HTML

Vaszari Tamás

Tisztelt Látogató! Amikor ezt a blogot életre hívtam, akkor sokat gondolkodtam azon, hogy miről is kellene szólnia. Végül úgy döntöttem, hogy mindent leírok, ami a múltban hatással volt rám. Szívből remélem, hogy az olvasottak Önre is inspirálólag hatnak majd! Az egyes témákat a saját véleményemmel is kiegészítettem, és arra kérem a Kedves Olvasót, hogy ha Önben megfogalmazódik valami, akkor írja meg nyugodtan! Hátha új gondolatokat ébreszt vele valaki másban is… Köszönettel: Vaszari Tamás

Címkék

ajándékozás (1) Aliyev (1) Amazon.com (1) apple (1) arculattervezés (1) árpolitika (1) ártárgyalás (1) ártárgyalás tréning (1) aspirációs csoport (1) aspirációs csoportok (2) atomenergia (2) aukció (1) autóipar (1) Azerbajdzsán (1) A művészet mint üzlet (1) befektetés (6) benjamin graham (1) brand (1) brandépítés (1) branding (2) BRM (1) Bulgária (1) business relationship management (1) business school (1) Carmine Gallo (1) cégér (1) céges honlap (1) cégtörténet (1) cégvezetés (1) cellular organisation (1) Chris Anderson (1) CMS (1) dekoráció (1) demográfiai hatások (1) demonstratív fogyasztás (1) demotgráfia (1) deomgráfiai hatások az ingatlanpiacon (1) design (1) diplomácia (1) divat (1) Dr Törőcsik Mária (1) elemzés (1) elhelyezkedés (1) erőműépítés (2) értékesítés (8) értékesítés-orientált (1) értékesítési ismeretek (1) értékesítési technikák (4) étterem-marketing (1) felnőtt (1) felnőttképzés (1) fogyasztói aspirációk (1) fogyasztói döntések (1) fogyasztói magatartás (4) framework (1) gazdaságfejlesztés (3) gazdasági helyzet (1) gazdasági válság (2) GLOBE (2) Győr (1) gyűjtés (1) hitel (1) Hofstede (1) homlokzat (1) honlap (1) honlapkészítés (1) Hosszú farok (1) identitáspolitika (1) imázs (1) ingatlan (4) ingatlanbefektetés (5) Ingatlanbefektetés- és menedzsment (1) ingatlanbefektetés és menedzsment (2) ingatlanfejlesztés (1) ingatlanpia (1) ingatlanpiaci elemzés (1) ingatlanszektor (1) innováció (3) innováció-menedzsment (1) inside-out (1) Jan Carlzon (1) Kaluga (1) kapcsolatmenedzsment (1) kapitalizmus (1) karrier (1) Kautz konferencia (1) Kelet-Európa (3) kereskedelem (1) kirakat (1) kisbefektetők (1) kisvállalkozás (2) KKV (1) klaszter (1) kockázat (1) kockázati tőke (1) konferencia beszámoló (1) könyvajánló (6) korrupció (1) kovács tünde (2) Közép-Európa (2) közép-Kelet-Európa (2) közgazdaságtan (5) közgazdasátan (1) kultúrgazdaság (1) lakáspiac (1) Lapítsd le a piramist! (1) long tail (1) luxus (1) luxusipar (1) magyar-orosz kapcsolatok (2) márkaépítés (1) marketing (16) marketingstratégia (1) marx (1) másodlagos piac (1) megapolisz (1) menedzsment (10) Mercedes-Benz (1) Mintzberg (1) molinó (1) Moszkva (1) MSPR Üzleti Iskola (1) Műgyűjteni de hogyan? (1) műgyűjtés (3) műgyűjtó (1) műgyűjtő (1) műkereskedelem (2) munkatapasztalat (1) munkavállalás (1) műtárgypiac (1) művészet (1) nagyvállalatok (1) német-orosz kapcsolatok (1) Németország (1) nemzeti identitás (1) Nemzetközi kapcsolatok (3) önkormányzati rendszerek (1) online marketing (1) orosz-azeri kapcsolatok (1) orosz-német kapcsolatok (1) Oroszország (14) Oroszország fejlesztési stratégiája (1) orosz fiatalok (1) orosz gazdaság (1) Orosz gazdaságfejlesztés (1) orosz identitáspolitika (1) orosz közigazgatás (1) orosz közigazgatási rendszer (1) orosz önkormányzatok (1) orosz regionális politika (1) orosz vidék (3) összehasonlító elemzés (1) outside-in (1) Paks II (2) pénzügyi ismeretek (1) pénzügyi műveltség (1) piaci verseny (1) PR (1) prezentáció (2) prezentációtechnika (1) professzionális értékesítés (2) Professzionális értékesítés (1) programozás (1) promóció (1) protokoll (1) Pro Minoritate (1) Putyin (2) Putyin-adminisztráció (1) Rába (1) recenzió (4) Rechnitzer János (1) regionális gazdasgáfejlesztés (1) reklám (2) rendezvényszervezés (1) sales (2) self branding (1) spin-off (1) start-up (3) startup (1) státusszimbólumok (1) Steve Jobs (2) steve jobs (1) stratégia (2) stratégiai tervezés (1) stratégiamenedzsment (2) szakmai gyakorlat (1) szejtes szerkezet (1) személyes értékesítés (1) szervezeti kultúra (1) Szkolkovo (1) szociológia (2) tárgyalástecnika (1) társadalomfejlődés (1) településhálózat (1) településmarketing (1) térelmélet (1) termeléscentrikus (1) történelem (1) tréning (1) tudásmenedzsment (4) turizmusmarketing (1) üzletfejlesztés (1) üzleti angyal (1) üzleti tervezés (1) vagyonteremtés (1) vagyon teremtés (1) vállakozás (1) vállalatirányítás (7) vállalati evolúció (1) vállalati struktúra (1) vállalatvezetés (2) vállalkozás (3) vállalkozásfejlesztés (3) válság (1) válságmenedzsment (1) változásmenedzsment (1) városfejlődés (3) vásárlási döntések (1) vaszari andrás (1) vendéglátás (3) Vendéglátás-marketing (1) vendéglátás-marketing (10) vendéglátóipar (5) vendéglátó ipar (1) versenyképesség (2) vevőszolgálat (1) vezetés (1) Vezetéstudomány (1) vezetői kompetenciák (2) vezetőképzés (2) vidék (1) vidékfejlődés (2) weboldal (1) XXI. század (1) Címkefelhő

