheti tovább az általa használt helyiségeket. Sajnos, Magyarországon ma még igen kevés az ilyen lehetőség, pedig a vállalkozóvá válás támogatásába ez is beletartozna. Bízzunk benne, hogy előbb utóbb elterjed ez a fajta támogatási forma is, hiszen nemzetgazdasági szempontból az új cégek és az innovatív ötletek szerepe megkérdőjelezhetetlen!

A képre kattintva a könyv megvásárolható!

Amikor vállalkozói inkubátorról beszélünk, akkor többféle nagyságrendben gondolkodhatunk. A legkisebb inkubátort a legtöbb esetben a család biztosítja a fiatal vállalkozóknak. Ilyenkor a támogatás többnyire egy szabadon hagyott szobasarkot, egy átengedett garázst vagy jobb esetben egy műhelyt, szobát jelent a szülők családi házában. Ha utána nézünk az interneten, akkor rengeteg olyan, ma már világhírű céget találunk (különös tekintettel a vezető szoftverfejlesztő cégekre), amelyek egy garázsból nőtték ki magukat.

Vannak persze olyan esetek is, amikor az elismertség megszerzéséhez nem is kell több egy garázsnál. Egy költő vagy egy író egy asztal mögött ülve is híressé válhat, a festők műtermei pedig szintén alig nagyobbak egy átlagos lakás alapterületénél. Ezekben az esetekben viszont a hozzáadott érték szinte kizárólag szellemi. Nagyobb ingatlanra csak akkor van szükség, ha a hozzáadott érték előállításához az emberi agynál nagyobb eszközök, vagy éppen több emberi agy is szükséges. Egy garázsban három-négy embernél több nem dolgozhat kényelmesen, bármilyen közeli barátok is. Viszont mindannyian ismerünk olyan start-up projekteket, ahol már az elején több tucat ember kezdi meg a munkát egy kockázati befektető finanszírozásának jóvoltából.

Ma, az információgazdaság korában egyre nyilvánvalóbb, hogy egy jó ötlet sokkal több pénzt hozhat, mint egy termelő tevékenység. Erre a kockázati befektetők is rájöttek, ezért főleg olyan projekteket finanszíroznak, ahol a kreativitás és a szellem által előállított értékek dominálnak. A termékfejlesztés vagy a folyamatfejlesztés ilyen típusú finanszírozása viszonylag ritka. Ezeket inkább az olyan gyárak végzik, akik már rendelkeznek a termék előállításához szükséges gyártókapacitásokkal, illetve megvannak azok a folyamataik is, amelyeket szeretnének továbbfejleszteni. Ahhoz, hogy tovább léphessenek, fejlesztési intézeteket, kutatócsoportokat és laboratóriumokat hoznak létre, s ezektől várják a versenyképességük fenntartását és növelését. Ha ingatlangazdálkodási szempontból közelítjük a dolgot, akkor azt mondhatjuk, hogy az ilyen részegységek főleg a gyárkapukon belül, többnyire igen magas színvonalú környezetben működnek.

Magyarország kis ország, a magyar nagyvállalatok többsége pedig eltűnt vagy külföldi kézbe került. Magyar nagytőkéről szintén alig beszélhetünk. Legalábbis pénztőkéről, mert szellemi tőkében igencsak bővelkedünk! Egy olyan ország vagyunk, amelyben az egyetemek ontják a jobbnál jobb szakembereket, a kutatókat, tudósokat, akik sajnos megfelelő lehetőségek híján kénytelenek kivándorolni és máshol kamatoztatni a tudásukat. A vállalkozói inkubátor csak egy eszköz, de egynek mégis jó arra, hogy ezt a szellemi tőkét megkösse, és lehetőséget biztosítson a legtehetségesebbek számára ahhoz, hogy itthon is megvalósíthassák a terveiket, s ezáltal Magyarországnak is hasznot hajthassanak.

A közelmúltban olvastam egy cikket arról, hogy a felsőoktatás milyen jó befektetés az államnak. A cikk írója azt bizonyította, hogy egy diplomás az élete során egy középfokú végzettségű embernél sokkal több adót fizet be, mint amennyibe a képzése került. Most ideje eggyel tovább lépni! Szerintem az is biztos, hogy egy itthon maradt, vállalkozóvá vált tudós cége sokkal több adót fizetne be annál, mint amennyibe egy, az induláshoz rendelkezésre bocsátott iroda vagy kisebb laboratórium bérleti díja kerül!

Szólj hozzá!

Címkék: ingatlan tudásmenedzsment kisvállalkozás vállakozás vállalkozásfejlesztés ingatlanfejlesztés KKV

A bejegyzés trackback címe:

https://vaszaritamas.blog.hu/api/trackback/id/tr285487064

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.