HTML

Vaszari Tamás

Tisztelt Látogató! Amikor ezt a blogot életre hívtam, akkor sokat gondolkodtam azon, hogy miről is kellene szólnia. Végül úgy döntöttem, hogy mindent leírok, ami a múltban hatással volt rám. Szívből remélem, hogy az olvasottak Önre is inspirálólag hatnak majd! Az egyes témákat a saját véleményemmel is kiegészítettem, és arra kérem a Kedves Olvasót, hogy ha Önben megfogalmazódik valami, akkor írja meg nyugodtan! Hátha új gondolatokat ébreszt vele valaki másban is… Köszönettel: Vaszari Tamás

Címkék

ajándékozás (1) Aliyev (1) Amazon.com (1) apple (1) arculattervezés (1) árpolitika (1) ártárgyalás (1) ártárgyalás tréning (1) aspirációs csoport (1) aspirációs csoportok (2) atomenergia (2) aukció (1) autóipar (1) Azerbajdzsán (1) A művészet mint üzlet (1) befektetés (6) benjamin graham (1) brand (1) brandépítés (1) branding (2) BRM (1) Bulgária (1) business relationship management (1) business school (1) Carmine Gallo (1) cégér (1) céges honlap (1) cégtörténet (1) cégvezetés (1) cellular organisation (1) Chris Anderson (1) CMS (1) dekoráció (1) demográfiai hatások (1) demonstratív fogyasztás (1) demotgráfia (1) deomgráfiai hatások az ingatlanpiacon (1) design (1) diplomácia (1) divat (1) Dr Törőcsik Mária (1) elemzés (1) elhelyezkedés (1) erőműépítés (2) értékesítés (8) értékesítés-orientált (1) értékesítési ismeretek (1) értékesítési technikák (4) étterem-marketing (1) felnőtt (1) felnőttképzés (1) fogyasztói aspirációk (1) fogyasztói döntések (1) fogyasztói magatartás (4) framework (1) gazdaságfejlesztés (3) gazdasági helyzet (1) gazdasági válság (2) GLOBE (2) Győr (1) gyűjtés (1) hitel (1) Hofstede (1) homlokzat (1) honlap (1) honlapkészítés (1) Hosszú farok (1) identitáspolitika (1) imázs (1) ingatlan (4) ingatlanbefektetés (5) Ingatlanbefektetés- és menedzsment (1) ingatlanbefektetés és menedzsment (2) ingatlanfejlesztés (1) ingatlanpia (1) ingatlanpiaci elemzés (1) ingatlanszektor (1) innováció (3) innováció-menedzsment (1) inside-out (1) Jan Carlzon (1) Kaluga (1) kapcsolatmenedzsment (1) kapitalizmus (1) karrier (1) Kautz konferencia (1) Kelet-Európa (3) kereskedelem (1) kirakat (1) kisbefektetők (1) kisvállalkozás (2) KKV (1) klaszter (1) kockázat (1) kockázati tőke (1) konferencia beszámoló (1) könyvajánló (6) korrupció (1) kovács tünde (2) Közép-Európa (2) közép-Kelet-Európa (2) közgazdaságtan (5) közgazdasátan (1) kultúrgazdaság (1) lakáspiac (1) Lapítsd le a piramist! (1) long tail (1) luxus (1) luxusipar (1) magyar-orosz kapcsolatok (2) márkaépítés (1) marketing (16) marketingstratégia (1) marx (1) másodlagos piac (1) megapolisz (1) menedzsment (10) Mercedes-Benz (1) Mintzberg (1) molinó (1) Moszkva (1) MSPR Üzleti Iskola (1) Műgyűjteni de hogyan? (1) műgyűjtés (3) műgyűjtó (1) műgyűjtő (1) műkereskedelem (2) munkatapasztalat (1) munkavállalás (1) műtárgypiac (1) művészet (1) nagyvállalatok (1) német-orosz kapcsolatok (1) Németország (1) nemzeti identitás (1) Nemzetközi kapcsolatok (3) önkormányzati rendszerek (1) online marketing (1) orosz-azeri kapcsolatok (1) orosz-német kapcsolatok (1) Oroszország (14) Oroszország fejlesztési stratégiája (1) orosz fiatalok (1) orosz gazdaság (1) Orosz gazdaságfejlesztés (1) orosz identitáspolitika (1) orosz közigazgatás (1) orosz közigazgatási rendszer (1) orosz önkormányzatok (1) orosz regionális politika (1) orosz vidék (3) összehasonlító elemzés (1) outside-in (1) Paks II (2) pénzügyi ismeretek (1) pénzügyi műveltség (1) piaci verseny (1) PR (1) prezentáció (2) prezentációtechnika (1) professzionális értékesítés (2) Professzionális értékesítés (1) programozás (1) promóció (1) protokoll (1) Pro Minoritate (1) Putyin (2) Putyin-adminisztráció (1) Rába (1) recenzió (4) Rechnitzer János (1) regionális gazdasgáfejlesztés (1) reklám (2) rendezvényszervezés (1) sales (2) self branding (1) spin-off (1) start-up (3) startup (1) státusszimbólumok (1) Steve Jobs (2) steve jobs (1) stratégia (2) stratégiai tervezés (1) stratégiamenedzsment (2) szakmai gyakorlat (1) szejtes szerkezet (1) személyes értékesítés (1) szervezeti kultúra (1) Szkolkovo (1) szociológia (2) tárgyalástecnika (1) társadalomfejlődés (1) településhálózat (1) településmarketing (1) térelmélet (1) termeléscentrikus (1) történelem (1) tréning (1) tudásmenedzsment (4) turizmusmarketing (1) üzletfejlesztés (1) üzleti angyal (1) üzleti tervezés (1) vagyonteremtés (1) vagyon teremtés (1) vállakozás (1) vállalatirányítás (7) vállalati evolúció (1) vállalati struktúra (1) vállalatvezetés (2) vállalkozás (3) vállalkozásfejlesztés (3) válság (1) válságmenedzsment (1) változásmenedzsment (1) városfejlődés (3) vásárlási döntések (1) vaszari andrás (1) vendéglátás (3) Vendéglátás-marketing (1) vendéglátás-marketing (10) vendéglátóipar (5) vendéglátó ipar (1) versenyképesség (2) vevőszolgálat (1) vezetés (1) Vezetéstudomány (1) vezetői kompetenciák (2) vezetőképzés (2) vidék (1) vidékfejlődés (2) weboldal (1) XXI. század (1) Címkefelhő

