HTML

Vaszari Tamás

Tisztelt Látogató! Amikor ezt a blogot életre hívtam, akkor sokat gondolkodtam azon, hogy miről is kellene szólnia. Végül úgy döntöttem, hogy mindent leírok, ami a múltban hatással volt rám. Szívből remélem, hogy az olvasottak Önre is inspirálólag hatnak majd! Az egyes témákat a saját véleményemmel is kiegészítettem, és arra kérem a Kedves Olvasót, hogy ha Önben megfogalmazódik valami, akkor írja meg nyugodtan! Hátha új gondolatokat ébreszt vele valaki másban is… Köszönettel: Vaszari Tamás

Címkék

ajándékozás (1) Aliyev (1) Amazon.com (1) apple (1) arculattervezés (1) árpolitika (1) ártárgyalás (1) ártárgyalás tréning (1) aspirációs csoport (1) aspirációs csoportok (2) atomenergia (2) aukció (1) autóipar (1) Azerbajdzsán (1) A művészet mint üzlet (1) befektetés (6) benjamin graham (1) brand (1) brandépítés (1) branding (2) BRM (1) Bulgária (1) business relationship management (1) business school (1) Carmine Gallo (1) cégér (1) céges honlap (1) cégtörténet (1) cégvezetés (1) cellular organisation (1) Chris Anderson (1) CMS (1) dekoráció (1) demográfiai hatások (1) demonstratív fogyasztás (1) demotgráfia (1) deomgráfiai hatások az ingatlanpiacon (1) design (1) diplomácia (1) divat (1) Dr Törőcsik Mária (1) elemzés (1) elhelyezkedés (1) erőműépítés (2) értékesítés (8) értékesítés-orientált (1) értékesítési ismeretek (1) értékesítési technikák (4) étterem-marketing (1) felnőtt (1) felnőttképzés (1) fogyasztói aspirációk (1) fogyasztói döntések (1) fogyasztói magatartás (4) framework (1) gazdaságfejlesztés (3) gazdasági helyzet (1) gazdasági válság (2) GLOBE (2) Győr (1) gyűjtés (1) hitel (1) Hofstede (1) homlokzat (1) honlap (1) honlapkészítés (1) Hosszú farok (1) identitáspolitika (1) imázs (1) ingatlan (4) ingatlanbefektetés (5) Ingatlanbefektetés- és menedzsment (1) ingatlanbefektetés és menedzsment (2) ingatlanfejlesztés (1) ingatlanpia (1) ingatlanpiaci elemzés (1) ingatlanszektor (1) innováció (3) innováció-menedzsment (1) inside-out (1) Jan Carlzon (1) Kaluga (1) kapcsolatmenedzsment (1) kapitalizmus (1) karrier (1) Kautz konferencia (1) Kelet-Európa (3) kereskedelem (1) kirakat (1) kisbefektetők (1) kisvállalkozás (2) KKV (1) klaszter (1) kockázat (1) kockázati tőke (1) konferencia beszámoló (1) könyvajánló (6) korrupció (1) kovács tünde (2) Közép-Európa (2) közép-Kelet-Európa (2) közgazdaságtan (5) közgazdasátan (1) kultúrgazdaság (1) lakáspiac (1) Lapítsd le a piramist! (1) long tail (1) luxus (1) luxusipar (1) magyar-orosz kapcsolatok (2) márkaépítés (1) marketing (16) marketingstratégia (1) marx (1) másodlagos piac (1) megapolisz (1) menedzsment (10) Mercedes-Benz (1) Mintzberg (1) molinó (1) Moszkva (1) MSPR Üzleti Iskola (1) Műgyűjteni de hogyan? (1) műgyűjtés (3) műgyűjtó (1) műgyűjtő (1) műkereskedelem (2) munkatapasztalat (1) munkavállalás (1) műtárgypiac (1) művészet (1) nagyvállalatok (1) német-orosz kapcsolatok (1) Németország (1) nemzeti identitás (1) Nemzetközi kapcsolatok (3) önkormányzati rendszerek (1) online marketing (1) orosz-azeri kapcsolatok (1) orosz-német kapcsolatok (1) Oroszország (14) Oroszország fejlesztési stratégiája (1) orosz fiatalok (1) orosz gazdaság (1) Orosz gazdaságfejlesztés (1) orosz identitáspolitika (1) orosz közigazgatás (1) orosz közigazgatási rendszer (1) orosz önkormányzatok (1) orosz regionális politika (1) orosz vidék (3) összehasonlító elemzés (1) outside-in (1) Paks II (2) pénzügyi ismeretek (1) pénzügyi műveltség (1) piaci verseny (1) PR (1) prezentáció (2) prezentációtechnika (1) professzionális értékesítés (2) Professzionális értékesítés (1) programozás (1) promóció (1) protokoll (1) Pro Minoritate (1) Putyin (2) Putyin-adminisztráció (1) Rába (1) recenzió (4) Rechnitzer János (1) regionális gazdasgáfejlesztés (1) reklám (2) rendezvényszervezés (1) sales (2) self branding (1) spin-off (1) start-up (3) startup (1) státusszimbólumok (1) Steve Jobs (2) steve jobs (1) stratégia (2) stratégiai tervezés (1) stratégiamenedzsment (2) szakmai gyakorlat (1) szejtes szerkezet (1) személyes értékesítés (1) szervezeti kultúra (1) Szkolkovo (1) szociológia (2) tárgyalástecnika (1) társadalomfejlődés (1) településhálózat (1) településmarketing (1) térelmélet (1) termeléscentrikus (1) történelem (1) tréning (1) tudásmenedzsment (4) turizmusmarketing (1) üzletfejlesztés (1) üzleti angyal (1) üzleti tervezés (1) vagyonteremtés (1) vagyon teremtés (1) vállakozás (1) vállalatirányítás (7) vállalati evolúció (1) vállalati struktúra (1) vállalatvezetés (2) vállalkozás (3) vállalkozásfejlesztés (3) válság (1) válságmenedzsment (1) változásmenedzsment (1) városfejlődés (3) vásárlási döntések (1) vaszari andrás (1) vendéglátás (3) Vendéglátás-marketing (1) vendéglátás-marketing (10) vendéglátóipar (5) vendéglátó ipar (1) versenyképesség (2) vevőszolgálat (1) vezetés (1) Vezetéstudomány (1) vezetői kompetenciák (2) vezetőképzés (2) vidék (1) vidékfejlődés (2) weboldal (1) XXI. század (1) Címkefelhő

