HTML

Vaszari Tamás

Tisztelt Látogató! Amikor ezt a blogot életre hívtam, akkor sokat gondolkodtam azon, hogy miről is kellene szólnia. Végül úgy döntöttem, hogy mindent leírok, ami a múltban hatással volt rám. Szívből remélem, hogy az olvasottak Önre is inspirálólag hatnak majd! Az egyes témákat a saját véleményemmel is kiegészítettem, és arra kérem a Kedves Olvasót, hogy ha Önben megfogalmazódik valami, akkor írja meg nyugodtan! Hátha új gondolatokat ébreszt vele valaki másban is… Köszönettel: Vaszari Tamás

Címkék

Amazon.com (1) arculattervezés (1) ártárgyalás (1) ártárgyalás tréning (1) aspirációs csoportok (1) atomenergia (1) aukció (1) A művészet mint üzlet (1) befektetés (4) Carmine Gallo (1) cégér (1) céges honlap (1) cégtörténet (1) cellular organisation (1) CMS (1) dekoráció (1) demográfiai hatások (1) demotgráfia (1) deomgráfiai hatások az ingatlanpiacon (1) diplomácia (1) divat (1) erőműépítés (1) értékesítés (3) értékesítési ismeretek (1) értékesítési technikák (3) felnőtt (1) felnőttképzés (1) fogyasztói aspirációk (1) fogyasztói döntések (1) framework (1) gazdaságfejlesztés (2) GLOBE (2) gyűjtés (1) homlokzat (1) honlap (1) honlapkészítés (1) ingatlan (1) ingatlanbefektetés (1) ingatlanbefektetés és menedzsment (1) ingatlanpia (1) ingatlanpiaci elemzés (1) innováció (1) innováció-menedzsment (1) inside-out (1) Kautz konferencia (1) Kelet-Európa (1) kereskedelem (1) kirakat (1) kisvállalkozás (1) kockázati tőke (1) kovács tünde (1) Közép-Európa (1) közép-Kelet-Európa (1) közgazdaságtan (2) lakáspiac (1) magyar-orosz kapcsolatok (1) marketing (2) marx (1) másodlagos piac (1) megapolisz (1) menedzsment (5) Mercedes-Benz (1) molinó (1) Moszkva (1) MSPR Üzleti Iskola (1) Műgyűjteni de hogyan? (1) műgyűjtés (3) műgyűjtó (1) műgyűjtő (1) műkereskedelem (2) műtárgypiac (1) művészet (1) nagyvállalatok (1) német-orosz kapcsolatok (1) Németország (1) Nemzetközi kapcsolatok (1) online marketing (1) orosz-német kapcsolatok (1) Oroszország (4) Oroszország fejlesztési stratégiája (1) Orosz gazdaságfejlesztés (1) orosz közigazgatási rendszer (1) orosz regionális politika (1) outside-in (1) Paks II (1) piaci verseny (1) prezentáció (1) prezentációtechnika (1) professzionális értékesítés (1) programozás (1) Putyin (1) Putyin-adminisztráció (1) Rába (1) recenzió (2) Rechnitzer János (1) sales (1) spin-off (1) start-up (3) startup (1) Steve Jobs (2) stratégiamenedzsment (1) szejtes szerkezet (1) szervezeti kultúra (1) településhálózat (1) térelmélet (1) tréning (1) tudásmenedzsment (2) üzletfejlesztés (1) üzleti angyal (1) vállalatirányítás (3) vállalati struktúra (1) vállalatvezetés (1) vállalkozás (2) vállalkozásfejlesztés (2) városfejlődés (2) vaszari andrás (1) versenyképesség (2) vevőszolgálat (1) vezetés (1) Vezetéstudomány (1) vezetői kompetenciák (2) vezetőképzés (2) weboldal (1) Címkefelhő

Friss topikok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Meddig maradhat növekedési pályán egy cég?

2014.02.24. 12:07 :: Tamas Vaszari

Kis túlzással azt mondhatjuk, hogy Magyarországon minden második ember vállalkozó. Ebbe beletartoznak a kényszervállalkozók, az önfoglalkoztatók, de a családi cégek, vagy akár a nagyobb, középvállalkozások tulajdonosai is. A magyar cégek között csak elvétve akad nagyvállalat, ezért indokolt, hogy a kicsikkel is foglalkozzunk!

A cégbíróság minden egyes újabb és újabb gazdasági társaságokat jegyez be, amelyek mindegyike nagy reményekkel tekint a jövőbe. Aztán, szokás szerint ismét felülkerekedik a papírforma: az új vállalkozások közül csak egy-kettő áll növekedési pályára, a többség vagy tönkremegy az első néhány évben, vagy megragad egy viszonylag alacsony szinten. Sok esetben ez is jól van így, hiszen egy család vagy egy mesterember kényelmes megélhetése ezzel a módszerrel is biztosítható. Sőt, akár egy nagyobb közösségé is, attól függően, hogy a vállalkozás mennyire sikeres.

A kérdés csak az, hogy a növekedési potenciál meddig tart. Bizonyos szempontból azt mondhatjuk, hogy egy termék vagy cég növekedési lehetőségei egyet jelentenek a piaci szerep növelésének képességével. Ez azt jelenti, hogy a cég először belép a piacra, majd a növekedésével kiszorít másokat, vagy más termékeket. Ennek lehetünk tanúi azokban az esetekben, amikor egy kereskedő az olcsó áraival kiszorít egy másikat, de ilyen folyamat volt a digitális fényképezőgépek elterjedése is, amikor néhány év alatt a hagyományos, filmmel működő gépek – az őket kiszolgáló háttériparral együtt – szinte teljesen eltűntek a piacról.

Egy ponton azonban eljön az idő, amikor a többiek kiszorítása már nem lehetséges. Erre sor kerülhet akkor is, amikor egy versenytárs felveszi a kesztyűt, és ellentámadásba lendül, de az olyan esetekben is, amikor a termék már az összes potenciális fogyasztóhoz eljutott, és egyszerűen nincs már kinek eladni. Ilyenkor nem marad más hátra, mint az új üzleti lehetőségek azonosítása. Sokszor viszont ilyeneket csak egész más ágazatokban sikerül találni. Ezzel a jelenséggel találkozunk, amikor egy vállalkozó megfinanszírozza egy rokona vagy barátja üzleti ötletét, de akkor is, amikor egy piacvezető közösségi oldal elkezd start-up projekteket finanszírozni. Amikor pedig azt mérlegeljük, hogy az új üzletbe érdemes-e beszállni, a kérdés ismét ugyanaz lesz, mint korábban: el kell döntenünk, hogy olyan céggel állunk-e szemben, amelyik örökre kicsi marad, vagy olyannal, amelyik magában rejti a növekedés lehetőségét?

Szólj hozzá!

Címkék: menedzsment kisvállalkozás vállalkozásfejlesztés piaci verseny start-up

A bejegyzés trackback címe:

https://vaszaritamas.blog.hu/api/trackback/id/tr55830391

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása