HTML

Vaszari Tamás

Tisztelt Látogató! Amikor ezt a blogot életre hívtam, akkor sokat gondolkodtam azon, hogy miről is kellene szólnia. Végül úgy döntöttem, hogy mindent leírok, ami a múltban hatással volt rám. Szívből remélem, hogy az olvasottak Önre is inspirálólag hatnak majd! Az egyes témákat a saját véleményemmel is kiegészítettem, és arra kérem a Kedves Olvasót, hogy ha Önben megfogalmazódik valami, akkor írja meg nyugodtan! Hátha új gondolatokat ébreszt vele valaki másban is… Köszönettel: Vaszari Tamás

Címkék

ajándékozás (1) Aliyev (1) Amazon.com (1) apple (1) arculattervezés (1) árpolitika (1) ártárgyalás (1) ártárgyalás tréning (1) aspirációs csoport (1) aspirációs csoportok (2) atomenergia (2) aukció (1) autóipar (1) Azerbajdzsán (1) A művészet mint üzlet (1) befektetés (6) benjamin graham (1) brand (1) brandépítés (1) branding (2) BRM (1) Bulgária (1) business relationship management (1) business school (1) Carmine Gallo (1) cégér (1) céges honlap (1) cégtörténet (1) cégvezetés (1) cellular organisation (1) Chris Anderson (1) CMS (1) dekoráció (1) demográfiai hatások (1) demonstratív fogyasztás (1) demotgráfia (1) deomgráfiai hatások az ingatlanpiacon (1) design (1) diplomácia (1) divat (1) Dr Törőcsik Mária (1) elemzés (1) elhelyezkedés (1) erőműépítés (2) értékesítés (8) értékesítés-orientált (1) értékesítési ismeretek (1) értékesítési technikák (4) étterem-marketing (1) felnőtt (1) felnőttképzés (1) fogyasztói aspirációk (1) fogyasztói döntések (1) fogyasztói magatartás (4) framework (1) gazdaságfejlesztés (3) gazdasági helyzet (1) gazdasági válság (2) GLOBE (2) Győr (1) gyűjtés (1) hitel (1) Hofstede (1) homlokzat (1) honlap (1) honlapkészítés (1) Hosszú farok (1) identitáspolitika (1) imázs (1) ingatlan (4) ingatlanbefektetés (5) Ingatlanbefektetés- és menedzsment (1) ingatlanbefektetés és menedzsment (2) ingatlanfejlesztés (1) ingatlanpia (1) ingatlanpiaci elemzés (1) ingatlanszektor (1) innováció (3) innováció-menedzsment (1) inside-out (1) Jan Carlzon (1) Kaluga (1) kapcsolatmenedzsment (1) kapitalizmus (1) karrier (1) Kautz konferencia (1) Kelet-Európa (3) kereskedelem (1) kirakat (1) kisbefektetők (1) kisvállalkozás (2) KKV (1) klaszter (1) kockázat (1) kockázati tőke (1) konferencia beszámoló (1) könyvajánló (6) korrupció (1) kovács tünde (2) Közép-Európa (2) közép-Kelet-Európa (2) közgazdaságtan (5) közgazdasátan (1) kultúrgazdaság (1) lakáspiac (1) Lapítsd le a piramist! (1) long tail (1) luxus (1) luxusipar (1) magyar-orosz kapcsolatok (2) márkaépítés (1) marketing (16) marketingstratégia (1) marx (1) másodlagos piac (1) megapolisz (1) menedzsment (10) Mercedes-Benz (1) Mintzberg (1) molinó (1) Moszkva (1) MSPR Üzleti Iskola (1) Műgyűjteni de hogyan? (1) műgyűjtés (3) műgyűjtó (1) műgyűjtő (1) műkereskedelem (2) munkatapasztalat (1) munkavállalás (1) műtárgypiac (1) művészet (1) nagyvállalatok (1) német-orosz kapcsolatok (1) Németország (1) nemzeti identitás (1) Nemzetközi kapcsolatok (3) önkormányzati rendszerek (1) online marketing (1) orosz-azeri kapcsolatok (1) orosz-német kapcsolatok (1) Oroszország (14) Oroszország fejlesztési stratégiája (1) orosz fiatalok (1) orosz gazdaság (1) Orosz gazdaságfejlesztés (1) orosz identitáspolitika (1) orosz közigazgatás (1) orosz közigazgatási rendszer (1) orosz önkormányzatok (1) orosz regionális politika (1) orosz vidék (3) összehasonlító elemzés (1) outside-in (1) Paks II (2) pénzügyi ismeretek (1) pénzügyi műveltség (1) piaci verseny (1) PR (1) prezentáció (2) prezentációtechnika (1) professzionális értékesítés (2) Professzionális értékesítés (1) programozás (1) promóció (1) protokoll (1) Pro Minoritate (1) Putyin (2) Putyin-adminisztráció (1) Rába (1) recenzió (4) Rechnitzer János (1) regionális gazdasgáfejlesztés (1) reklám (2) rendezvényszervezés (1) sales (2) self branding (1) spin-off (1) start-up (3) startup (1) státusszimbólumok (1) Steve Jobs (2) steve jobs (1) stratégia (2) stratégiai tervezés (1) stratégiamenedzsment (2) szakmai gyakorlat (1) szejtes szerkezet (1) személyes értékesítés (1) szervezeti kultúra (1) Szkolkovo (1) szociológia (2) tárgyalástecnika (1) társadalomfejlődés (1) településhálózat (1) településmarketing (1) térelmélet (1) termeléscentrikus (1) történelem (1) tréning (1) tudásmenedzsment (4) turizmusmarketing (1) üzletfejlesztés (1) üzleti angyal (1) üzleti tervezés (1) vagyonteremtés (1) vagyon teremtés (1) vállakozás (1) vállalatirányítás (7) vállalati evolúció (1) vállalati struktúra (1) vállalatvezetés (2) vállalkozás (3) vállalkozásfejlesztés (3) válság (1) válságmenedzsment (1) változásmenedzsment (1) városfejlődés (3) vásárlási döntések (1) vaszari andrás (1) vendéglátás (3) Vendéglátás-marketing (1) vendéglátás-marketing (10) vendéglátóipar (5) vendéglátó ipar (1) versenyképesség (2) vevőszolgálat (1) vezetés (1) Vezetéstudomány (1) vezetői kompetenciák (2) vezetőképzés (2) vidék (1) vidékfejlődés (2) weboldal (1) XXI. század (1) Címkefelhő

