HTML

Vaszari Tamás

Tisztelt Látogató! Amikor ezt a blogot életre hívtam, akkor sokat gondolkodtam azon, hogy miről is kellene szólnia. Végül úgy döntöttem, hogy mindent leírok, ami a múltban hatással volt rám. Szívből remélem, hogy az olvasottak Önre is inspirálólag hatnak majd! Az egyes témákat a saját véleményemmel is kiegészítettem, és arra kérem a Kedves Olvasót, hogy ha Önben megfogalmazódik valami, akkor írja meg nyugodtan! Hátha új gondolatokat ébreszt vele valaki másban is… Köszönettel: Vaszari Tamás

Címkék

ajándékozás (1) Aliyev (1) Amazon.com (1) apple (1) arculattervezés (1) árpolitika (1) ártárgyalás (1) ártárgyalás tréning (1) aspirációs csoport (1) aspirációs csoportok (2) atomenergia (2) aukció (1) autóipar (1) Azerbajdzsán (1) A művészet mint üzlet (1) befektetés (6) benjamin graham (1) brand (1) brandépítés (1) branding (2) BRM (1) Bulgária (1) business relationship management (1) business school (1) Carmine Gallo (1) cégér (1) céges honlap (1) cégtörténet (1) cégvezetés (1) cellular organisation (1) Chris Anderson (1) CMS (1) dekoráció (1) demográfiai hatások (1) demonstratív fogyasztás (1) demotgráfia (1) deomgráfiai hatások az ingatlanpiacon (1) design (1) diplomácia (1) divat (1) Dr Törőcsik Mária (1) elemzés (1) elhelyezkedés (1) erőműépítés (2) értékesítés (8) értékesítés-orientált (1) értékesítési ismeretek (1) értékesítési technikák (4) étterem-marketing (1) felnőtt (1) felnőttképzés (1) fogyasztói aspirációk (1) fogyasztói döntések (1) fogyasztói magatartás (4) framework (1) gazdaságfejlesztés (3) gazdasági helyzet (1) gazdasági válság (2) GLOBE (2) Győr (1) gyűjtés (1) hitel (1) Hofstede (1) homlokzat (1) honlap (1) honlapkészítés (1) Hosszú farok (1) identitáspolitika (1) imázs (1) ingatlan (4) ingatlanbefektetés (5) Ingatlanbefektetés- és menedzsment (1) ingatlanbefektetés és menedzsment (2) ingatlanfejlesztés (1) ingatlanpia (1) ingatlanpiaci elemzés (1) ingatlanszektor (1) innováció (3) innováció-menedzsment (1) inside-out (1) Jan Carlzon (1) Kaluga (1) kapcsolatmenedzsment (1) kapitalizmus (1) karrier (1) Kautz konferencia (1) Kelet-Európa (3) kereskedelem (1) kirakat (1) kisbefektetők (1) kisvállalkozás (2) KKV (1) klaszter (1) kockázat (1) kockázati tőke (1) konferencia beszámoló (1) könyvajánló (6) korrupció (1) kovács tünde (2) Közép-Európa (2) közép-Kelet-Európa (2) közgazdaságtan (5) közgazdasátan (1) kultúrgazdaság (1) lakáspiac (1) Lapítsd le a piramist! (1) long tail (1) luxus (1) luxusipar (1) magyar-orosz kapcsolatok (2) márkaépítés (1) marketing (16) marketingstratégia (1) marx (1) másodlagos piac (1) megapolisz (1) menedzsment (10) Mercedes-Benz (1) Mintzberg (1) molinó (1) Moszkva (1) MSPR Üzleti Iskola (1) Műgyűjteni de hogyan? (1) műgyűjtés (3) műgyűjtó (1) műgyűjtő (1) műkereskedelem (2) munkatapasztalat (1) munkavállalás (1) műtárgypiac (1) művészet (1) nagyvállalatok (1) német-orosz kapcsolatok (1) Németország (1) nemzeti identitás (1) Nemzetközi kapcsolatok (3) önkormányzati rendszerek (1) online marketing (1) orosz-azeri kapcsolatok (1) orosz-német kapcsolatok (1) Oroszország (14) Oroszország fejlesztési stratégiája (1) orosz fiatalok (1) orosz gazdaság (1) Orosz gazdaságfejlesztés (1) orosz identitáspolitika (1) orosz közigazgatás (1) orosz közigazgatási rendszer (1) orosz önkormányzatok (1) orosz regionális politika (1) orosz vidék (3) összehasonlító elemzés (1) outside-in (1) Paks II (2) pénzügyi ismeretek (1) pénzügyi műveltség (1) piaci verseny (1) PR (1) prezentáció (2) prezentációtechnika (1) professzionális értékesítés (2) Professzionális értékesítés (1) programozás (1) promóció (1) protokoll (1) Pro Minoritate (1) Putyin (2) Putyin-adminisztráció (1) Rába (1) recenzió (4) Rechnitzer János (1) regionális gazdasgáfejlesztés (1) reklám (2) rendezvényszervezés (1) sales (2) self branding (1) spin-off (1) start-up (3) startup (1) státusszimbólumok (1) Steve Jobs (2) steve jobs (1) stratégia (2) stratégiai tervezés (1) stratégiamenedzsment (2) szakmai gyakorlat (1) szejtes szerkezet (1) személyes értékesítés (1) szervezeti kultúra (1) Szkolkovo (1) szociológia (2) tárgyalástecnika (1) társadalomfejlődés (1) településhálózat (1) településmarketing (1) térelmélet (1) termeléscentrikus (1) történelem (1) tréning (1) tudásmenedzsment (4) turizmusmarketing (1) üzletfejlesztés (1) üzleti angyal (1) üzleti tervezés (1) vagyonteremtés (1) vagyon teremtés (1) vállakozás (1) vállalatirányítás (7) vállalati evolúció (1) vállalati struktúra (1) vállalatvezetés (2) vállalkozás (3) vállalkozásfejlesztés (3) válság (1) válságmenedzsment (1) változásmenedzsment (1) városfejlődés (3) vásárlási döntések (1) vaszari andrás (1) vendéglátás (3) Vendéglátás-marketing (1) vendéglátás-marketing (10) vendéglátóipar (5) vendéglátó ipar (1) versenyképesség (2) vevőszolgálat (1) vezetés (1) Vezetéstudomány (1) vezetői kompetenciák (2) vezetőképzés (2) vidék (1) vidékfejlődés (2) weboldal (1) XXI. század (1) Címkefelhő

