Az értékesítés fontosságát nem lehet eléggé hangsúlyozni, viszont annál nehezebb megtanulni jól értékesíteni. Egyesek úgy vélik, hogy az értékesítésre születni kell, mások pedig arról vannak meggyőződve, hogy ha ezen a területen sikeresek szeretnénk lenni, akkor a hatodik érzékünkre kell hallgatnunk. Mivel azonban az értékesítés túlságosan is fontossá vált ahhoz, hogy holmi hatodik érzékre, meg született tehetségre bízzuk a dolgot, így el kellett kezdeni feltárni és leírni ezt a területet.
A szerzők, Kovács Tünde és Vaszari András több évtized tapasztalatát gyűjtötték össze az idén augusztusban megjelent Professzionális értékesítés című könyvükbe. Vaszari András 1982-ben indította el a saját vállalkozását. Ez azt jelenti, hogy több, mint három évtizedes cégvezetői múlttal rendelkezik, amibe természetesen az értékesítési tevékenység koordinálása is beletartozik. A könyv másik szerzője, Kovács Tünde pedig több, mint két évtizede tart értékesítési tréningeket, amelyek során hallgatók ezreit képezte ki értékesítőnek. A szerzők 1990. óta foglalkoznak felnőttképzéssel, 2003. óta pedig konferenciákat is szerveznek a témában, amelyre a hazai értékesítési szakma legjelesebb képviselőit, illetve a tudomány legelismertebb kutatóit hívják meg előadónak. A fentiek alapján jól látható az a hatalmas tudástömeg, amelynek a legjava, ha úgy tetszik, az esszenciája most könyvformában is megjelent. Ráadásul, egy nagyon gyakorlatias könyv formájában! A fentiek alapján ugyanis azt hihetnénk, hogy harminc évnyi tudás kivonata csak néhány elvonatkoztatott elmélet lehet, a valóságban azonban a könyv tele van érdekes esetekkel, példákkal, illusztrációkkal.
A Professzionális értékesítés című könyv hét fejezetből áll, amelyek végigvezetnek minket az értékesítés folyamatán, a kezdetektől egészen a sikeres üzletkötésig. A könyvet olvasva egyre inkább kirajzolódik előttünk, hogy az értékesítés legfontosabb kritériuma a megfelelő emberismeret. Csak akkor adhatunk el bármit is, ha ismerjük a partnerünket: tudjuk, hogy miként gondolkodik, mi a fontos a számára, és milyen lehetőségei vannak. Ahhoz azonban, hogy megfelelő válaszokat kaphassunk, először is jó kérdéseket kell tudnunk feltenni. Ahhoz pedig, hogy jó kérdéseket tehessünk fel, ismernünk kell a másik felet. Tudnunk kell, hogy miként nyerjük el a bizalmát, szimpátiáját, és tisztában kell lennünk azzal is, hogy a kezdeti sikerekre alapozva miként építsünk fel egy hosszú távú, jó hangulatú üzleti kapcsolatot.
Ha a fentieket elfogadjuk, akkor arra is rá kell jönnünk, hogy az értékesítés sosem a véget, hanem minden esetben a kezdetet jelenti. A kapcsolatteremtés és az első üzlet után ugyanis újabbak következnek majd, s az együttműködés fejlődése hosszú távú megrendeléseket és profitot hoz majd a számunkra. Ez még akkor is igaz, ha olyan terméket értékesítünk, amit az emberek csak egyszer vesznek meg az életük során. Ha ugyanis elégedettek az ügyfeleink, akkor örömmel ajánlanak majd minket a barátaiknak, ismerőseiknek is, ami piaci ismertséget, s ezáltal értéket jelent majd a számunkra.
A könyv kiadási munkálatainak során én magam is nagyon sokat profitáltam a leírtakból, ezért csak annyit mondhatok: olvassák el a könyvet, megéri!
A képre kattintva a könyv megrendelhető!