HTML

Vaszari Tamás

Tisztelt Látogató! Amikor ezt a blogot életre hívtam, akkor sokat gondolkodtam azon, hogy miről is kellene szólnia. Végül úgy döntöttem, hogy mindent leírok, ami a múltban hatással volt rám. Szívből remélem, hogy az olvasottak Önre is inspirálólag hatnak majd! Az egyes témákat a saját véleményemmel is kiegészítettem, és arra kérem a Kedves Olvasót, hogy ha Önben megfogalmazódik valami, akkor írja meg nyugodtan! Hátha új gondolatokat ébreszt vele valaki másban is… Köszönettel: Vaszari Tamás

Címkék

ajándékozás (1) Aliyev (1) Amazon.com (1) apple (1) arculattervezés (1) árpolitika (1) ártárgyalás (1) ártárgyalás tréning (1) aspirációs csoport (1) aspirációs csoportok (2) atomenergia (2) aukció (1) autóipar (1) Azerbajdzsán (1) A művészet mint üzlet (1) befektetés (6) benjamin graham (1) brand (1) brandépítés (1) branding (2) BRM (1) Bulgária (1) business relationship management (1) business school (1) Carmine Gallo (1) cégér (1) céges honlap (1) cégtörténet (1) cégvezetés (1) cellular organisation (1) Chris Anderson (1) CMS (1) dekoráció (1) demográfiai hatások (1) demonstratív fogyasztás (1) demotgráfia (1) deomgráfiai hatások az ingatlanpiacon (1) design (1) diplomácia (1) divat (1) Dr Törőcsik Mária (1) elemzés (1) elhelyezkedés (1) erőműépítés (2) értékesítés (8) értékesítés-orientált (1) értékesítési ismeretek (1) értékesítési technikák (4) étterem-marketing (1) felnőtt (1) felnőttképzés (1) fogyasztói aspirációk (1) fogyasztói döntések (1) fogyasztói magatartás (4) framework (1) gazdaságfejlesztés (3) gazdasági helyzet (1) gazdasági válság (2) GLOBE (2) Győr (1) gyűjtés (1) hitel (1) Hofstede (1) homlokzat (1) honlap (1) honlapkészítés (1) Hosszú farok (1) identitáspolitika (1) imázs (1) ingatlan (4) ingatlanbefektetés (5) Ingatlanbefektetés- és menedzsment (1) ingatlanbefektetés és menedzsment (2) ingatlanfejlesztés (1) ingatlanpia (1) ingatlanpiaci elemzés (1) ingatlanszektor (1) innováció (3) innováció-menedzsment (1) inside-out (1) Jan Carlzon (1) Kaluga (1) kapcsolatmenedzsment (1) kapitalizmus (1) karrier (1) Kautz konferencia (1) Kelet-Európa (3) kereskedelem (1) kirakat (1) kisbefektetők (1) kisvállalkozás (2) KKV (1) klaszter (1) kockázat (1) kockázati tőke (1) konferencia beszámoló (1) könyvajánló (6) korrupció (1) kovács tünde (2) Közép-Európa (2) közép-Kelet-Európa (2) közgazdaságtan (5) közgazdasátan (1) kultúrgazdaság (1) lakáspiac (1) Lapítsd le a piramist! (1) long tail (1) luxus (1) luxusipar (1) magyar-orosz kapcsolatok (2) márkaépítés (1) marketing (16) marketingstratégia (1) marx (1) másodlagos piac (1) megapolisz (1) menedzsment (10) Mercedes-Benz (1) Mintzberg (1) molinó (1) Moszkva (1) MSPR Üzleti Iskola (1) Műgyűjteni de hogyan? (1) műgyűjtés (3) műgyűjtó (1) műgyűjtő (1) műkereskedelem (2) munkatapasztalat (1) munkavállalás (1) műtárgypiac (1) művészet (1) nagyvállalatok (1) német-orosz kapcsolatok (1) Németország (1) nemzeti identitás (1) Nemzetközi kapcsolatok (3) önkormányzati rendszerek (1) online marketing (1) orosz-azeri kapcsolatok (1) orosz-német kapcsolatok (1) Oroszország (14) Oroszország fejlesztési stratégiája (1) orosz fiatalok (1) orosz gazdaság (1) Orosz gazdaságfejlesztés (1) orosz identitáspolitika (1) orosz közigazgatás (1) orosz közigazgatási rendszer (1) orosz önkormányzatok (1) orosz regionális politika (1) orosz vidék (3) összehasonlító elemzés (1) outside-in (1) Paks II (2) pénzügyi ismeretek (1) pénzügyi műveltség (1) piaci verseny (1) PR (1) prezentáció (2) prezentációtechnika (1) professzionális értékesítés (2) Professzionális értékesítés (1) programozás (1) promóció (1) protokoll (1) Pro Minoritate (1) Putyin (2) Putyin-adminisztráció (1) Rába (1) recenzió (4) Rechnitzer János (1) regionális gazdasgáfejlesztés (1) reklám (2) rendezvényszervezés (1) sales (2) self branding (1) spin-off (1) start-up (3) startup (1) státusszimbólumok (1) Steve Jobs (2) steve jobs (1) stratégia (2) stratégiai tervezés (1) stratégiamenedzsment (2) szakmai gyakorlat (1) szejtes szerkezet (1) személyes értékesítés (1) szervezeti kultúra (1) Szkolkovo (1) szociológia (2) tárgyalástecnika (1) társadalomfejlődés (1) településhálózat (1) településmarketing (1) térelmélet (1) termeléscentrikus (1) történelem (1) tréning (1) tudásmenedzsment (4) turizmusmarketing (1) üzletfejlesztés (1) üzleti angyal (1) üzleti tervezés (1) vagyonteremtés (1) vagyon teremtés (1) vállakozás (1) vállalatirányítás (7) vállalati evolúció (1) vállalati struktúra (1) vállalatvezetés (2) vállalkozás (3) vállalkozásfejlesztés (3) válság (1) válságmenedzsment (1) változásmenedzsment (1) városfejlődés (3) vásárlási döntések (1) vaszari andrás (1) vendéglátás (3) Vendéglátás-marketing (1) vendéglátás-marketing (10) vendéglátóipar (5) vendéglátó ipar (1) versenyképesség (2) vevőszolgálat (1) vezetés (1) Vezetéstudomány (1) vezetői kompetenciák (2) vezetőképzés (2) vidék (1) vidékfejlődés (2) weboldal (1) XXI. század (1) Címkefelhő