Friss topikok

Naptár

december 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

A demonstratív fogyasztás lélektani háttere

2014.01.23. 14:41 :: Tamas Vaszari

Az alábbi recenzió Посыпанова О.С.
A demonstratív fogyasztás lélektani háttere («Педагогические и психологические науки: прошлое, настоящее, будущее» c. konferencia (Новосибирск, 2012.10.26.) lektorált anyaga, megjelent: «Сибирская ассоциация консультантов», 2012, pp. 191-195.) c. írása alapján készült.

A konferencia-előadás nyomán készült írás az orosz társadalom egy sajátos jelenségére, az ún. demonstratív fogyasztás hátterét és megjelenési formáit jellemzi. Oroszországban a rendszerváltásig mindenki hasonló anyagi körülmények között élt, s csak a ’90-es évektől nyílt meg a lehetőség az emberek számára, hogy a fogyasztási szokásaikon keresztül is megmutathassák önmagukat. A státusszimbólumok halmozása azonban egyes esetekben kezd túl nagy méreteket ölteni, nevezetesen akkor, amikor a státusz már nem is létezik, csak a szimbólumai. Ez a magatartás azonban főleg a szegényekre jellemző, mivel a társadalom felső rétegei a lentiekkel ellentétben inkább már szeretnék eltitkolni a vagyonuk nagyságát.

A konferencia előadója a jelenség felmérésére kvantitatív és kvalitatív felméréseket végzett, interjúkat készített, kérdőíveket és teszteket töltetett ki. Az eredmények a személyiségfejlődés vizsgálói valamint a marketingszakemberek számára egyaránt hasznosak lehetnek, csakúgy mint a regionális különbségek elemzőinek.

A demonstratív fogyasztás lényege abban áll, hogy a vásárlás célja nem hagyományos fogyasztói szükséglet kielégítése, hanem a szociális hovatartozás bizonygatása (de nem bizonyítása!) a külső környezet felé. A viselkedés hátterében a legtöbb esetben kisebbségérzés áll, amelyet a vásárlók a fenti módon kompenzálnak. Érdekes, hogy a cikk szerzője szerint a kisebbségérzés és a túlkompenzálás összefüggéseit és erősségét korábban még nem vizsgálták.

A demonstratív fogyasztás az alábbi marketingmódszerekkel bátorítható: a reklám az „érzésre”, a „beérkezettségre” és a „tekintélyre” fókuszál, ennek elérését ígéri.  Természetesen, a demonstratív fogyasztásnak is vannak fokozatai. A társadalom 26%-a gondolja úgy, hogy egy drága öltöny vagy egy jó telefon segít pozitív benyomást kelteni egy üzleti tárgyalás vagy egy állásinterjú során. Az emberek 8%-a viszont ennél is továbbmegy: ők a fogyasztást szorosan összekapcsolják a saját önértékelésükkel, s valójában ez az, ami már túlmutat normális határokon. Az írás végén arról is olvashatunk, hogy a demonstratív fogyasztók elsősorban honnét érkeznek (vidékiek, főleg falusiak, az átlagnál alacsonyabb iskolai végzettséggel rendelkeznek), mennyire ambiciózusak (az átlagnál magasabb szinten), és mennyire büszkék az eredményeikre (mennyire kötik hozzá az önértékelésüket).

Szólj hozzá!

Címkék: fogyasztói magatartás luxusipar Oroszország vásárlási döntések demonstratív fogyasztás státusszimbólumok

A bejegyzés trackback címe:

https://vaszaritamas.blog.hu/api/trackback/id/tr185735804

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.