HTML

Vaszari Tamás

Tisztelt Látogató! Amikor ezt a blogot életre hívtam, akkor sokat gondolkodtam azon, hogy miről is kellene szólnia. Végül úgy döntöttem, hogy mindent leírok, ami a múltban hatással volt rám. Szívből remélem, hogy az olvasottak Önre is inspirálólag hatnak majd! Az egyes témákat a saját véleményemmel is kiegészítettem, és arra kérem a Kedves Olvasót, hogy ha Önben megfogalmazódik valami, akkor írja meg nyugodtan! Hátha új gondolatokat ébreszt vele valaki másban is… Köszönettel: Vaszari Tamás

Címkék

ajándékozás (1) Aliyev (1) Amazon.com (1) apple (1) arculattervezés (1) árpolitika (1) ártárgyalás (1) ártárgyalás tréning (1) aspirációs csoport (1) aspirációs csoportok (2) atomenergia (2) aukció (1) autóipar (1) Azerbajdzsán (1) A művészet mint üzlet (1) befektetés (6) benjamin graham (1) brand (1) brandépítés (1) branding (2) BRM (1) Bulgária (1) business relationship management (1) business school (1) Carmine Gallo (1) cégér (1) céges honlap (1) cégtörténet (1) cégvezetés (1) cellular organisation (1) Chris Anderson (1) CMS (1) dekoráció (1) demográfiai hatások (1) demonstratív fogyasztás (1) demotgráfia (1) deomgráfiai hatások az ingatlanpiacon (1) design (1) diplomácia (1) divat (1) Dr Törőcsik Mária (1) elemzés (1) elhelyezkedés (1) erőműépítés (2) értékesítés (8) értékesítés-orientált (1) értékesítési ismeretek (1) értékesítési technikák (4) étterem-marketing (1) felnőtt (1) felnőttképzés (1) fogyasztói aspirációk (1) fogyasztói döntések (1) fogyasztói magatartás (4) framework (1) gazdaságfejlesztés (3) gazdasági helyzet (1) gazdasági válság (2) GLOBE (2) Győr (1) gyűjtés (1) hitel (1) Hofstede (1) homlokzat (1) honlap (1) honlapkészítés (1) Hosszú farok (1) identitáspolitika (1) imázs (1) ingatlan (4) ingatlanbefektetés (5) Ingatlanbefektetés- és menedzsment (1) ingatlanbefektetés és menedzsment (2) ingatlanfejlesztés (1) ingatlanpia (1) ingatlanpiaci elemzés (1) ingatlanszektor (1) innováció (3) innováció-menedzsment (1) inside-out (1) Jan Carlzon (1) Kaluga (1) kapcsolatmenedzsment (1) kapitalizmus (1) karrier (1) Kautz konferencia (1) Kelet-Európa (3) kereskedelem (1) kirakat (1) kisbefektetők (1) kisvállalkozás (2) KKV (1) klaszter (1) kockázat (1) kockázati tőke (1) konferencia beszámoló (1) könyvajánló (6) korrupció (1) kovács tünde (2) Közép-Európa (2) közép-Kelet-Európa (2) közgazdaságtan (5) közgazdasátan (1) kultúrgazdaság (1) lakáspiac (1) Lapítsd le a piramist! (1) long tail (1) luxus (1) luxusipar (1) magyar-orosz kapcsolatok (2) márkaépítés (1) marketing (16) marketingstratégia (1) marx (1) másodlagos piac (1) megapolisz (1) menedzsment (10) Mercedes-Benz (1) Mintzberg (1) molinó (1) Moszkva (1) MSPR Üzleti Iskola (1) Műgyűjteni de hogyan? (1) műgyűjtés (3) műgyűjtó (1) műgyűjtő (1) műkereskedelem (2) munkatapasztalat (1) munkavállalás (1) műtárgypiac (1) művészet (1) nagyvállalatok (1) német-orosz kapcsolatok (1) Németország (1) nemzeti identitás (1) Nemzetközi kapcsolatok (3) önkormányzati rendszerek (1) online marketing (1) orosz-azeri kapcsolatok (1) orosz-német kapcsolatok (1) Oroszország (14) Oroszország fejlesztési stratégiája (1) orosz fiatalok (1) orosz gazdaság (1) Orosz gazdaságfejlesztés (1) orosz identitáspolitika (1) orosz közigazgatás (1) orosz közigazgatási rendszer (1) orosz önkormányzatok (1) orosz regionális politika (1) orosz vidék (3) összehasonlító elemzés (1) outside-in (1) Paks II (2) pénzügyi ismeretek (1) pénzügyi műveltség (1) piaci verseny (1) PR (1) prezentáció (2) prezentációtechnika (1) professzionális értékesítés (2) Professzionális értékesítés (1) programozás (1) promóció (1) protokoll (1) Pro Minoritate (1) Putyin (2) Putyin-adminisztráció (1) Rába (1) recenzió (4) Rechnitzer János (1) regionális gazdasgáfejlesztés (1) reklám (2) rendezvényszervezés (1) sales (2) self branding (1) spin-off (1) start-up (3) startup (1) státusszimbólumok (1) Steve Jobs (2) steve jobs (1) stratégia (2) stratégiai tervezés (1) stratégiamenedzsment (2) szakmai gyakorlat (1) szejtes szerkezet (1) személyes értékesítés (1) szervezeti kultúra (1) Szkolkovo (1) szociológia (2) tárgyalástecnika (1) társadalomfejlődés (1) településhálózat (1) településmarketing (1) térelmélet (1) termeléscentrikus (1) történelem (1) tréning (1) tudásmenedzsment (4) turizmusmarketing (1) üzletfejlesztés (1) üzleti angyal (1) üzleti tervezés (1) vagyonteremtés (1) vagyon teremtés (1) vállakozás (1) vállalatirányítás (7) vállalati evolúció (1) vállalati struktúra (1) vállalatvezetés (2) vállalkozás (3) vállalkozásfejlesztés (3) válság (1) válságmenedzsment (1) változásmenedzsment (1) városfejlődés (3) vásárlási döntések (1) vaszari andrás (1) vendéglátás (3) Vendéglátás-marketing (1) vendéglátás-marketing (10) vendéglátóipar (5) vendéglátó ipar (1) versenyképesség (2) vevőszolgálat (1) vezetés (1) Vezetéstudomány (1) vezetői kompetenciák (2) vezetőképzés (2) vidék (1) vidékfejlődés (2) weboldal (1) XXI. század (1) Címkefelhő