Friss topikok

Naptár

december 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Vendéglátás-marketing (8. rész): Ajándékok, kabalák

2013.10.14. 14:32 :: Tamas Vaszari

Ajándékot többféle megfontolásból is adhatunk. Az ajándékozás céljai között szerepelhet, hogy néhány kellemes pillanatot szerezzünk a megajándékozottnak (1), esetleg azt szeretnénk, ha az illető a jövőben az ajándékra pillantva felidézné kellemes emlékeit (2), vagy – morálisan megkérdőjelezhető módon – az a célunk, hogy az ajándékozottat lekötelezzük, a jövőben befolyásoljuk, és elérjük, hogy a számunkra kedvező döntést hozzon (3). Mindegy, mi motivál minket az ajándékozásra, az átnyújtott tárgyakkal kapcsolatban minden esetben ugyanolyan elvárások fogalmazhatók meg.

A vendéglátóipari szolgáltatások népszerűsítésében komoly szerephez juthatnak a reklámajándékok, hiszen egy jó ötlet nagymértékben hozzájárulhat a vendégek figyelmének felkeltéséhez. Ajándékot elsősorban olyan vendégeknek, vagy megremdelőknek adunk, akik fontosak a számunkra. Ebbe a csoportba tartoznak a törzsvendégek, és a nagyfogyasztók. Jutalmazhatjuk a visszatérést, a hűséget, vagy a komoly, nagy volumenű megrendeléseket is.

Az ajándéktárgy annál jobb, minél inkább beleillik az ajándékozott mindennapjaiba. Ha akarjuk, az ajándéktárgy lehet az éttermünk „trójai falova”, amely a potenciális vendég életterében ügyesen elhelyezve – lehetőleg minél többször – eszébe juttatja az éttermet. Ebbe a csoportba tartozó, bújtatott reklámhordozó lehet például, egy toll, kártyanaptár vagy kulcstartó. Az ajándékok, apró kabalák elkészíttetése – nagy tételben – egy darabra vetítve filléres kiadás, ugyanakkor, mégis alkalmas arra, hogy a célközönség tagjaiban kellemes érzéseket keltsen.

A napi használati tárgyak halmaza azonban sokkal bővebb a kulcstartóknál és naptáraknál. A cég emblémáját ruhaneműk is hordozhatják: sapkák, sálak, pólók vagy dzsekik. Az irodákban, lakásokban elhelyezhető lakberendezési kiegészítők körébe tartoznak a bögrék, hamutartók, tolltartók, és vázák, az iroda-felszerelések csoportjába pedig a jegyzetfüzetek, határidőnaplók, és egéralátétek. Előfordul, hogy a nagy vagy exkluzív éttermek az egyes reklámajándékaikat művészekkel terveztetik meg. Ez garancia az ízléses, egyedi megjelenésre, amely a felsőbb, kifinomultabb társadalmi rétegek számára is tetszetős lehet.

A reprezentációs céllal átadott tárgyak jelentik az ajándékozás elitjét. Céljuk, hogy demonstrálják az ajándékozó gazdasági potenciálját. A reprezentációs céllal adható ajándéktárgyakkal szemben támasztott legfontosabb kritériumok a magas minőség, a letisztult, bármely környezetbe beilleszthető formavilág és az exkluziv megjelenés. A logó, vagy a reklámüzenet ezeken az ajándékokon gyakran csak kis méretben, eldugott helyen jelenik meg (a legtöbbször gravírozva vagy hímezve). Az ajándéktárgyak élvonalába tartoznak a karórák, ékszerek, táskák, díszdobozok, művészeti albumok, tollak, vázák.

Fontos, hogyha egy étterem vagy étteremcsoport céges ajándékok elkészíttetése mellett dönt, akkor a dolgozók törekedjenek ezek „használatára”. Az ajándékok célba juttatása a legfontosabb tevékenység a folyamat során. A raktárban, dobozokban porosodó ajándék ugyanis nem egyéb, mint kidobott pénz. Kellemes érzéseket csak az átadott ajándékok, vagyis az „elhelyezett trójai falovak” okozhatnak.

Bármilyen okból vagy helyzetben ajándékozzunk is, figyeljünk rá, hogy az ajándékozás aktusa spontán maradjon. A nyilvánvaló hátsó szándék ugyanis visszatetszést kelt. Egy ilyen helyzetben az ajándékozott becsapva érzi magát, s megsértődik, amiért egy olcsó trükkel próbálták megvásárolni. A mi célunk ezzel szemben éppen a megbecsülésünk, tiszteletünk vagy hálánk kifejezése.

Vendéglátás-Marketing

A képre kattintva a könyv megvásárolható a kiadónál!

Szólj hozzá!

Címkék: marketing design ajándékozás protokoll vendéglátás-marketing

A bejegyzés trackback címe:

https://vaszaritamas.blog.hu/api/trackback/id/tr185538067

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.