Friss topikok

Naptár

december 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Vendéglátás-marketing (9. rész): A reklám

2013.11.07. 14:22 :: Tamas Vaszari

A reklám: Mikor? Hol? Kinek?

Sokak számára a marketing egyet jelent a reklámmal. A valóság azonban az, hogy a reklám csupán egyike a rendelkezésünkre álló marketingeszközöknek. Ugyanakkor, létezik néhány ökölszabály, amelyet minden esetben célszerű szem előtt tartani, ha reklámozni szeretnénk.

Vendéglátás-Marketing

A képre kattintva a könyv megrendelhető a kiadótól!

A reklámtevékenység egy előre meghatározott információtömeg közzétételét jelenti a rendelkezésre álló kommunikációs csatornákon. A reklámozás személytelen, hiszen az üzenet nem közvetlenül a vendéglátó egység dolgozójától jut el a címzetthez, hanem valamilyen közvetítő eszközön keresztül. Mivel a felek között nem létesül párbeszéd, ezért az üzenet értelmezése a címzetteknél szubjektív lehet, a reklámkampány hatása pedig – visszajelzés hiányában – cask az utolsó pillanatban, a vásárláskor derül ki.

Ahhoz, hogy a fizetett hirdetések eredményt hozzanak, pontos tervezésre és magas szintű kivitelezésre van szűkség. Előfordul, hogy egy étterem próbaképpen felad egy hírdetést a helyi újságban, vagy beregisztrál vlaamelyik honlapra, majd rövid időn belül le is fújja az akciót, mivel az nem hozza meg azonnal a várt eredményt. A közölni kívánt információnak rendszeresen el kell jutnia a célközönségnek, mert cask így várható el a vendégszám növekedése. Ha reklámhirdetést helyezünk el valamelyik médiumban, meg kell bizonyosdnunk arról, hogy az olyan helyeken jelenik majd meg, ahol a célközönségünk tájékozódik.

A reklámtevékenyég rendszerré szervezett formája a reklámkampány, amelynek során térben, időben és üzenetben több tevékenységet hangolunk össze, egyetlen cél érdekében. Fontos, hogy a kampány illeszkedjen a korábban megformált, egységes marketingkoncepcióba (vásárlásösztönzés, személyes értékesítés, közönségkapcsolatok).

A reklám célja lehet egy termék, vagy termékcsoport népszerűsítése, vagy a vendéglátó egység imázsának az alakírása. Ha információt szeretnénk közölni az általunk vezetett vendéglátó egységről, akkor olyasmit közöljünk, ami van annyira érdekes, hogy képes látogatásokat generálni. Néhány pálda arra, hogy mit érdemes reklámozni: a konyhát (egyedi eljárások, egzotikus alapanyagok, specialitások, egyéb különlegességek); a programokat, rendezvényeket (francia hetek, gyereknap karácsonyi menü, torkos csütörtök, koncert, vendég előadó, egyéb fellépők); a különleges fogyasztóteret (egyedi belsőépítészeti megoldások, hangulat, dekoráció).

A reklámhordozó az az eszköz, amelyet felhasználva az üzenetet el kívánjuk juttatni a potencilis vendégekhez. Az újságban, rádióban, reklámtáblákon, szórólapokon elhelyezett hirdetések mind különbözőek. Az egyes médiumok szerkesztői, és hirdetésszervezői pontosan tudják, hogy kik az általuk képviselt hordozó célközönsége. Egy rövid egyeztetés után gyorsan kiderül, hogy miként elérhetők azok, akiket meg szeretnénk szólítani. A fogyasztók az óriási információözön miatt ma már egyre kevésbé hajlandóak arra, hogy reklámokat olvasgassanak, ezért annyira érdekessé kell tennük számukra a közölt információkat, hogy mégis megérje nekik figyelmet szentelni rá. A jó reklám nem merül el a részletek sűrűjében, de felhívja a címzett figyelmét arra, hogy miért hasznos számára az adott termék; utal rá, hogy a termék hol elérhető; és végül: képes fogyasztásra, vásárlásra ösztönözni az embereket.

A tökéletes reklámra nem létezik ideális recept, azonban van néhány tipikus forma, amelyet mindenképpen érdemes megemlíteni.

  • Emlékeztető reklám: csak a termék nevét, és a szlogent tartalmazza.
  • Életképek bemutatása: a reklám átalgemberekt mutat be az adott termék elfogyasztása közben, akik ettől álatában igen boldogok.
  • Életstílus: a reklám a benutatott terméket vagy szolgáltatást a célközönség által áhitott életsítlus integráns és nélkülözhetetlen részeként mutatja be.
  • Szembeállítás: a reklám felvázolja a kínálat egysíkúságát, és egyetlen menekülési útvonalat kínál az unalom elől: önmaga tárgyát.
  • Újságcikk: a reklám rendhagyó format ölt, felületesen nézve úgy tűnik, mintha egy újságcikk lenne.
  • Vicces reklám: a humor vonzza a figyelmet. Az emberek szeretnek nevetni, ezért szívesen elolvassák a vicceket, vagy megnézik a humoros rajzokat. A pradox helyzetábrázolás igen hatékony lehet.

Szólj hozzá!

Címkék: marketing reklám vendéglátóipar vendéglátás-marketing

A bejegyzés trackback címe:

https://vaszaritamas.blog.hu/api/trackback/id/tr285600075

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.