Friss topikok

Naptár

december 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

A tudásgazdaság korába léptünk

2013.09.16. 14:08 :: Tamas Vaszari

Adam Smith és Karl Marx még abban hittek, hogy a termelés hatékonysága a befektetett tőkével egyenes arányban növelhető. Azóta nagyot fordult a világ, a fizikai munka felől a szellemi hozzáadott érték irányába billen a mérleg nyelve.

Adam Smith és Karl Marx a XVIII. és a XIX. században még arról írtak, hogy a termelés hatékonysága a befektetett tőkével egyenes arányban növelhető. Ha több gépet veszünk és több embert foglalkoztatunk, akkor nagyobb árumennyiséget állíthatunk elő, amelyből nagyobb profittömegünk származik majd.

Ehhez képest a helyzet nagyon megváltozott, és a termelés hatékonyság ma már egészen más tényezőktől függ. Ha ez a téma kerül szóba, akkor szakmai tapasztalatról, tudásmenedzsmentről és folyamatfejlesztésről beszélünk. A profittömeg növelésében immár nem csak munkástömegek vesznek részt, hanem mérnökök, projekt-menedzserek, konstruktőrök, dizájnerek, marketingesek, könyvelők, adótanácsadók, HR szakemberek, trénerek és tanácsadók. Ez a tény valódi változást jelez, amely folyamat során a fizikai munka tömege elvesztette alapvető jelentőségét, és előtérbe került a szellemi hozzáadott érték, s vele együtt a tudásmenedzsment és az ennek fejlesztéséhez szükséges képzési rendszer.

A cégek működése az ipari forradalom kezdete óta gyökeresen átalakult. Már nem elegendő csupán annyit termelni, amennyit csak lehetséges. Napjainkban terméket tesztelünk, folyamatokat fejlesztünk, piacot elemzünk, kapcsolatokat építünk, szociális felelősséget vállalunk, szabadalmakat jegyeztetünk be, minőséget biztosítunk, tanúsítványokat gyűjtögetünk, megjelent a hírnévmenedzsment, az emberbarát munkahely, az üzletfejlesztés, a karizmatikus vezetői stílus, a munkatársak motiválása és még ezer új tevékenység, amelyhez mind hozzáértő, felkészült kollégák kellenek.

Az első vállalatok, amelyek felismerték a tudás értékét, az észak-amerikai jogi és tanácsadó cégek voltak. Rájöttek, hogy ha összegyűjtenek egy tudásbázist, akkor arra alapozva magasabb színvonalú szolgáltatást nyújthatnak. A kezdetek kezdetén az volt a cél, hogy a legtapasztaltabb munkatársak fejében lévő tudás az új belépők számára is elérhető legyen, illetve, hogy a különböző városokban található irodák közt sikerüljön létrehozni valamilyen kapcsolatot, és megteremteni az információáramlás alapjait, valamint egy közös tudásbázis feltételeit. Az internet elterjedésével ez a kérdés már vesztett jelentőségéből, de a személyes tapasztalatok átadása a mai napig aktuális probléma.

Nem vitás, hogy a tudástőke hordozói a vállalatok munkatársai, különös tekintettel a vezetőkre, és az olyan kulcsfontosságú beosztottakra, akik az egyes területek legelismertebb képviselői a szervezeten belül. A cég eredményességének javításához a tudásmenedzsmentért felelős kollégáknak két feladatuk van: a munkatársak fejében lévő tudás minél magasabb szintű kihasználása és az információáramlás biztosítása, illetve a munkatársak képzése, fejlesztése.

Ahhoz, hogy a tudást birtokló kollégák a legjobbat hozhassák létre, hatékony munkaszervezés szükséges. Ebbe beletartozik az egyes projektek vagy területekért felelős csoportok tagjainak kiválasztása, összeállítása, csapattá formálása, illetve a hatékony együttműködéshez szükséges légkör és tárgyi feltételek biztosítása. Ha ez sikerül, akkor megnyílik a lehetőség a vállalat előtt, hogy új, korábban ismeretlen magasságokba emelkedhessen.

A tudásmenedzsment fontosságának szemléltetése érdekében kérem, hogy engedjenek meg egy hasonlatot! Az ipari kor egyik szimbóluma és kulcsfontosságú terméke a belső égésű motor volt. Ha a hagyományos vállalati működést ezekkel a szívó motorokkal azonosítjuk, akkor azt mondhatjuk, hogy a tudásmenedzsment bevezetése a cégek működési hatékonyságát tekintve felér egy turbófeltöltővel!

 

Ez a cikk először a HRPortalon jelent meg 2013.09.10.-én

Szólj hozzá!

Címkék: tudásmenedzsment közgazdaságtan marx menedzsment vállalatvezetés

A bejegyzés trackback címe:

https://vaszaritamas.blog.hu/api/trackback/id/tr225506405

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.