HTML

Vaszari Tamás

Tisztelt Látogató! Amikor ezt a blogot életre hívtam, akkor sokat gondolkodtam azon, hogy miről is kellene szólnia. Végül úgy döntöttem, hogy mindent leírok, ami a múltban hatással volt rám. Szívből remélem, hogy az olvasottak Önre is inspirálólag hatnak majd! Az egyes témákat a saját véleményemmel is kiegészítettem, és arra kérem a Kedves Olvasót, hogy ha Önben megfogalmazódik valami, akkor írja meg nyugodtan! Hátha új gondolatokat ébreszt vele valaki másban is… Köszönettel: Vaszari Tamás

Címkék

ajándékozás (1) Aliyev (1) Amazon.com (1) apple (1) arculattervezés (1) árpolitika (1) ártárgyalás (1) ártárgyalás tréning (1) aspirációs csoport (1) aspirációs csoportok (2) atomenergia (2) aukció (1) autóipar (1) Azerbajdzsán (1) A művészet mint üzlet (1) befektetés (6) benjamin graham (1) brand (1) brandépítés (1) branding (2) BRM (1) Bulgária (1) business relationship management (1) business school (1) Carmine Gallo (1) cégér (1) céges honlap (1) cégtörténet (1) cégvezetés (1) cellular organisation (1) Chris Anderson (1) CMS (1) dekoráció (1) demográfiai hatások (1) demonstratív fogyasztás (1) demotgráfia (1) deomgráfiai hatások az ingatlanpiacon (1) design (1) diplomácia (1) divat (1) Dr Törőcsik Mária (1) elemzés (1) elhelyezkedés (1) erőműépítés (2) értékesítés (8) értékesítés-orientált (1) értékesítési ismeretek (1) értékesítési technikák (4) étterem-marketing (1) felnőtt (1) felnőttképzés (1) fogyasztói aspirációk (1) fogyasztói döntések (1) fogyasztói magatartás (4) framework (1) gazdaságfejlesztés (3) gazdasági helyzet (1) gazdasági válság (2) GLOBE (2) Győr (1) gyűjtés (1) hitel (1) Hofstede (1) homlokzat (1) honlap (1) honlapkészítés (1) Hosszú farok (1) identitáspolitika (1) imázs (1) ingatlan (4) ingatlanbefektetés (5) Ingatlanbefektetés- és menedzsment (1) ingatlanbefektetés és menedzsment (2) ingatlanfejlesztés (1) ingatlanpia (1) ingatlanpiaci elemzés (1) ingatlanszektor (1) innováció (3) innováció-menedzsment (1) inside-out (1) Jan Carlzon (1) Kaluga (1) kapcsolatmenedzsment (1) kapitalizmus (1) karrier (1) Kautz konferencia (1) Kelet-Európa (3) kereskedelem (1) kirakat (1) kisbefektetők (1) kisvállalkozás (2) KKV (1) klaszter (1) kockázat (1) kockázati tőke (1) konferencia beszámoló (1) könyvajánló (6) korrupció (1) kovács tünde (2) Közép-Európa (2) közép-Kelet-Európa (2) közgazdaságtan (5) közgazdasátan (1) kultúrgazdaság (1) lakáspiac (1) Lapítsd le a piramist! (1) long tail (1) luxus (1) luxusipar (1) magyar-orosz kapcsolatok (2) márkaépítés (1) marketing (16) marketingstratégia (1) marx (1) másodlagos piac (1) megapolisz (1) menedzsment (10) Mercedes-Benz (1) Mintzberg (1) molinó (1) Moszkva (1) MSPR Üzleti Iskola (1) Műgyűjteni de hogyan? (1) műgyűjtés (3) műgyűjtó (1) műgyűjtő (1) műkereskedelem (2) munkatapasztalat (1) munkavállalás (1) műtárgypiac (1) művészet (1) nagyvállalatok (1) német-orosz kapcsolatok (1) Németország (1) nemzeti identitás (1) Nemzetközi kapcsolatok (3) önkormányzati rendszerek (1) online marketing (1) orosz-azeri kapcsolatok (1) orosz-német kapcsolatok (1) Oroszország (14) Oroszország fejlesztési stratégiája (1) orosz fiatalok (1) orosz gazdaság (1) Orosz gazdaságfejlesztés (1) orosz identitáspolitika (1) orosz közigazgatás (1) orosz közigazgatási rendszer (1) orosz önkormányzatok (1) orosz regionális politika (1) orosz vidék (3) összehasonlító elemzés (1) outside-in (1) Paks II (2) pénzügyi ismeretek (1) pénzügyi műveltség (1) piaci verseny (1) PR (1) prezentáció (2) prezentációtechnika (1) professzionális értékesítés (2) Professzionális értékesítés (1) programozás (1) promóció (1) protokoll (1) Pro Minoritate (1) Putyin (2) Putyin-adminisztráció (1) Rába (1) recenzió (4) Rechnitzer János (1) regionális gazdasgáfejlesztés (1) reklám (2) rendezvényszervezés (1) sales (2) self branding (1) spin-off (1) start-up (3) startup (1) státusszimbólumok (1) Steve Jobs (2) steve jobs (1) stratégia (2) stratégiai tervezés (1) stratégiamenedzsment (2) szakmai gyakorlat (1) szejtes szerkezet (1) személyes értékesítés (1) szervezeti kultúra (1) Szkolkovo (1) szociológia (2) tárgyalástecnika (1) társadalomfejlődés (1) településhálózat (1) településmarketing (1) térelmélet (1) termeléscentrikus (1) történelem (1) tréning (1) tudásmenedzsment (4) turizmusmarketing (1) üzletfejlesztés (1) üzleti angyal (1) üzleti tervezés (1) vagyonteremtés (1) vagyon teremtés (1) vállakozás (1) vállalatirányítás (7) vállalati evolúció (1) vállalati struktúra (1) vállalatvezetés (2) vállalkozás (3) vállalkozásfejlesztés (3) válság (1) válságmenedzsment (1) változásmenedzsment (1) városfejlődés (3) vásárlási döntések (1) vaszari andrás (1) vendéglátás (3) Vendéglátás-marketing (1) vendéglátás-marketing (10) vendéglátóipar (5) vendéglátó ipar (1) versenyképesség (2) vevőszolgálat (1) vezetés (1) Vezetéstudomány (1) vezetői kompetenciák (2) vezetőképzés (2) vidék (1) vidékfejlődés (2) weboldal (1) XXI. század (1) Címkefelhő