Friss topikok

Naptár

december 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Milyen honlapot csináltassunk a cégünknek?

2014.04.03. 11:16 :: Tamas Vaszari

A honlap ma már szinte kötelező, hiszen ezen a csatornán tájékozódnak a potenciális vásárlók, a már meglévő ügyfelek pedig gyakran itt néznek utána a cégünk által kínált újdonságunknak, vagy éppen az üzletünk nyitvatartási rendjének. Napjainkban alig akad olyan vállalkozás, amelynek ne lenne honlapja. Amikor egy céget megalapítanak, akkor a legtöbb esetben a tulajdonosok szinte már az új bankszámla megnyitásával egy időben arról is gondoskodnak, hogy a frissen létrejött gazdasági társaságnak legyen saját weblapja is. Az alábbi cikkben annak jártunk utána, hogy a vállalkozások számára – az anyagi lehetőségektől és a cég méretétől függően – mi a legjobb választás.

http://www.ifimedia.com/imagenes/blog/cms_vs_framework/cms_vs_framework.jpg

A Muciusnál számos honlapot készítettünk már induló cégek számára, és azt láttuk, hogy a tulajdonosok a legtöbb esetben szerették volna minél olcsóbban megoldani a webes megjelenést. Ez a jelenség természetes dolog egy olyan helyzetben, amikor az indulásnál minden Fillér számít, de könnyen visszaüthet, ha a cég növekedésnek indul, mert a kezdeti olcsó rendszer egy idő után könnyen igen drágává válhat! A helyzet illusztrálásához nézzünk meg egy példát az ingatlanszektorból: vegyük sorra, hogy miből készültek a hazai lakások! Leegyszerűsítve a helyzetet, két fő technológiáról beszélhetünk: vannak olyan otthonok, amelyek téglából készültek, és vannak olyan épületek, amelyeket betonpanelekből illesztettek össze. A téglából épül ház drágább, de a későbbiekben könnyebben alakítható, tartósabb, és a fenntartása is kevesebbe kerül. A panelházak ezzel szemben azért terjedtek el, mert olcsón fel tudták építeni őket, viszont az átadásuk óta eltelt néhány évtizedben kiderült róluk, hogy megvannak a maguk korlátai: nem lehet csak úgy átalakítani, fejleszteni őket, és drága a fenntartásuk is.

 

A honlapok között a paneles technológiát nyílt forráskódú, a tégla építésmódot pedig zárt forráskódú weboldalaknak nevezzük. A nyílt forráskódú weblap előre gyártott, az interneten sok esetben ingyen hozzáférhető modulokból – akár azt is mondhatjuk, hogy panelekből – épül fel, amelyek a megrendelő igényei alapján rugalmasan illeszthetők egymáshoz. Egy ügyes programozó képes rá, hogy akár 20-30 óra alatt összeállítson egy ilyen honlapot, akár saját grafikai arculattal is. A paneltechnológiával tehát gyorsan és olcsón – akár pár tízezer Forintból is – lehet saját honlapunk. A kérdés csak az, hogy az ilyen weboldal hosszútávon is megfelel-e majd a számunkra? A válasz lehet „igen” és „nem” is. Ahogy Kelet-Európában sokmillió ember számára jelent elfogadható megoldást a panellakás, úgy a nyílt forráskódú honlap is sok cég számára lehet megfelelő alternatíva. Az ilyen weboldal ugyanis optimális az olyan, kis cégek számára, akik pontosan tudják, hogy az interneten elegendő csak a legfontosabb adatokat közölni magukról, ha pedig valami újdonságról szeretnének beszámolni, akkor szólnak az informatikus ismerősüknek, hogy segítsen nekik feltenni a honlapra az új információkat.