Friss topikok

Naptár

december 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Mitől lesz érdekes egy üzlethelyiség homlokzata?

2014.04.14. 12:14 :: Tamas Vaszari

Bármelyik településről legyen is szó, mindig azok az utcák a legérdekesebbek, ahol az üzletek, éttermek és egyéb kereskedelmi egységek találhatók. Ezeken a helyeken pezseg az élet: az emberek itt intézik az ügyeiket, itt vásárolnak, itt találkoznak a barátaikkal, és ezeken a helyeken igyekeznek megpihenni is egy fárasztó nap után. A bevásárlóutcákon sétálgatva, vagy a voltok előtt elhaladva mindannyian szívesen nézegetjük a kirakatokat, vagy böngésszük a cégérek feliratait abban a reményben, hogy találunk valami érdekeset.

Ha a fenti jelenséget a kereskedelmi oldalról nézzük, akkor azt látjuk, hogy ott éri meg üzletet nyitni, ahol sokan járnak, és ahol esélyünk van felhívni magunkra a potenciális vásárlók figyelmét. A marketing-szakirodalom unalomig ismert tétele, hogy a vevők egyre inkább kész megoldásokra vágynak. Ez ma már általánosan elfogadott, ami azt jelenti, hogy ez az üzlethelyiségek külső dekorációjára is hatással van: ez szabja meg, hogy hová mit érdemes kiírni.

SHOP1.jpg

A Mucius Scaevola Kft. munkatársaival arról beszélgettünk, hogy egy üzlethelyiség homlokzatát miként lehet dekorálni, és melyek azok a kiírások, amelyek valóban képesek rá, hogy betérésre (és később vásárlásra) csábítsák a hely előtt elsétáló vagy kocsival elhaladó embereket. Ha belegondolunk, akkor egy üzlethelyiség homlokzata az alábbi részekből áll:
   - cégér az ajtó és a kirakat felett,
   - ajtó,
   - kirakat,
   - táblák az oldalfalakon,
   - megállítótáblák,
   - molinók.

SHOP-ceger.jpg

Az ajtó és a kirakat felett található tábla sok üzlet legfőbb homlokzati látványeleme. Elég csak a ’80-as évek neon kiírásaira gondolni, amelyek annak idején meghatározták a pesti éjszakai utcaképeket! A tábla – vagy kiírás – két információt hordoz: tartalmazza az üzlet nevét, és jó esetben a tevékenységi körét is. Nem egy olyan vendéglátó egységet vagy üzlethelyiséget ismerünk, ahol az legfőbb látványelem, amely sokszor arra is szolgál, hogy elfedje a ház homlokzatán megkopott vakolatot. Amikor a táblát vagy cégért megtervezzük, akkor vegyük figyelembe, hogy kik és honnan látják majd. Ha az üzlet előtt főleg autóval haladnak el az emberek, akkor használjunk nagyobb betűket, és csak annyit írjunk ki, amennyit a sofőrök egy pillanat alatt képesek megjegyezni.

