HTML

Vaszari Tamás

Tisztelt Látogató! Amikor ezt a blogot életre hívtam, akkor sokat gondolkodtam azon, hogy miről is kellene szólnia. Végül úgy döntöttem, hogy mindent leírok, ami a múltban hatással volt rám. Szívből remélem, hogy az olvasottak Önre is inspirálólag hatnak majd! Az egyes témákat a saját véleményemmel is kiegészítettem, és arra kérem a Kedves Olvasót, hogy ha Önben megfogalmazódik valami, akkor írja meg nyugodtan! Hátha új gondolatokat ébreszt vele valaki másban is… Köszönettel: Vaszari Tamás

Címkék

ajándékozás (1) Aliyev (1) Amazon.com (1) apple (1) arculattervezés (1) árpolitika (1) ártárgyalás (1) ártárgyalás tréning (1) aspirációs csoport (1) aspirációs csoportok (2) atomenergia (2) aukció (1) autóipar (1) Azerbajdzsán (1) A művészet mint üzlet (1) befektetés (6) benjamin graham (1) brand (1) brandépítés (1) branding (2) BRM (1) Bulgária (1) business relationship management (1) business school (1) Carmine Gallo (1) cégér (1) céges honlap (1) cégtörténet (1) cégvezetés (1) cellular organisation (1) Chris Anderson (1) CMS (1) dekoráció (1) demográfiai hatások (1) demonstratív fogyasztás (1) demotgráfia (1) deomgráfiai hatások az ingatlanpiacon (1) design (1) diplomácia (1) divat (1) Dr Törőcsik Mária (1) elemzés (1) elhelyezkedés (1) erőműépítés (2) értékesítés (8) értékesítés-orientált (1) értékesítési ismeretek (1) értékesítési technikák (4) étterem-marketing (1) felnőtt (1) felnőttképzés (1) fogyasztói aspirációk (1) fogyasztói döntések (1) fogyasztói magatartás (4) framework (1) gazdaságfejlesztés (3) gazdasági helyzet (1) gazdasági válság (2) GLOBE (2) Győr (1) gyűjtés (1) hitel (1) Hofstede (1) homlokzat (1) honlap (1) honlapkészítés (1) Hosszú farok (1) identitáspolitika (1) imázs (1) ingatlan (4) ingatlanbefektetés (5) Ingatlanbefektetés- és menedzsment (1) ingatlanbefektetés és menedzsment (2) ingatlanfejlesztés (1) ingatlanpia (1) ingatlanpiaci elemzés (1) ingatlanszektor (1) innováció (3) innováció-menedzsment (1) inside-out (1) Jan Carlzon (1) Kaluga (1) kapcsolatmenedzsment (1) kapitalizmus (1) karrier (1) Kautz konferencia (1) Kelet-Európa (3) kereskedelem (1) kirakat (1) kisbefektetők (1) kisvállalkozás (2) KKV (1) klaszter (1) kockázat (1) kockázati tőke (1) konferencia beszámoló (1) könyvajánló (6) korrupció (1) kovács tünde (2) Közép-Európa (2) közép-Kelet-Európa (2) közgazdaságtan (5) közgazdasátan (1) kultúrgazdaság (1) lakáspiac (1) Lapítsd le a piramist! (1) long tail (1) luxus (1) luxusipar (1) magyar-orosz kapcsolatok (2) márkaépítés (1) marketing (16) marketingstratégia (1) marx (1) másodlagos piac (1) megapolisz (1) menedzsment (10) Mercedes-Benz (1) Mintzberg (1) molinó (1) Moszkva (1) MSPR Üzleti Iskola (1) Műgyűjteni de hogyan? (1) műgyűjtés (3) műgyűjtó (1) műgyűjtő (1) műkereskedelem (2) munkatapasztalat (1) munkavállalás (1) műtárgypiac (1) művészet (1) nagyvállalatok (1) német-orosz kapcsolatok (1) Németország (1) nemzeti identitás (1) Nemzetközi kapcsolatok (3) önkormányzati rendszerek (1) online marketing (1) orosz-azeri kapcsolatok (1) orosz-német kapcsolatok (1) Oroszország (14) Oroszország fejlesztési stratégiája (1) orosz fiatalok (1) orosz gazdaság (1) Orosz gazdaságfejlesztés (1) orosz identitáspolitika (1) orosz közigazgatás (1) orosz közigazgatási rendszer (1) orosz önkormányzatok (1) orosz regionális politika (1) orosz vidék (3) összehasonlító elemzés (1) outside-in (1) Paks II (2) pénzügyi ismeretek (1) pénzügyi műveltség (1) piaci verseny (1) PR (1) prezentáció (2) prezentációtechnika (1) professzionális értékesítés (2) Professzionális értékesítés (1) programozás (1) promóció (1) protokoll (1) Pro Minoritate (1) Putyin (2) Putyin-adminisztráció (1) Rába (1) recenzió (4) Rechnitzer János (1) regionális gazdasgáfejlesztés (1) reklám (2) rendezvényszervezés (1) sales (2) self branding (1) spin-off (1) start-up (3) startup (1) státusszimbólumok (1) Steve Jobs (2) steve jobs (1) stratégia (2) stratégiai tervezés (1) stratégiamenedzsment (2) szakmai gyakorlat (1) szejtes szerkezet (1) személyes értékesítés (1) szervezeti kultúra (1) Szkolkovo (1) szociológia (2) tárgyalástecnika (1) társadalomfejlődés (1) településhálózat (1) településmarketing (1) térelmélet (1) termeléscentrikus (1) történelem (1) tréning (1) tudásmenedzsment (4) turizmusmarketing (1) üzletfejlesztés (1) üzleti angyal (1) üzleti tervezés (1) vagyonteremtés (1) vagyon teremtés (1) vállakozás (1) vállalatirányítás (7) vállalati evolúció (1) vállalati struktúra (1) vállalatvezetés (2) vállalkozás (3) vállalkozásfejlesztés (3) válság (1) válságmenedzsment (1) változásmenedzsment (1) városfejlődés (3) vásárlási döntések (1) vaszari andrás (1) vendéglátás (3) Vendéglátás-marketing (1) vendéglátás-marketing (10) vendéglátóipar (5) vendéglátó ipar (1) versenyképesség (2) vevőszolgálat (1) vezetés (1) Vezetéstudomány (1) vezetői kompetenciák (2) vezetőképzés (2) vidék (1) vidékfejlődés (2) weboldal (1) XXI. század (1) Címkefelhő