A nyílt forráskódú honlap kész modulokból épül fel, amelyek közül a legfontosabb a CMS, vagyis a tartalomkezelő rendszer. A CMS sok esetben alig több, mint egy módosított blog-motor, a grafikai megjelenést pedig egy template biztosítja. A rendszer azonban képes rá, hogy elnehezüljön, mivel a modulok annak érdekében, hogy minél többféle módon fel lehessen használni őket, nem veszik figyelembe az adott felhasználó egyedi igényeit, és ezért egy csomó alig használt, rejtett funkcióval is rendelkeznek. A rejtett funkciók biztosítása viszont lelassítja a honlap működését, ami akkor válik zavaróvá, ha egyszerre sok felhasználó látogat el a honlapunkra. A rendszer másik korlátja a biztonság. A nyílt forráskód ingyen hozzáférhető, de nem csak a mi számunkra! Aki ártani szeretne nekünk, vagy a honlapunkat a saját illegális tevékenységei szolgálatába szeretné állítani, szintén hozzáfér a forráskódhoz, és mivel tudja, hogy miként épül fel, könnyen kárt tehet benne. Ha az internet világában a honlapokat ostromlott váraknak tekintjük, akkor azt mondhatjuk, hogy ebben az esetben az ellenség kezében ott van a tervrajz is!

A weboldalak között a zárt forráskódú honlapok jelentik a téglaépítésű házakat. Amikor ilyen honlap készül, akkor a programozó a megrendelő igényei alapján, lépésről lépére építi fel a honlap rendszerét, ami nem más, mint egy zárt forráskódú programgyűjtemény. Ezt a programgyűjteményt framework-nek is nevezik. Egy saját framework nem tartalmaz felesleges funkciókat, ezért sokkal gyorsabban tud működni, mint egy előre gyártott CMS. Ebben az esetben a biztonság is nagyobb, hiszen a külső támadók nem ismerik a programot, s ezért sokkal nehezebb megtalálniuk a hibákat. Ha a hackerek nem kifejezetten azzal a céllal érkeznek hozzánk, hogy ártsanak nekünk, akkor sokkal nagyobb esélyünk van rá, hogy megússzuk a támadást, mivel ők is a kisebb ellenállás felé mozdulnak el, s inkább a gyengébb erődöket támadják. A framework legnagyobb előnye azonban egy harmadik dolog: a fejleszthetőség. Ha ugyanis a cég növekszik, akkor előbb-utóbb új honlap-funkciókra lesz szüksége. (Ebbe a csoportba tartozik például a termékkereső vagy a webshop.) A zárt forráskódú rendszerhez igény esetén könnyen hozzá lehet nyúlni, s akárcsak egy téglaház esetében, ki lehet azt bővíteni.

Természetesen, a keretrendszerek esetében is léteznek különböző sablonok és minták, de ezek inkább a fejlesztési irányok meghatározásához valók. Ha az ember ellátogat egy építészhez, akkor ő is mutat majd néhány családiház-típust, amiket tervezni szokott. De, ezek csak támpontot adnak, mert végül minden megrendelőnek egyedi háza lesz. Ha akarunk, akkor akár egy kastélyt is terveztethetünk magunknak! Ugyanez a helyzet a programozók esetében is: az egyedi fejlesztésű weboldalak is minták alapján épülnek fel, de a végeredmény mégis sokkal változatosabb, egyedibb lesz annál a honlapnál, amit alig egy tucat féle, előre gyártott blokk variálásával hoznak létre.

Bízom benne, hogy a fenti információk hasznos kiindulópontot jelentenek a döntéshez, amikor arról kell határozni, hogy mekkora összeget szánjunk honlap-fejlesztésre. Az ilyen ráfordítás ugyanis minden esetben befektetés, sosem kiadás! Amikor a befektetni kívánt összegről döntünk, akkor pontosan tudnunk kell, hogy mit várunk cserébe, és mi az, ami biztonsággal kiszolgálja a cégünket. Az üzleti sikerek kulcsa ugyanis a biztonság és a rugalmasság, ami ebben az esetben egyet jelent az üzembiztos működéssel, a könnyű és gyors elérhetőséggel, illetve azzal, hogy folyamatosan friss, és teljes körű tájékoztatást nyújtunk a partnereink számára.

 

 

A képre kattintva a Mucius Scaevola Kft. honlapjára jut!

Szólj hozzá!

Címkék: weboldal programozás online marketing honlap framework honlapkészítés céges honlap CMS

A bejegyzés trackback címe:

https://vaszaritamas.blog.hu/api/trackback/id/tr45891835

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.