HTML

Vaszari Tamás

Tisztelt Látogató! Amikor ezt a blogot életre hívtam, akkor sokat gondolkodtam azon, hogy miről is kellene szólnia. Végül úgy döntöttem, hogy mindent leírok, ami a múltban hatással volt rám. Szívből remélem, hogy az olvasottak Önre is inspirálólag hatnak majd! Az egyes témákat a saját véleményemmel is kiegészítettem, és arra kérem a Kedves Olvasót, hogy ha Önben megfogalmazódik valami, akkor írja meg nyugodtan! Hátha új gondolatokat ébreszt vele valaki másban is… Köszönettel: Vaszari Tamás

Címkék

ajándékozás (1) Aliyev (1) Amazon.com (1) apple (1) arculattervezés (1) árpolitika (1) ártárgyalás (1) ártárgyalás tréning (1) aspirációs csoport (1) aspirációs csoportok (2) atomenergia (2) aukció (1) autóipar (1) Azerbajdzsán (1) A művészet mint üzlet (1) befektetés (6) benjamin graham (1) brand (1) brandépítés (1) branding (2) BRM (1) Bulgária (1) business relationship management (1) business school (1) Carmine Gallo (1) cégér (1) céges honlap (1) cégtörténet (1) cégvezetés (1) cellular organisation (1) Chris Anderson (1) CMS (1) dekoráció (1) demográfiai hatások (1) demonstratív fogyasztás (1) demotgráfia (1) deomgráfiai hatások az ingatlanpiacon (1) design (1) diplomácia (1) divat (1) Dr Törőcsik Mária (1) elemzés (1) elhelyezkedés (1) erőműépítés (2) értékesítés (8) értékesítés-orientált (1) értékesítési ismeretek (1) értékesítési technikák (4) étterem-marketing (1) felnőtt (1) felnőttképzés (1) fogyasztói aspirációk (1) fogyasztói döntések (1) fogyasztói magatartás (4) framework (1) gazdaságfejlesztés (3) gazdasági helyzet (1) gazdasági válság (2) GLOBE (2) Győr (1) gyűjtés (1) hitel (1) Hofstede (1) homlokzat (1) honlap (1) honlapkészítés (1) Hosszú farok (1) identitáspolitika (1) imázs (1) ingatlan (4) ingatlanbefektetés (5) Ingatlanbefektetés- és menedzsment (1) ingatlanbefektetés és menedzsment (2) ingatlanfejlesztés (1) ingatlanpia (1) ingatlanpiaci elemzés (1) ingatlanszektor (1) innováció (3) innováció-menedzsment (1) inside-out (1) Jan Carlzon (1) Kaluga (1) kapcsolatmenedzsment (1) kapitalizmus (1) karrier (1) Kautz konferencia (1) Kelet-Európa (3) kereskedelem (1) kirakat (1) kisbefektetők (1) kisvállalkozás (2) KKV (1) klaszter (1) kockázat (1) kockázati tőke (1) konferencia beszámoló (1) könyvajánló (6) korrupció (1) kovács tünde (2) Közép-Európa (2) közép-Kelet-Európa (2) közgazdaságtan (5) közgazdasátan (1) kultúrgazdaság (1) lakáspiac (1) Lapítsd le a piramist! (1) long tail (1) luxus (1) luxusipar (1) magyar-orosz kapcsolatok (2) márkaépítés (1) marketing (16) marketingstratégia (1) marx (1) másodlagos piac (1) megapolisz (1) menedzsment (10) Mercedes-Benz (1) Mintzberg (1) molinó (1) Moszkva (1) MSPR Üzleti Iskola (1) Műgyűjteni de hogyan? (1) műgyűjtés (3) műgyűjtő (1) műgyűjtó (1) műkereskedelem (2) munkatapasztalat (1) munkavállalás (1) műtárgypiac (1) művészet (1) nagyvállalatok (1) német-orosz kapcsolatok (1) Németország (1) nemzeti identitás (1) Nemzetközi kapcsolatok (3) önkormányzati rendszerek (1) online marketing (1) orosz-azeri kapcsolatok (1) orosz-német kapcsolatok (1) Oroszország (14) Oroszország fejlesztési stratégiája (1) orosz fiatalok (1) orosz gazdaság (1) Orosz gazdaságfejlesztés (1) orosz identitáspolitika (1) orosz közigazgatás (1) orosz közigazgatási rendszer (1) orosz önkormányzatok (1) orosz regionális politika (1) orosz vidék (3) összehasonlító elemzés (1) outside-in (1) Paks II (2) pénzügyi ismeretek (1) pénzügyi műveltség (1) piaci verseny (1) PR (1) prezentáció (2) prezentációtechnika (1) Professzionális értékesítés (1) professzionális értékesítés (2) programozás (1) promóció (1) protokoll (1) Pro Minoritate (1) Putyin (2) Putyin-adminisztráció (1) Rába (1) recenzió (4) Rechnitzer János (1) regionális gazdasgáfejlesztés (1) reklám (2) rendezvényszervezés (1) sales (2) self branding (1) spin-off (1) start-up (3) startup (1) státusszimbólumok (1) steve jobs (1) Steve Jobs (2) stratégia (2) stratégiai tervezés (1) stratégiamenedzsment (2) szakmai gyakorlat (1) szejtes szerkezet (1) személyes értékesítés (1) szervezeti kultúra (1) Szkolkovo (1) szociológia (2) tárgyalástecnika (1) társadalomfejlődés (1) településhálózat (1) településmarketing (1) térelmélet (1) termeléscentrikus (1) történelem (1) tréning (1) tudásmenedzsment (4) turizmusmarketing (1) üzletfejlesztés (1) üzleti angyal (1) üzleti tervezés (1) vagyonteremtés (1) vagyon teremtés (1) vállakozás (1) vállalatirányítás (7) vállalati evolúció (1) vállalati struktúra (1) vállalatvezetés (2) vállalkozás (3) vállalkozásfejlesztés (3) válság (1) válságmenedzsment (1) változásmenedzsment (1) városfejlődés (3) vásárlási döntések (1) vaszari andrás (1) vendéglátás (3) Vendéglátás-marketing (1) vendéglátás-marketing (10) vendéglátóipar (5) vendéglátó ipar (1) versenyképesség (2) vevőszolgálat (1) vezetés (1) Vezetéstudomány (1) vezetői kompetenciák (2) vezetőképzés (2) vidék (1) vidékfejlődés (2) weboldal (1) XXI. század (1) Címkefelhő

