HTML

Vaszari Tamás

Tisztelt Látogató! Amikor ezt a blogot életre hívtam, akkor sokat gondolkodtam azon, hogy miről is kellene szólnia. Végül úgy döntöttem, hogy mindent leírok, ami a múltban hatással volt rám. Szívből remélem, hogy az olvasottak Önre is inspirálólag hatnak majd! Az egyes témákat a saját véleményemmel is kiegészítettem, és arra kérem a Kedves Olvasót, hogy ha Önben megfogalmazódik valami, akkor írja meg nyugodtan! Hátha új gondolatokat ébreszt vele valaki másban is… Köszönettel: Vaszari Tamás

Címkék

ajándékozás (1) Aliyev (1) Amazon.com (1) apple (1) arculattervezés (1) árpolitika (1) ártárgyalás (1) ártárgyalás tréning (1) aspirációs csoport (1) aspirációs csoportok (2) atomenergia (2) aukció (1) autóipar (1) Azerbajdzsán (1) A művészet mint üzlet (1) befektetés (6) benjamin graham (1) brand (1) brandépítés (1) branding (2) BRM (1) Bulgária (1) business relationship management (1) business school (1) Carmine Gallo (1) cégér (1) céges honlap (1) cégtörténet (1) cégvezetés (1) cellular organisation (1) Chris Anderson (1) CMS (1) dekoráció (1) demográfiai hatások (1) demonstratív fogyasztás (1) demotgráfia (1) deomgráfiai hatások az ingatlanpiacon (1) design (1) diplomácia (1) divat (1) Dr Törőcsik Mária (1) elemzés (1) elhelyezkedés (1) erőműépítés (2) értékesítés (8) értékesítés-orientált (1) értékesítési ismeretek (1) értékesítési technikák (4) étterem-marketing (1) felnőtt (1) felnőttképzés (1) fogyasztói aspirációk (1) fogyasztói döntések (1) fogyasztói magatartás (4) framework (1) gazdaságfejlesztés (3) gazdasági helyzet (1) gazdasági válság (2) GLOBE (2) Győr (1) gyűjtés (1) hitel (1) Hofstede (1) homlokzat (1) honlap (1) honlapkészítés (1) Hosszú farok (1) identitáspolitika (1) imázs (1) ingatlan (4) ingatlanbefektetés (5) Ingatlanbefektetés- és menedzsment (1) ingatlanbefektetés és menedzsment (2) ingatlanfejlesztés (1) ingatlanpia (1) ingatlanpiaci elemzés (1) ingatlanszektor (1) innováció (3) innováció-menedzsment (1) inside-out (1) Jan Carlzon (1) Kaluga (1) kapcsolatmenedzsment (1) kapitalizmus (1) karrier (1) Kautz konferencia (1) Kelet-Európa (3) kereskedelem (1) kirakat (1) kisbefektetők (1) kisvállalkozás (2) KKV (1) klaszter (1) kockázat (1) kockázati tőke (1) konferencia beszámoló (1) könyvajánló (6) korrupció (1) kovács tünde (2) Közép-Európa (2) közép-Kelet-Európa (2) közgazdaságtan (5) közgazdasátan (1) kultúrgazdaság (1) lakáspiac (1) Lapítsd le a piramist! (1) long tail (1) luxus (1) luxusipar (1) magyar-orosz kapcsolatok (2) márkaépítés (1) marketing (16) marketingstratégia (1) marx (1) másodlagos piac (1) megapolisz (1) menedzsment (10) Mercedes-Benz (1) Mintzberg (1) molinó (1) Moszkva (1) MSPR Üzleti Iskola (1) Műgyűjteni de hogyan? (1) műgyűjtés (3) műgyűjtó (1) műgyűjtő (1) műkereskedelem (2) munkatapasztalat (1) munkavállalás (1) műtárgypiac (1) művészet (1) nagyvállalatok (1) német-orosz kapcsolatok (1) Németország (1) nemzeti identitás (1) Nemzetközi kapcsolatok (3) önkormányzati rendszerek (1) online marketing (1) orosz-azeri kapcsolatok (1) orosz-német kapcsolatok (1) Oroszország (14) Oroszország fejlesztési stratégiája (1) orosz fiatalok (1) orosz gazdaság (1) Orosz gazdaságfejlesztés (1) orosz identitáspolitika (1) orosz közigazgatás (1) orosz közigazgatási rendszer (1) orosz önkormányzatok (1) orosz regionális politika (1) orosz vidék (3) összehasonlító elemzés (1) outside-in (1) Paks II (2) pénzügyi ismeretek (1) pénzügyi műveltség (1) piaci verseny (1) PR (1) prezentáció (2) prezentációtechnika (1) professzionális értékesítés (2) Professzionális értékesítés (1) programozás (1) promóció (1) protokoll (1) Pro Minoritate (1) Putyin (2) Putyin-adminisztráció (1) Rába (1) recenzió (4) Rechnitzer János (1) regionális gazdasgáfejlesztés (1) reklám (2) rendezvényszervezés (1) sales (2) self branding (1) spin-off (1) start-up (3) startup (1) státusszimbólumok (1) Steve Jobs (2) steve jobs (1) stratégia (2) stratégiai tervezés (1) stratégiamenedzsment (2) szakmai gyakorlat (1) szejtes szerkezet (1) személyes értékesítés (1) szervezeti kultúra (1) Szkolkovo (1) szociológia (2) tárgyalástecnika (1) társadalomfejlődés (1) településhálózat (1) településmarketing (1) térelmélet (1) termeléscentrikus (1) történelem (1) tréning (1) tudásmenedzsment (4) turizmusmarketing (1) üzletfejlesztés (1) üzleti angyal (1) üzleti tervezés (1) vagyonteremtés (1) vagyon teremtés (1) vállakozás (1) vállalatirányítás (7) vállalati evolúció (1) vállalati struktúra (1) vállalatvezetés (2) vállalkozás (3) vállalkozásfejlesztés (3) válság (1) válságmenedzsment (1) változásmenedzsment (1) városfejlődés (3) vásárlási döntések (1) vaszari andrás (1) vendéglátás (3) Vendéglátás-marketing (1) vendéglátás-marketing (10) vendéglátóipar (5) vendéglátó ipar (1) versenyképesség (2) vevőszolgálat (1) vezetés (1) Vezetéstudomány (1) vezetői kompetenciák (2) vezetőképzés (2) vidék (1) vidékfejlődés (2) weboldal (1) XXI. század (1) Címkefelhő