Friss topikok

Naptár

december 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Chris Anderson: Hosszú farok (könyvajánló)

2013.11.28. 19:23 :: Tamas Vaszari

A végtelen választék átjárja az üzlet szabályait

Chris Anderson könyve egy létező, de korábban figyelmen kívül hagyott gazdasági jelenségre hívja fel a figyelmünket. Ez az írás azért rendkívül érdekes, mert bár az internet és a média felől közelíti meg a témát, mindannyiunk számára útmutatást kínál, attól függetlenül, hogy milyen terméket vagy szolgáltatást árulunk. Megmutatja, hogy hogyan épül fel a kínálati oldal, és segít, hogy megtaláljuk benne a saját helyünket.

A hosszú farok tulajdonképpen egy koordináta rendszerre rajzolt, exponenciálisan csökkenő görbe, amelyen az Y tengely értékei az értékesített mennyiség volumenét, az X tengely értékei pedig a piacon kínált árukat jelölik csökkenő sorrendben, olyan módon, hogy a piacvezető termék kerül az 1-es szám mellé, a második legnagyobb számban értékesített áru a 2-es szám mellé, és így tovább.

Fájl:Long tail.svg

A könyv a könnyebb  olvashatóság kedvéért olyan területeket dolgoz fel, mint a könyvkiadás vagy a zeneipar. Ezekről mindenki tud valamennyit, vagy a filmélményeiből merítve legalábbis van valami elképzelése az ágazat működéséről. Anderson szerint – az internetnek köszönhetően – szinte minden előadó megtalálhatja a közönségét, s ezzel igazolhatja létjogosultságát. Az internetes értékesítési csatornáknak köszönhetően megjelenhetnek olyan könyvek, amelyek a várható kis példányszám miatt korábban nem kaptak helyet a könyvesboltok polcain, de most, a magánkiadás és az online értékesítés előretörésével elhárulnak az akadályok. Egy olyan folyamatnak lehetünk tanúi, ahol a réspiacok végre felvirágozhatnak, és az azonos, de speciális témák iránt érdeklődő vásárlók végre egy egységes, kereskedelmi szempontból is értelmezhető méretű vásárlói kört fognak alkotni.

Ugyanakkor én úgy gondolom, hogy ez a „hosszú farok” jelenség makro szinten is értelmezhető, és megállja a helyét. Ha akarjuk, akkor akár a világ nemzetgazdaságait is sorrendbe állíthatjuk. A legnagyobb piaccal rendelkező országok  kerülnek az első helyekre, a kicsik pedig a végére. És választhatjuk az iparági csoportosítást is! Az autóipart szemlélve például a tömegmodellek kerülnek a lista elejére, a ritka modellek pedig a lista végére. Ha a megfelelő koordináta rendszeren a saját termékünket, vagy szolgáltatásunkat is elhelyezzük, akkor reális képet kapunk a piaci pozíciónkról, és ennek megfelelően alakíthatjuk ki a stratégiánkat. Szerencsére Anderson úrnak erre is van pár javaslata…

Szólj hozzá!

Címkék: stratégia értékesítés közgazdaságtan könyvajánló long tail Chris Anderson Hosszú farok

A bejegyzés trackback címe:

https://vaszaritamas.blog.hu/api/trackback/id/tr345666112

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.