Friss topikok

Naptár

december 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Mi a fontosabb: A piac vagy mi?

2014.03.04. 10:16 :: Tamas Vaszari

Szöveges kiegészítés a 2014.03.06.-ai szeminárium anyagához

A stratégiai tervezés során két megközelítés létezik. Az egyik megközelítésben a vevő igényei jelentik a kiindulási pontot (outside-in), a másik esetben pedig a saját képességeink (inside-out).

A cégünk fennmaradását és a benne rejlő növekedési potenciált az határozza meg, hogy a vásárlóknak szükségük van-e az általunk előállított termékre vagy szolgáltatásra. A saját boldogulásunk pedig attól függ, hogy a rendelkezésünkre álló tudásra és erőforrásokra építve mire vagyunk képesek. Ha fenti kérdésekre választ szeretnénk találni, akkor elemeznünk kell a helyzetünket. Mérjük fel a piacot, és mérjük fel, hogy milyen kielégítetlen igényekkel találkozunk, és nézzük meg azt is, hogy mi mire vagyunk képesek! Ezek után már könnyebb dolgunk lesz, ha egy jól működő, megvalósítható stratégiát szeretnénk.

A fent ismertetett két megközelítés közül az egyik általában felülkerekedik, és meghatározóvá válik a cégek stratégiai tervezése során.

Az outside-in típusú stratégia a piaci keresletből indul, és az ott feltárt lehetőségek kiaknázására összpontosít. A cég igyekszik alkalmazkodni a környezetéhez, és arra törekszik, hogy minél előnyösebb pozícióba kerüljön. A teljes működést áthatja a megfelelni akarás, és a gyors reakció. Az ilyen cégek általában úgy szereznek piaci részesedést, hogy alacsonyabb áron dolgoznak vagy közelebb mennek a fogyasztókhoz, és igyekeznek minél jobban kiszolgálni őket. Például, a fogyasztói értéket állítja a működése központjába a világ legnagyobb online könyváruháza, az Amazon.com, ahol a fejlesztések mindig abból indulnak ki, amit a felhasználók szeretnének.

Az inside-out stratégia a cég erősségeire épít, és abból indul ki, hogy mire képes a cég, illetve az ott dolgozó emberek. A cégvezetők ilyenkor abban bíznak, hogy a piac majd felismeri a termékeikben rejlő értéket, és magától megvásárolja őket, tehát: a környezet alkalmazkodik hozzájuk. Az ilyen cégek mindig nagyon magabiztosak, és igyekeznek divatot teremteni, vagy a versenytársaik előtt járni. A cég sikereit általában a piaci előnyükre építik, s olyan gyorsan fejlesztenek, hogy a többi versenytárs ne érhessen a nyomukba. Tipikusan inside-out stratégiát folytatott Steve Jobs, az Apple alapítója, aki a cég új termékeivel igyekezett divatot is teremteni.

Természetesen, mindkét filozófiának megvannak a veszélyei is.

Az outside-in stratégia oda vezethet, hogy a cég elveszti az irányvonalat, s a piaci igények szolgai teljesítőjévé válik. Például, ilyenek a délkelet-ázsiai hardvergyártó cégek, akik csak licenszeket gyártanak, minél olcsóbban. De, bármilyen tökéletesen végzik is a munkájukat, tudjuk róluk, hogy a többségük sosem lesz meghatározó piaci szereplő. A versenyben maradáshoz egyre alacsonyabb árak kellenek, amitől elvékonyodik a profitsáv, és egyre nehezebb lesz kitermelni a szükséges fejlesztési költségeket. Ettől a termékek és a gyártási eljárások elavulnak, s a cég könnyen azon kaphatja magát, hogy kezd kiszorulni a piacról.

Az inside-out stratégiával sem árt óvatosnak lenni! Ha valaki csak magára figyel, akkor fennáll a veszélye, hogy olyan terméket állít elő, ami a kutyának sem kell! Sok ilyen, néhány esetben rendkívül innovatív, de a kor viszonyai között drága és felesleges termék született már, amelyek némelyike akár a gyártó céget, vagy a mögött álló vállalkozót is csődbe juttatta. A figyelmetlenség azonban még akkor is sokba kerülhet, ha a csődöt sikerül elkerülni: előfordulhat, hogy olyan problémákat oldunk meg még egyszer, amelyekre már régen létezik a válasz, vagy olyan termékkel állunk elő, amit mások már gyártanak. A fentiek miatt nem árt tehát, ha néha másokra is odafigyelünk!

Összefoglalva: tartsuk észben, hogy a stratégiai tervezés során minden szempontot mérlegelnünk kell, és a piacra, valamint a saját képességeinkre egyformán figyelnünk kell!

Szólj hozzá!

Címkék: vállalatirányítás Steve Jobs Amazon.com stratégiamenedzsment inside-out outside-in

A bejegyzés trackback címe:

https://vaszaritamas.blog.hu/api/trackback/id/tr865842586

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.