Friss topikok

Naptár

december 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

A luxusfogyasztás lélektana: ésszel vagy pénzzel? (recenzió)

2014.01.13. 14:12 :: Tamas Vaszari

Az alábbi recenzió Wilfred Amaldoss és Sanjay Jain:
A feltűnő fogyasztás ás a szofisztikált gondolkodásmód (Conspicuous consumption and sophisticated thinking, Management Science Vol. 51. No. 10., 2005., pp. 1449-1466.) c. cikke alapján készült.

A cikk szerzői abból indulnak ki, hogy a vásárlások bizonyos termékek (autók, házak, ruhák, illatszerek, műszaki cikkek) esetében korántsem csak a szükségletek kielégítésére irányulnak, hanem a vásárlók olyan dolgokat is ki szeretnének fejezni a birtoklásukkal, mint a társadalmi hovatartozás vagy a presztízs. Amint a divatkövetésben, itt is megjelenik az exkluzivitás és a konformitás fogalma, hiszen az emberek egy bizonyos csoportba szeretnének beletartozni, egy másikból pedig ki akarnak kerülni, annak tagjaitól igyekeznek távolságot tartani.

Ugyanakkor, az kiadások fedezetének előteremtésének vizsgálata során arra is rá kell jönnünk, hogy a törtetők, tehát a csoportba belépni szándékozók számára a presztízst jelentő javak megszerzése sokkal nagyobb erőfeszítéssel, a saját anyagi lehetőségeikhez képest sokkal jelentősebb kiadással jár együtt, mint a csoportban már bent lévő tagok számára. Ha egy drága autót veszünk példának, akkor azt látjuk, hogy egy jómódú „beérkezett” ember könnyedén megengedheti magának a vásárlást, míg egy újonnan érkező feltörekvő számára komoly erőfeszítést igényel, hogy előteremtse a vételárat, de az illető mégis hajlandó erre. A szerzők egyik célja, hogy a cikkben pontosan modellezzék ezt a feltörekvő magatartást.

A cégek szempontjából a sznobizmus, mint jelenség igen érdekes. A luxus-javakat gyártó vállalatok ugyanis nem a „beérkezettekre” koncentrálnak, mint elsődleges célcsoportra, hanem a feltörekvőkre, akik egyrészről jóval nagyobb számban vannak jelen a piacon, másrészről – tapasztalatok híján – könnyebben elhiszik, hogy a luxus-javak fogyasztása megnyitja számukra a korábban zárva lévő kapukat. Érdekesség, hogy a „feltörekvők” annál vonzóbban találják a luxus-javakat, minél drágábbak, mivel úgy gondolják, hogy a megvásárlásuk és a fedezetük előteremtése annál nagyobb előrelépést hoz majd nekik a társadalmi ranglétrán. Ha viszont a jószághoz egy nagyobb csoport is hozzájut, akkor az elveszti érdekességét, és vonzerejét.

A cikk végén a szerzők a kifinomult gondolkodású emberek bemutatására is kitérnek, akik a „beérkezettek” csoportjából kerülnek ki. Ezek az emberek már nem törtetnek, s ezért az illúziók helyett inkább a saját szükségleteikre, örömeikre figyelnek, amely megteremti számukra a lehetőséget, hogy jóval racionálisabb, önállóbb döntéseket hozzanak, mint a feltörekvők.

Szólj hozzá!

Címkék: marketing luxus fogyasztói magatartás

A bejegyzés trackback címe:

https://vaszaritamas.blog.hu/api/trackback/id/tr85732316

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.