HTML

Vaszari Tamás

Tisztelt Látogató! Amikor ezt a blogot életre hívtam, akkor sokat gondolkodtam azon, hogy miről is kellene szólnia. Végül úgy döntöttem, hogy mindent leírok, ami a múltban hatással volt rám. Szívből remélem, hogy az olvasottak Önre is inspirálólag hatnak majd! Az egyes témákat a saját véleményemmel is kiegészítettem, és arra kérem a Kedves Olvasót, hogy ha Önben megfogalmazódik valami, akkor írja meg nyugodtan! Hátha új gondolatokat ébreszt vele valaki másban is… Köszönettel: Vaszari Tamás

Címkék

ajándékozás (1) Aliyev (1) Amazon.com (1) apple (1) arculattervezés (1) árpolitika (1) ártárgyalás (1) ártárgyalás tréning (1) aspirációs csoport (1) aspirációs csoportok (2) atomenergia (2) aukció (1) autóipar (1) Azerbajdzsán (1) A művészet mint üzlet (1) befektetés (6) benjamin graham (1) brand (1) brandépítés (1) branding (2) BRM (1) Bulgária (1) business relationship management (1) business school (1) Carmine Gallo (1) cégér (1) céges honlap (1) cégtörténet (1) cégvezetés (1) cellular organisation (1) Chris Anderson (1) CMS (1) dekoráció (1) demográfiai hatások (1) demonstratív fogyasztás (1) demotgráfia (1) deomgráfiai hatások az ingatlanpiacon (1) design (1) diplomácia (1) divat (1) Dr Törőcsik Mária (1) elemzés (1) elhelyezkedés (1) erőműépítés (2) értékesítés (8) értékesítés-orientált (1) értékesítési ismeretek (1) értékesítési technikák (4) étterem-marketing (1) felnőtt (1) felnőttképzés (1) fogyasztói aspirációk (1) fogyasztói döntések (1) fogyasztói magatartás (4) framework (1) gazdaságfejlesztés (3) gazdasági helyzet (1) gazdasági válság (2) GLOBE (2) Győr (1) gyűjtés (1) hitel (1) Hofstede (1) homlokzat (1) honlap (1) honlapkészítés (1) Hosszú farok (1) identitáspolitika (1) imázs (1) ingatlan (4) ingatlanbefektetés (5) Ingatlanbefektetés- és menedzsment (1) ingatlanbefektetés és menedzsment (2) ingatlanfejlesztés (1) ingatlanpia (1) ingatlanpiaci elemzés (1) ingatlanszektor (1) innováció (3) innováció-menedzsment (1) inside-out (1) Jan Carlzon (1) Kaluga (1) kapcsolatmenedzsment (1) kapitalizmus (1) karrier (1) Kautz konferencia (1) Kelet-Európa (3) kereskedelem (1) kirakat (1) kisbefektetők (1) kisvállalkozás (2) KKV (1) klaszter (1) kockázat (1) kockázati tőke (1) konferencia beszámoló (1) könyvajánló (6) korrupció (1) kovács tünde (2) Közép-Európa (2) közép-Kelet-Európa (2) közgazdaságtan (5) közgazdasátan (1) kultúrgazdaság (1) lakáspiac (1) Lapítsd le a piramist! (1) long tail (1) luxus (1) luxusipar (1) magyar-orosz kapcsolatok (2) márkaépítés (1) marketing (16) marketingstratégia (1) marx (1) másodlagos piac (1) megapolisz (1) menedzsment (10) Mercedes-Benz (1) Mintzberg (1) molinó (1) Moszkva (1) MSPR Üzleti Iskola (1) Műgyűjteni de hogyan? (1) műgyűjtés (3) műgyűjtó (1) műgyűjtő (1) műkereskedelem (2) munkatapasztalat (1) munkavállalás (1) műtárgypiac (1) művészet (1) nagyvállalatok (1) német-orosz kapcsolatok (1) Németország (1) nemzeti identitás (1) Nemzetközi kapcsolatok (3) önkormányzati rendszerek (1) online marketing (1) orosz-azeri kapcsolatok (1) orosz-német kapcsolatok (1) Oroszország (14) Oroszország fejlesztési stratégiája (1) orosz fiatalok (1) orosz gazdaság (1) Orosz gazdaságfejlesztés (1) orosz identitáspolitika (1) orosz közigazgatás (1) orosz közigazgatási rendszer (1) orosz önkormányzatok (1) orosz regionális politika (1) orosz vidék (3) összehasonlító elemzés (1) outside-in (1) Paks II (2) pénzügyi ismeretek (1) pénzügyi műveltség (1) piaci verseny (1) PR (1) prezentáció (2) prezentációtechnika (1) professzionális értékesítés (2) Professzionális értékesítés (1) programozás (1) promóció (1) protokoll (1) Pro Minoritate (1) Putyin (2) Putyin-adminisztráció (1) Rába (1) recenzió (4) Rechnitzer János (1) regionális gazdasgáfejlesztés (1) reklám (2) rendezvényszervezés (1) sales (2) self branding (1) spin-off (1) start-up (3) startup (1) státusszimbólumok (1) Steve Jobs (2) steve jobs (1) stratégia (2) stratégiai tervezés (1) stratégiamenedzsment (2) szakmai gyakorlat (1) szejtes szerkezet (1) személyes értékesítés (1) szervezeti kultúra (1) Szkolkovo (1) szociológia (2) tárgyalástecnika (1) társadalomfejlődés (1) településhálózat (1) településmarketing (1) térelmélet (1) termeléscentrikus (1) történelem (1) tréning (1) tudásmenedzsment (4) turizmusmarketing (1) üzletfejlesztés (1) üzleti angyal (1) üzleti tervezés (1) vagyonteremtés (1) vagyon teremtés (1) vállakozás (1) vállalatirányítás (7) vállalati evolúció (1) vállalati struktúra (1) vállalatvezetés (2) vállalkozás (3) vállalkozásfejlesztés (3) válság (1) válságmenedzsment (1) változásmenedzsment (1) városfejlődés (3) vásárlási döntések (1) vaszari andrás (1) vendéglátás (3) Vendéglátás-marketing (1) vendéglátás-marketing (10) vendéglátóipar (5) vendéglátó ipar (1) versenyképesség (2) vevőszolgálat (1) vezetés (1) Vezetéstudomány (1) vezetői kompetenciák (2) vezetőképzés (2) vidék (1) vidékfejlődés (2) weboldal (1) XXI. század (1) Címkefelhő