Friss topikok

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Vendéglátás-marketing (11. rész): Egyet fizet, kettőt ehet!

2013.12.30. 14:15 :: Tamas Vaszari

A fogyasztásösztönzés lehetőségei

A fogyasztásösztönzés feladata három féle lehet: az egyik a vendéglátó egység megtöltése vendégekkel a csendes időszakokban, a másik pedig az egy főre jutó fogyasztási volumen növelése, a harmadik pedig egy bizonyos típusú vásárlás stimulálása.

A vizsgált tevékenység segítségével olyan típusú vásárlásra kívánjuk rávenni a potenciális vendégeket, amelyet eredetileg nem terveztek. Természetesen, a legkönnyebb dolgunk azokkal az emberekkel van, akik ugyan nem rendelkeznek konkrét elképzelésekkel, de folyamatosan keresik az alkalmat, hogy „jól járjanak”. Szerencsére, egy kicsit mindannyian ilyenek vagyunk, hisz’ ki hagyna ki egy váratlanul előnyös lehetőséget? A különbség csak abban van, hogy ki mikor adja be a derekát, és dönt úgy: ez neki kell!

A vendégeket befolyásoló promóciós eszközök a következő típusúak lehetnek:

Árengedmények: az egyik legegyszerűbb marketinglehetőség! A vendég engedményt kaphat egy előre meghatározott mennyiség megvásárlása esetén, egy bizonyos összeg feletti számla végösszegéből, online foglalás miatt, vagy olyan napszakokban, amikor csak kevesen térnének be üzletünkbe. Mennyiségi kedvezménynek tekinthetők az olyan pontgyűjtő akciók is, ahol a pontok tulajdonosa több vásárlás után kap ajándékot.