SHOP-ajto.jpg

Az ajtóra – az üzlet neve mellett – a kötelező kiírások kerülnek: az üzlet nyitvatartási rendje, a tulajdonos adatai és elérhetőségei. Ezen kívül kiírják még, hogy merre nyílik az ajtó, illetve, hogy az üzlet éppen most nyitva van-e, vagy épp’ elszaladt valahová az ott dolgozó egyetlen eladó… A legfontosabb, hogy a kiírások egységesek, és diszkrétek legyenek, hiszen az ilyen információk nem nyomhatják el az árukról szóló üzeneteket!

SHOP-kirakat.jpg

A kirakatrendezés külön szakma, amelyet tanfolyamokon oktatnak. Ha a kirakat szót meghalljuk, akkor mindannyiunk emlékezetében bőségesen találhatók olyan üzletek, amelyek előtt lehetetlen úgy elsétálni, hogy ne lassítsuk le a lépteinket és vegyük szemügyre a kiállított áruválasztékot. A patinás áruházak kirakatai mellett léteznek egészen kis kirakatok is, sőt, olyan üzletek is, amelyek olyan picik, hogy az utcára néző ablakon át egyenesen a szemben lévő pultot és az eladót láthatjuk. Természetesen, kiírásokkal, vagy matricákkal az ilyen felületeket is széppé tehetjük. A legfontosabb, hogy a tulajdonosnak legyen egy jó ötlete! Egy időszakos rendezvény, egy leértékelés vagy akció egytől egyig olyan üzenet lehet, amely képes rá, hogy az üzletbe csábítsa a gyalogosokat.

SHOP-oldaltablak.jpg

Az üzlet homlokzata azonban nem csak üvegfelületekből áll! Gyakori, hogy pillérek vagy falak is találhatók benne, amelyeket fémből vagy műanyagból készült táblákkal boríthatunk be. Az ilyen táblák általában arra valók, hogy kiírjuk rá az üzletben kapható áruféleségek nevét. A kirakatot könnyebb átrendezni, mint az ilyen táblákat módosítani, ezért az elkészítésükkor olyan üzeneteket, kiírásokat tegyünk rájuk, amelyek sokáig érvényesek lesznek!

SHOP-megallitotabla.jpg

A megállítótáblák nem kapcsolódnak szorosan a homlokzathoz. Ezeket a táblákat a járdán, vagy az üzlet előtti területen helyezik el őket azzal a céllal, hogy azok is észrevegyék az üzletet, akik egyébként nem emelnék tekintetüket a homlokzatra. A megállítótáblákon általában gyorsan változó információkat helyeznek el, például az éttermek napi ajánlatait, vagy az aktuális leértékeléseket, kiárusításokat. Az ilyen ajánlatok általában visszautasíthatatlanul vonzóak, de csak azoknak szólnak, akik hajlandóak gyorsan dönteni, és rövid időn belül vásárolni. A megállítótáblák többségére kézzel írják rá az üzenetet, de ma már léteznek olyanok is, amelyekben az előre nyomtatott A2-esvagy A1-es méretű plakát már cserélhető.

SHOP-molino.jpg

A molinók még messzebb találhatók az üzlettől, mint a megállítótáblák. Az ilyen, PVC-re vagy vászonra nyomtatott szövegek tűzfalakon, vagy kerítéseken kifüggesztve hirdetik, hogy a közelben milyen üzlet található. Egy nagyméretű molinó kifüggesztése jó megoldás, ha az üzlet nem közvetlenül az utcán vagy a főúton található, hanem az elhaladóknak meg kell szakítaniuk útjukat, ha be szeretnének térni. Ehhez viszont tájékoztatni kell őket, sőt, lehetőség szerint annyival előbb, amennyi idő elegendő ahhoz, hogy dönthessenek a megállásról.

Bízza ránk a kivitelezést! A képre kattintva a Mucius Scaevola Kft. honlapjára juthat!

Szólj hozzá!

Címkék: kirakat dekoráció arculattervezés homlokzat molinó cégér Mucius Scaevola Kft.

A bejegyzés trackback címe:

https://vaszaritamas.blog.hu/api/trackback/id/tr796029265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.