Friss topikok

Naptár

december 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Mikor érdemes ingatlanba fektetni?

2013.10.07. 14:56 :: Tamas Vaszari

Az alábbi blogbejegyzésben nem szeretnék új megállapításokat tenni, mindössze megpróbálom összegyűjteni azokat a körülményeket, amelyek együttes fennállása esetén az ingatlanbefektetések különösen jó üzletet jelentenek.

Az első ilyen tényező az ingatlanok ára. Magától értetődik, hogy akkor érdemes ingatlant vásárolni, amikor az árak alacsonyak. A kérdés csak az, hogy az árszintet mihez viszonyítsuk? Ha az árak nominálisan évek óta változatlanok, akkor az abszolút értelemben kétségkívül csökkenést jelent. Szintén alacsony árszintet jelez, ha ugyanannyi ingatlant egyre alacsonyabb jövedelem-egységért vásárolhatunk meg. Például: ha korábban egy négyzetméter ingatlan értéke egy havi átlagfizetésnek felelt meg, most pedig csak 0,9 havinak, akkor az árak kétség kívül alacsonyabbak még abban az esetben is, ha a nominálisan egyébként emelkedtek.

A második tényező a hitelpiac helyzete. Ha a hitelkamatok magasak, akkor az negatív hatással van a projektek megtérülési sebességére, és jövedelmezőségére. Ha a kamatok alacsonyak, akkor az azt jelenti, hogy a bankok szívesen hiteleznek, s ilyenkor a profitkilátások is jobbak. Ne felejtsük el ugyanakkor, hogy az árral úszni mindig kockázatosabb, mint a trenddel szemben menni! Amikor ugyanis mindenki hitelt vesz fel, akkor egy idő után túl sok befektető lesz a piacon, s a közöttük kialakuló árverseny szintén lerontja a profitkilátásokat (ha csak törvényellenes módon nem alakul ki kartell).