Friss topikok

Naptár

december 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Vendéglátás-marketing (10.rész): Középpontban a személy

2013.12.05. 14:17 :: Tamas Vaszari

A személyes értékesítés lehetőségei

A személyes kapcsolatok fontosságát nem lehet eléggé hangsúlyozni. Az emberek sokkal könnyebben adják vásárlásra a fejüket, ha ezt egy másik, élő ember tanácsolja a számukra, mintha egy nyomtatott szöveg vagy egy hangfelvétel unszolásának kellene engedniük. Ezért fontos, hogy az étterem vezetője – magatartásával példát mutatva munkatársainak is – nap, mint nap a fogyasztótérben tartózkodjék, és kapcsolatot teremtsen a betérő vendégekkel.

Vendéglátás-Marketing

A képre kattintva a könyv megrendelhető a kiadótól!

A személyes értékesítésbe, mint tevékenységbe minden olyan munkatárs bevoható, aki a vendégekkel kapcsolatba kerül. Ebbe a körbe tartozik az étterem igazgatója, az üzletvezető, a teremfőnök, a hostess, a látványszakács, a sommelier, a csapos, a felszolgálók, de még a tanulók is.

A személyes értékesítés alapja az információ. Az eladónak minden tudnia kell a termékről, amit árul. A felszolgálók sokkal könnyebben tudják ajánlani azokat az ételeket, amelyeket ismernek azoknál, amelyekről alig tudnak valamit. Ugyanez igaz a vezetőkre is: nekik az egyes ételek és italok tulajdonságain kívül még az üzletről is tudniuk kell beszélni: a rendezvénykapacitástól kezdve a foglalás rendjén át az étterem történetéig mindenről. A munkatársak feladata, hogy eladjanak, de ehhez képzésre is szükségük van. Meg kell tanulniuk, hogy mit árulnak, és azt is, hogy mindezt hogyan tegyék. Ezért fontos, hogy a felettesük egyrészről példát mutasson nekik, másrészről képezze is őket.