Árukínálás, kóstoltatás, termékpróba: Ennek célja, hogy a potenciális célközönség megismerje a terméket. Az ilyen típusú promóció annál hatásosabb, minél inkább több vásárló figyelmét sikerül felkelteni. Éppen ezért, ha promóciós kampányt szervezünk, előtte szánjunk időt a felkészülésre is! A promóciós munkatársak kapjanak felkészítést, ismerjék meg jól a kínál terméket, és öltöztessük őket olyan ruhákba, amely különleges, vonzza a tekintetet!

Ajándékok, jutalmak: ezeket bizonyos termékek megvásárlása esetén ingyen kapják a szerencsés vendégek. Ha ajándékozást tervezzünk, igyekezzünk olyan ajándéktárgyakat adni, amelyekre a vendégek valóban vágynak. Ugyanis, minél inkább szeretnének valamit megkapni, az emberek annál több dologra hajlandók cserébe. Egy eladni kívánt ételsor mellé hatásos párosítás lehet egy adag kávé vagy sütemény, egy látogatásért pedig egy egyszerűbb, de tetszetős ruhadarab (baseball sapka vagy póló), esetleg dísz- vagy használati tárgy.

A promóciós kampányok esetében döntést kell hoznunk az akció intenzitásáról is. Egy vásárlásösztönző kampány annál drágább ugyanis, minél kiterjedtebb, ezért meg kell találnunk azt az ideális középutat, amely már biztosítja az elvárt eredményt, de még nem jelent elviselhetetlenül magas kiadásokkal járó beruházást.

A fogyasztásösztönző kampányokat nem elég csak létrehozni, és fenntartani, be is kell vezetni őket. A vendégek ugyanis csak azokkal a lehetőségekkel élhetnek, amelyeket ismernek. Ennek érdekében bevezető, népszerűsítő kampányt kell szervezni, a vendéglátó egység falain belül és kívül egyaránt. Az eszközök az üzlet profiljától, és méretétől függnek. Egy kisvendéglő esetében már annyi is elegendő, ha a fogyasztótérben, a homlokzaton, valamint a megállító táblákon szerepel néhány kiírás. Olyan üzletek esetében, ahová nagyobb tömegek járnak, vagy amelyek hálózatba szerveződnek, már szélesebb körű bevezetőkampány szükséges: számukra a sajtó- és rádióhirdetések, a járműreklámok, az internetes reklámok, és az óriásplakátok is ajánlatosak.

Bárki, aki befektet, jogosan veti fel a kérdést, hogy a befektetés végén mekkora haszonnövekményre számíthat. Erre nem létezik képlet, de annyi bizonyos, hogy minden azon múlik, megmarad-e a nagyobb volumenű fogyasztás a fogyasztásösztönző akció befejeződése után is. Egyszerű válasznak tűnik, de mégsem igaz, hogy minden a vendéglátó üzlet tulajdonosán múlik. A versenytársak ugyanis, amint megtudják, hogy miért érkezik hozzájuk kevesebb vendég, ellentámadásba lendülnek. Ez a tény két dolgot vet fel: az egyik, hogy a működésnek akkor is gazdaságosnak, és nyereségesnek kell maradnia, amikor a promóciós kampány folyik, a másik dolog pedig, hogy a verseny újabb és újabb akciók bevezetését követeli meg. Minél kreatívabb egy üzletvezető, annál szerencsésebb helyzetben van. A kreativitás ugyanis biztosítja számára, hogy mindig egy lépéssel a kollégái előtt járjon.

Vendéglátás-Marketing

A képre kattintva a könyv megrendelhető a kiadótól!

Szólj hozzá!

Címkék: marketing promóció könyvajánló vendéglátás-marketing

A bejegyzés trackback címe:

https://vaszaritamas.blog.hu/api/trackback/id/tr165709614

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.