A harmadik tényező az infláció. Általánosságban azt mondhatjuk, hogy se a túl magas, se a túl alacsony infláció nem tesz jó a gazdaságnak. Jelen esetben úgy gondolom, hogy ma Magyarországon az éves 6-7% tekinthető az optimális sáv felső határának, 2% pedig az alsónak. Ha az infláció túl magas, akkor az adott ország piaci megítélése leromlik, s a befektetők inkább elkerülik. Ez közvetve azért jelent problémát, mert nem létesülnek munkahelyek, amelyek a lakossági vásárlóerőt biztosítanák, sem pedig a termeléshez nincs szükség ingatlanokra. A túl alacsony infláció ugyan stabil gazdaságot jelez, de ebben az esetben az árak könnyen befagyhatnak, ami csökkenti a profitlehetőségeket.

A negyedik tényező a makrogazdaság helyzete és a növekedési kilátások. Ha a piac recesszióba kerül, akkor jobb, ha felkészülünk a hozamok csökkenésére. A gazdasági visszaesés első jele a szűkülő kereslet, amit rossz esetben a meglévő ügyfelek eltűnése is jelezhet. Ha a korábbi bérlőink csak kisebb területet használnak, vagy netán csődbe is mennek, az egyértelműen megnehezíti az életünket, főleg akkor, ha a helyükbe szinte lehetetlen új ügyfeleket találni. Konjunktúra esetén viszont egészen másképp alakul a helyzet. Ebben az esetben különösen igaz a mondás, hogy aki korán kel, aranyat lel! Ha még a növekedés idején a piacra tudunk lépni, akkor alacsony árszínvonalon fejleszthetünk, utána pedig kihasználhatjuk a növekvő bevételekből származó extraprofit lehetőségét. A gazdasági virágzás ráadásul egyfajta nyugalmat is magával hoz: itt ugyanis nemcsak a meglévő ügyfelek fizetőképessége javul, de a potenciális új ügyfelek száma is növekszik.

Az ötödik tényező a környék helyzete, és a területi fejlesztési elképzelések. Ezen a szinten már magunk mögött hagyjuk az általános piaci feltételek vizsgálatát, és lassan elindulunk a konkrét felé. Súlyos hibát követ el az a befektető, aki érzelmi alapon dönt, és azért vág bele egy projektbe, mert beleszeretett. Ha a csődhelyzetekről akarnánk esettanulmányokat írni, akkor azt látnánk, hogy a legtöbb rossz véget ért eset mögött egy álmodozó állt, aki szerette volna megvalósítani, amit elképzelt. Az élet azonban független az álmoktól. Hiába tetszik meg egy ingatlan, az is fontos, hogy milyen környéken fekszik. Ha a környék szegény, elhagyott, vagy hanyatló, akkor az mindenképpen intő jel még akkor is, ha az ingatlan ár-érték aránya egyébként kitűnő. Az sem sokkal jobb, ha a legjobb környéken nézegetünk. Ha ugyanis egy terület éppen a csúcson van, akkor ez a tény magában hordozza annak a veszélyét is, hogy onnét már csak lefelé vezet az út. A legjobb választást a rehabilitációs területek jelentik, és az olyan részek, ahol a közeljövőben várható valamilyen fejlesztés. Ez a legtöbb esetben valamilyen infrastrukturális beruházást jelent, amelyről a helyi sajtóban vagy az önkormányzatnál könnyen tájékozódhatunk.

A hatodik tényező pedig nem más, mint maga a konkrét ingatlan. Erről a témáról egy egész fejezetet lehet írni, amire most kísérletet sem teszek. Inkább csak megemlítek néhány kulcsszót: szomszédok, megközelíthetőség, közművek, telektulajdonságok, fekvés, elhelyezkedés, építmények, állapot, állag, szerkezet, bővítési lehetőségek, szükséges javítások, cserék, jogi helyzet, energiahatékonyság, esztétika, stb.

Ha a fent felsorolt hat tényező mindegyikét megvizsgáltuk, és az elemzés végén pozitív kép rajzolódik ki előttünk, akkor azt mondhatjuk, hogy éppen itt van az ideje a projektünk elindításának!

A képre kattintva a könyv megrendelhető a kiadótól!

Szólj hozzá!

Címkék: befektetés elemzés könyvajánló ingatlanbefektetés gazdasági helyzet kisbefektetők ingatlanszektor

A bejegyzés trackback címe:

https://vaszaritamas.blog.hu/api/trackback/id/tr985539144

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.