Egy ügyes felszolgáló vagy barman az ételekről és italokról pontosan el tudja mesélni, hogy milyen összetevői vannak, és mely eljárásokkal készül. Fontos, hogy mindezt röviden és étvágygerjesztően tegye! A munkatársaknak mindig a saját szavaikkal kell beszélniük, és az ajánlás során a saját meggyőződésükre kell támaszkodniuk, a menedzserek egyenszövegei helyett.

A vendégek egy része számára a kiszolgálás maga a vendéglátás. A szerviz minősége az étterem szinvonalát is minősíti: ez a védjegye. A színvonalas kiszolgálás, amelynek néhány eleme (pl.: egy mosoly vagy egy kedves gesztus) alig kerül valamibe, a munkatársak érdeke is, hiszen ettől függhet számukra a borravaló mennyisége.

Arra építeni, hogy a vendég majd magától eldönti, mit szeretne fogyasztani, nem túl kifizetődő. Fontos, hogy ne a felszolgáló várja, amíg a vendég kérdezi őt, hanem merje maga megtenni az első lépést! Például: az étlap átnyújtásakor szóljon néhány szót a napi ajánlatról vagy a ház specialitásáról!

Ajánlani tudni kell, hiszen a következő mondat egyetlen vendég számára sem lesz kielégítő: „Az étlapon szereplő minden étel egyformán finom.” Felszolgálóként csak olyan ételt ajánljunk, amelyet magunk is szeretünk, hiszen, csak ezt tudjuk őszintén dicsérni. Nem az a fontos, hogy melyik étel a legdrágább, hanem, hogy az étlapon szereplő fogások közül melyik számít különlegesnek vagy melyik a leginkább helyzethez illő. Például, egy forró nyári napon sokkal nagyobb sikere lehet egy könnyű, baromfiból készült ételnek, mint egy fűszeres sertés vagy marhából készült fogásnak.

Figyelni kell rá, hogy az ajánlás még véletlenül se váljék erőszakossá! A vendég mindig kapja meg a lehetőséget, hogy kihátrálhasson az adott helyzetből! Bármit választ, fontos, hogy azt a saját döntésének érezze. Ha a felszolgáló ajánlata nem nyerte el a tetszését, akkor érdemes megkérdezni, hogy korábban gondolt-e valamire konkrétan, mi az, amit szívesen fogyasztana? A legfontosabb, hogy a párbeszédet mindvégig sikerüljön fenntartani.

Miután a vendég kiegyenlítette a számlát, van még egy utolsó feladatunk: meg kell őt kérnünk, hogy legközelebb is látogasson el hozzánk! Ennek során kerüljük a közhelyeket! A „Jöjjön le legközelebb is!” c. mondat mára már csak egy kiüresedett frázis. A konkrét események, megfogható indokok sokkal hatásosabbak. Például: Jöjjenek el a péntek este is, amikor koktélakcióval várjuk önöket! Vagy: „Térjenek vissza vasárnap is, mert aznap a családdal érkezőket büféasztalos ebéddel és grill-terasszal várjuk!

Építsünk személyes kontaktust! Általános tapasztalat, hogy a vendégek jobban szeretik, ha egy személlyel kerülnek kapcsolatba, mintha egy szervezettel. A felszolgáló már úgy-ahogy megismert egy vendéget, akkor törekedjen rá, hogy az egyes látogatások alkalmával mindig ő szolgálja ki. A cél: elérni, hogy a vendég magától is vissza kívánjon térni, a dolgozók gesztusai pedig pusztán megerősítő jellegűek legyenek.

Szólj hozzá!

Címkék: marketing vendéglátóipar PR vendéglátás-marketing személyes értékesítés

A bejegyzés trackback címe:

https://vaszaritamas.blog.hu/api/trackback/id/tr655668713

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.